Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik citeer uit de nieuwste Computer Totaal:
Hier een tip voor een stiller systeem. Open de systeemkast en zoek de oorzaak van het lawaai.Als je de lawaaiige ventilator hebt gevonden kan je met een klein schroevendraaiertje de ventilator van de processor/videokaart/moederbord/kast halen. Tussen het draaiende stukje en het frame van de ventilator zit een beetje ruimte.Blaas het ergste stof weg en doe er daarna een paar druppels naaimachineolie tussen. Afnemen met wat tissues en de ventilator draait veel soepeler en stiller. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar het is te proberen. Succes.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
realiseer je wel dat dat het einde van je fan gaat worden.. de zoem komt door stof dat ertussen zit. als je dat stof gaat olieën blijft het dus zitten (en blijft het slijtage veroorzaken in het lagertje), je lost dus enkel en alleen het geluid (tijdelijk) op..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Geluidsoverlast bij concerten Trimm Trabb | 23 | 30-05-2010 23:50 | |
Software & Hardware |
[case fans] 80 mm vs. 120 mm Verwijderd | 5 | 08-08-2008 15:47 | |
Software & Hardware |
[PC/CPU] Waterkoeling en temperatuur CPU BSDusr | 17 | 28-07-2007 19:21 | |
Software & Hardware |
[Vraag] Kast koelen Captain N | 21 | 22-11-2005 13:43 | |
Software & Hardware |
[Laptop] Enorm storend zoemend geluid soms cedrikske | 12 | 27-07-2004 21:29 | |
Software & Hardware |
Waterkoeling Edwin uit Kaasstad | 12 | 02-02-2002 11:03 |