![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
of je hurkt gewoon...
||
Citaat:
![]() dus gebruik altijd maandverband, het is wel hygiënisch hoor, als je het vaak genoeg ververst enzo, en lucht kan er niet gauw aan komen... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Eerst altijd maandverband, tot ik dat zat was. Altijd dat vieze warme vocht wat je uit je voelt lopen... blegh... dat vond ik echt vies... (vooral na een lange tijd gezeten te hebben, wugh).
Dus toen ben ik tampons gaan proberen, eigenlijk ging het meteen goed toen. Ik doe het gewoon zittend op de wc, benen een beetje uit elkaar, tampon tegen de ingang van de vagina aan en hij glijdt zo naar binnen... als ik niet meer zo ongesteld ben gebruik ik die comfort-mini dingen met zo'n extra zachte 'vacht' ( ![]() Ow, echt heerlijk om het niet meer uit me te voelen vloeien ![]() ![]() I <3 Tampons ![]() |
![]() |
|
Ik vind maandverband maar vies. Het schuurt zo tegen je aan met al dat bloed
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vond tampons eerst ook eng, maar het is echt niet pijnlijk. Als je hem voelt, moet je verder doorduwen. Je moet ongeveer de tampon zo ver doorduwen als je wijsvinger lang is. Enne, begin met bv ob mini, want die normale krijg ik ook niet naar binnen. En met maandverband voel ik me vies en het ruikt niet zo fris!!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik gebruik alleen maar ob's.... Maandverband vind ik buitengewoon vies
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Ik gebruik alleen maar maandverbanden. Echte 'verbanden' zijn het overigens al lang niet meer! Je hebt ze nu ultra ultra dun en zelfs in satijn! Heb nooit goed gesnapt wat nou zo vies aan maandverband is. Ook al lijkt het niet zo als je deze reacties hier allemaal leest, een overgrote meerderheid gebruikt toch nog steeds maandverband hoor...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast wilde ik zwemmen ![]() Maar idd, maandverband is nu super dun en zacht, je voelt het niet meer zitten en je ziet het ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had ook nog een vraagje: zijn die OB Light days nou groter of kleiner dan mini?
|
![]() |
Eerst tampons (vooral 's nachts,zaaalig,sta je 's morgens op,en heb je niet het gevoel : o. fijn. heel mijn broek zit onder het bloed.
En dat heb ik altijd in mijn eerste dagen,dus een tampon in. Tampax Compak,uitvinding van de eeuw. Of OB silk touch. Als het wat minder is,maandverband,maar dan heb ik (soms) het gevoel dat ik nog altijd lek,ook al is het niet zo.
||
![]() |
Citaat:
![]() maar gelukkig voel je dat ook bij tampons,als ze al vol zitten op het moment wanneer ze niet vol horen te zitten
||
Citaat:
want het lijkt typisch te zij na een aantal jaren,dat het zo vermindert, maaar ik wacht er nog altijd op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je zelf last hebt van je menstruatie (te heftig bv.) kan je ook voor een zwaardere pil vragen bij je huisarts. Ik slikte zelf eerst een vrij lichte pil, en toen merkte ik ook vrijwel geen verschil in menstruatie... Nu een gemiddelde en 't is echt een stuk beter. |
![]() |
|
Verwijderd
|
eigenlijk alleen maandverband, tenzij in het uiterste noodgeval ik moet zwemmen.
tampons vind ik zo'n ramp!! inbrengen voelt helemaal niet fijn, zelfs met een inbrenghuls gaat het slecht. lijkt wel alsof het te droog is. eruithalen doet soms echt fijn. oftewel: geen tampons voor mij! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik maandverband!
