![]() |
||
Citaat:
hmmm, ik zou het goede werk dat op alle vredesmissies verrict wordt niet als nutteloos willen bestempelen, dat is redelijk arrogant tegenover de mensen die daar hun leven wagen.
|
![]() |
||
Citaat:
saaaaaai. ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
de eerste kogel die ik zou lossen zou regelrecht door het hoofd van... (oh jee, je mag geen doodsbedreiging doen op internet he?) ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of geldt dat niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nou ja, bij deze dan maar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Artikel 2. Ernstige gewetensbezwaren in de zin van deze wet zijn de onoverkomelijke gewetensbezwaren tegen de persoonlijke vervulling van militaire dienst in verband met het gebruik van middelen van geweld waarbij men door dienstvervulling in de Nederlandse krijgsmacht kan worden betrokken.' Dus je hebt misschien wel gelijk, dat het inderdaad niet echt een vaststaand of erkend gewetensbezwaar hoeft te zijn of iets op[ basis van religie (zoals bijvoorbeeld wel bij de uitoefening van het grondrecht van vrije geloofsbelijdenis, daar moet het gaan om een algemeen erkende geloofsbelijdenis, dus niet elke persoon die beweert dat hij een of andere overtuiging heeft kan dat onder de godsdienstvrijheid laten vallen). Je moet je gemotiveerde bezwaren richten aan de Minister, daar wordt dan een beslissing op genomen en daar is weer bezwaar enz. tegen mogelijk. Maar je hebt dus gelijk. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien moet een soldaat er op kunnen vertrouwen dat een bevel van een superieur een deugdelijk bevel is. Anders ondermijnt dat de gezagsverhoudingen en wordt krachtdadig optreden door het leger wel erg moeilijk gemaakt. Bij een moreel onjuist bevel is wat mij betreft altijd degene verantwoordelijk die dat bevel heeft gegeven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() kthxbye |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
iedereen heeft zijn slechte kanten.... wat ik echter niet snap is dat mensen zelfs een van mijn denkbeelden: " - dat een goede buitenlander in nederland meer recht heeft op een plekje in de samenleving hier als onze eigen verachtelijke criminele relschoppers " ook slecht vinden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nederland stuurt extra militairen naar Irak
Uitgegeven: 19 augustus 2004 14:49 Laatst gewijzigd: 19 augustus 2004 14:56 AMSTERDAM - Nederland stuurt extra militairen naar Irak om de veiligheid van de aanwezige soldaten te vergroten. Dat blijkt donderdag uit een brief van minister Henk Kamp van Defensie aan de Tweede Kamer. De troepen worden tijdelijk versterkt met twee infanteriepelotons, van in totaal zestig militairen. Het gaat om soldaten van de luchtmobiele brigade. De maatregel wordt genomen naar aanleiding van de verslechterde veiligheidssituatie in Al Muthanna, de provincie waar de Nederlanders zitten. Zaterdag kwam de Nederlandse wachtmeester Jeroen Severs om het leven toen zijn konvooi bij Ar Rumaythah in een hinderlaag liep. Tweede Kamerlid Harry van Bommel van de SP zei dinsdag dat er betere beveiliging moet komen voor de Nederlandse soldaten. Als dat niet gebeurt, moet Nederland zich volgens hem terugtrekken. Hij zei daarvoor de Tweede Kamer te willen terugroepen van reces. BRON |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederland heeft ervoor gekozen om deel te nemen aan het gebeuren in Irak. We hebben soldaten gestuurd, weliswaar met een iets andere missie dan de Amerikaanse, maar ze zitten er, ze zijn bewapend en ze lopen gewoon risico. Het is daar immers oorlog. Dat zijn weloverwogen beslissingen geweest. Destijds is in de politiek de vraag 'meedoen of niet' al uitgebreid aan de orde geweest. Nu nog mekkeren over een onmiddellijke terugtrekking uit Irak is gewoon passé, dat kan gewoon niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat het een weloverwogen beslissing is geweest, waar baseer je dat in hemelsnaam op? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zegt helaas nog lang niet dat het een verstandig weloverwogen besluit is geweest. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij stelt dat ze in feite niets doen voor de Irakezen, maar dat is gewoon niet waar. In de provincie Al Muthanna zou de situatie in no-time escaleren tot totale chaos als de Nederlanders daar niet patrouilleerden. Dat ze daar zijn heeft dus wel degelijk nut, al is het alleen maar omdat anders de Amerikanen Al Muthanna zouden controleren en díe maken er pas een potje van. Citaat:
Het parlement heeft uitgebreid gedebatteerd over de Irak-kwestie, en toevallig is dat de manier waarop je in een democratie besluiten neemt. Dan kun je wel stellen dat het niet verstandig is, maar het is een democratisch genomen en gelegitimeerd besluit. Daar valt dus gewoon geen speld tussen te krijgen, tenzij je de grenzeloze arrogantie hebt om te denken dat alleen jíj weet wat het beste is voor het land (en daar heeft de SP ook regelmatig een handje van ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is het vervelende aan een democratie, als je genoeg domkoppen bij elkaar zet kun je de domste zaken legitimeren. En wat is er mis mee als een kleine groep het nu eenmaal beter weet en wist zoals nu weereend blijkt, dat heeft vrij weinig met arrogantie te maken, maar eerder met wat meer verstand van zaken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() dat is toch logisch ![]() van iedere afrikaan of australier die sterft is ook geen melding in het nieuws |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vraag ik me af of je ook maar enig bewijs of enige aanwijzing hebt voor de feiten zoals jij die schetst, namelijk dat de Nederlanders helemaal geen eigen inbreng hebben en slechts marionetten zijn van de Amerikanen. Ik vind dat eigenlijk een beetje suggestief gezemel, namelijk. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat jij eerder tamelijk idioot zemelt als jij denkt dat nederland ook maar enige inbreng heeft, of kun jij ook maar een bewijs aantonen dat nederland enige echte invloed heeft op de manier waarop irak weer word "opgebouwd". Het enige waarvoor nederland nuttig was, was om amerika backup te geven voor deze stupide en domme oorlog. Nee, ik voeg er niets mee toe. Blijft dat ik en iedereen die tegen deze oorlog en de nederlandse deelname waren op tijd konden bepalen wat goed, of rechtvaardig, en moreel juist is, en ik het daarom niet nodig heb om mij achteraf nog eens achter zulke woorden te verschuilen om de politiek correcte lul uit te hangen, ipv duidelijk in te zien dat we er niets te zoeken hebben en ook geen bezetting van een ander land dienen te steunen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder moet je echt eens ophouden met uitspraken als 'idiote politieke spelletjes waar mensen voor worden opgeofferd' want dat is echt goedkoop, clichématig en er is geen normale discussie over mogelijk. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk, en wat is het dan volgens jou? Een hoger doel door god aan ons opgedragen? Dat jij je nu tot dergelijke uitlatingen laat verlagen zegt in jou geval dat je niets zinnigs weet in te brengen op dit punt. Waarom zouden we het laten vallen, zijn er gesprekken geweest tussen nederlandse en amerikaanse vertegenwoordigers of hoge functionarissen over hoe en wat in Irak in de afgelopen maanden die langer duurden dan 10 minuten, dacht het niet. Ik zie niet in waarmee jij dat standpunt ook maar op enige zinnige wijze hebt ontkracht. En ik neem jou ook niet serieus, ondanks je mooi geformuleerde zinnen en goede nederlands houden jou posts opzich altijd loos politiek gezever in, wat op de rest van het forum misschien indruk mag maken, maar niet op mij. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
nederlandse soldaten schieten weer een Irakees dood! libaneesje | 186 | 19-01-2005 21:18 | |
Nederlander door granaataanslag Irak gedood Daevrem | 58 | 12-05-2004 21:44 | |
NL Militair verdacht van moord 22B | 90 | 11-01-2004 20:47 | |
Onveilig Irak deel II Gatara | 23 | 22-11-2003 22:06 | |
Onveilig Irak Gatara | 46 | 15-11-2003 14:15 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 |