ik wil wel graag tampons, maar volgens mij ik dat niet. Toen ik nog niet zo lang ongesteld was had ik wel eens tampons geprobeerd, maar na een derde of vierde keer begon ik te bloeden en dat hield niet weer op. Waarop mijn moeder de dokter belde en deze nogal pissig reageerde: 'denkt u dat ze dood bloedt als dit doorgaat?' Mijn moeder zei, nou als het zo doorgaat, denk ik van wel. Wij naar die huisarts, deze schrok zich rot... en gaf me pillen waarmee het gestopt is. Helaas kan ik nu geen tampons meer, om de simpele reden dat ik het niet meer durf! hebben jullie daar misschien nog tips voor? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mja, als je het verder echt wil - en ook denkt dat het kan, ik weet nml niet waardoor je zo erg ging bloeden, als het niet nog eens kan gebeuren is het natuurlijk goed - dan kan je het beste beginnen met een mini tampon, gewoon om te oefenen. Zelf vond ik dat ook best eng, dus ben ik me eerst gaan douchen (= lekker ontspannend) en heb ik daarna heel rustig geprobeerd een mini tampon in te brengen; dat lukte vrijwel meteen zonder veel moeite. Dus dat raad ik jou dan ook aan; zorgen dat je ontspannen bent. Als het je eenmaal is gelukt om hem in te doen, moet je hem een tijdje laten zitten zodat hij zich goed vol zuigt. Daarna kan je hem er zo uittrekken, dat gaat het makkelijkst wanneer hij vrij vol zit. Iig gewoon eens rustig proberen, niet forceren. Als het een keer niet lukt, probeer je het later nog eens. |
![]() |
|
dat is het rare, ik weet niet of het op dat moment door de tampons kwam die ik net ervoor geprobeerd had, of dat het gewoon een samenloop van omstandigheden was. Niemand weet hoe die bloeding er opeens was.
Nadeel is wel dat ik nu 'psychisch' bang ben voor tampons, ik heb de afgelopen tijd het wel eens geprobeerd maar het wil niet. Misschien moet ik ook maar eens tampons met inbrenghuls aanschaffen, veel mensen zijn er toch van overtuigd dat dat makkelijker moet gaan? of niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je er echt te bang voor bent, moet je het gewoon nog even laten rustig he! |
![]() |
|
![]() |
Ik gebruik altijd tampons. De eerste lichte dagen mini met silk touch (die rose), de zwaardere dagen normaal met silk touch (die blauwe) en de normaal zonder silk touch (die gele) als ik het heel erg ben. Daarna weer afbouwen. Van geel naar blauw naar rose!
![]() Sinds vorige week ben ik ook begonnen met 's nachts maandverband. Maar dat vind ik nog steeds niks. Heb het in totaal 3 jaar gebruikt en toen tampons ondekt! Veel beter! Ik voel me - net als meer meiden - gewoon vies met maandverband. Je voelt het gewoon allemaal lopen en dat is warm enzo en bah... ![]() Heb van de week ook overwogen om eens zo'n softcup te gebruiken omdat ik maandverband dus niks vind en van tampons vaak buikpijn krijg en me een beetje ziek ga voelen. Misselijk, buikpijn dus en hoofdpijn... Lijkt een beetje op de symptonen van TSS. ![]() Maar die dingen zijn stervensduur. En als ik hier zo lees ga ik het toch maar niet proberen! Dat met eruit halen enzo... ![]() Tja... Blijf gewoon bij tampons! ![]() Owja, en dat sommigen zeggen dat je tampon door wordt gedrukt, bijvoorbeeld tijdens het neuken... Dat kan toch echt niet! (Of ik moet een wereld wonder zijn... ![]() ![]() Laat iedereen gewoon lekker gebruiken waar zij zich lekker bij voelt. Ja toch!? ![]() Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 08:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
2 maanden ongesteld na abortus en mirena spiraal diesel81 | 6 | 11-09-2011 14:04 | |
Seksualiteit |
Maandverband peaceflower | 63 | 16-08-2008 22:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Een vreemd taboe, menstruatie Verwijderd | 60 | 13-06-2005 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Maandverband of tampons? D-sire | 116 | 24-08-2004 12:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
Menstrueren tijdens ziekenhuisopname Giovanna | 30 | 12-03-2004 23:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dringend --> menstruatie/tampon vraagje.. HELLUP!! ~Ierepier~ | 8 | 19-02-2002 12:42 |