Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 08:10
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
white witch schreef op 11-01-2004 @ 22:35:
maandverband. Ik wil best tampons proberen, maar ik heb geen idee hoe dat moet en het lijkt me doodeng
meestal zit er in zo'n pakje een gebruiksaanwijzing/advies enzo.

je gaat gewoon met een voet op de wc staan. de ander op de grond. dan trek je de schaamlip beetje opzij. pak de tampon met wijsvinger (op de onderkant, zo kun je beter duwen) en duim vast, en duw hem schuinomhoog erin.

klinkt allemaal super gemakkelijk...maar het valt tegen de eerste paar keer dat je het probeert.
Oud 12-01-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 12-01-2004 @ 09:10:
je gaat gewoon met een voet op de wc staan. de ander op de grond. dan trek je de schaamlip beetje opzij
Zo kan ik het niet, dan gaat-ie altijd scheef . Ik ga gewoon op de wc zitten, beentjes uit elkaar, en een beetje achterover leunen.
Oud 12-01-2004, 17:15
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-01-2004 @ 14:41:
Zo kan ik het niet, dan gaat-ie altijd scheef . Ik ga gewoon op de wc zitten, beentjes uit elkaar, en een beetje achterover leunen.
zo kan het ook ja.

of je hurkt gewoon...
Oud 12-01-2004, 17:28
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
mar87 schreef op 10-01-2004 @ 16:16:
Nou als ik die tampons d'r eerst eens in kreeg dan zou 'k ze ook wel gaan gebruiken, maar omdat dat nog steeds niet lukt.......... en soms lukt het wel maar dan voel ik 'm nog, en voor m'n gevoel moet hij wel vreselijk ver voor ik nix meer voel.

dus daarom gebruik ik nog steeds maar maandverband
Bij mij lukt het nooit en het doet altijd pijn.
dus gebruik altijd maandverband, het is wel hygiënisch hoor, als je het vaak genoeg ververst enzo, en lucht kan er niet gauw aan komen...
Oud 13-01-2004, 19:09
bekkie15
bekkie15 is offline
maandverband
ikzelf blijf ook een tampon voele, hoe vaak je het ook probeert
Oud 13-01-2004, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-01-2004 @ 14:41:
idd, zo doe ik het ook, in het begin ging ik altijd gehurkt voor de wc zitten, dan heb je iets meer werkruimte.
Oud 13-01-2004, 20:32
Verwijderd
Eerst altijd maandverband, tot ik dat zat was. Altijd dat vieze warme vocht wat je uit je voelt lopen... blegh... dat vond ik echt vies... (vooral na een lange tijd gezeten te hebben, wugh).

Dus toen ben ik tampons gaan proberen, eigenlijk ging het meteen goed toen. Ik doe het gewoon zittend op de wc, benen een beetje uit elkaar, tampon tegen de ingang van de vagina aan en hij glijdt zo naar binnen... als ik niet meer zo ongesteld ben gebruik ik die comfort-mini dingen met zo'n extra zachte 'vacht' ( ), die krijg je zo naar binnen geduwd.
Ow, echt heerlijk om het niet meer uit me te voelen vloeien En ook met naar de wc gaan, kijk je niet telkens zo goor op dat maandverband... en ook gewoon frisser

I <3 Tampons
Oud 14-01-2004, 13:12
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind maandverband maar vies. Het schuurt zo tegen je aan met al dat bloed Iew! Heb vanaf mn eerst ongesteldheid al tampons gebruikt en nu nog. Misschien moet je ns mini proberen, is veel kleiner dan de normale maat zeg maar... (maar blijft bij mij niet goed zitten en ik ga veel sneller lekken)
Oud 14-01-2004, 15:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik gebruik meestal tampons, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan bloed ik teveel...
Ik snap niet hoe sommige het voor elkaar krijg om hun been op de wc ofzo te zetten, want dan drupt alles toch naast de wc?
Net als op je hurken zitten? Of valt dat wel mee...
Oud 14-01-2004, 16:29
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tampons.... maandverband is gewoon ranzig vind ik want je voelt het zitten enzo... bleg.........
Oud 14-01-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 14-01-2004 @ 16:04:
Ik gebruik meestal tampons, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan bloed ik teveel...
Ik snap niet hoe sommige het voor elkaar krijg om hun been op de wc ofzo te zetten, want dan drupt alles toch naast de wc?
Net als op je hurken zitten? Of valt dat wel mee...
Dan blijf je toch op de wc zitten? Als je flink ongesteld bent glijdt een tampon dan zo naar binnen hoor. En dan lek je niet op de grond, maar netjes in de wc
Oud 14-01-2004, 17:54
Verwijderd
Overdag tampons, 's avonds/'s nachts maandverband. Al moest ik in het begin heel erg wennen aan tampons..
Oud 14-01-2004, 17:58
*ABC*
*ABC* is offline
Ik vond tampons eerst ook eng, maar het is echt niet pijnlijk. Als je hem voelt, moet je verder doorduwen. Je moet ongeveer de tampon zo ver doorduwen als je wijsvinger lang is. Enne, begin met bv ob mini, want die normale krijg ik ook niet naar binnen. En met maandverband voel ik me vies en het ruikt niet zo fris!!
Oud 14-01-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ice_faerie15 schreef op 14-01-2004 @ 18:58:
Ik vond tampons eerst ook eng, maar het is echt niet pijnlijk. Als je hem voelt, moet je verder doorduwen. Je moet ongeveer de tampon zo ver doorduwen als je wijsvinger lang is. Enne, begin met bv ob mini, want die normale krijg ik ook niet naar binnen. En met maandverband voel ik me vies en het ruikt niet zo fris!!
Die OB Mini comfort met zo'n speciaal laagje eroverheen zijn heel fijn, die glijden echt zo naar binnen, ook wanneer je niet echt vochtig bent. En ze hebben een fijne spitse punt, ook wat makkelijker in te brengen. Zeker een aanrader om mee te beginnen
Oud 14-01-2004, 18:47
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
mensen, even een vraagje tussendoor

k heb pas geleden een tampon proberen in te doen, en dan ging vrij goed enzo, maar toen stond k op en gleed ie er weer half uit
Oud 15-01-2004, 15:00
coopergirl
coopergirl is offline
Ik gebruik alleen maar ob's.... Maandverband vind ik buitengewoon vies Bovendien kun je dan elk kwartier naar de wc om de boel te verwisselen.. Und, je string kun je dan wel een week in de kast bergen
Oud 15-01-2004, 15:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ice_faerie15 schreef op 14-01-2004 @ 18:58:
Enne, begin met bv ob mini, want die normale krijg ik ook niet naar binnen. En met maandverband voel ik me vies en het ruikt niet zo fris!!

Kom ik met mijn ob Super Plus aan
Oud 15-01-2004, 17:40
carla-tje
carla-tje is offline
Ik gebruik alleen maar maandverbanden. Echte 'verbanden' zijn het overigens al lang niet meer! Je hebt ze nu ultra ultra dun en zelfs in satijn! Heb nooit goed gesnapt wat nou zo vies aan maandverband is. Ook al lijkt het niet zo als je deze reacties hier allemaal leest, een overgrote meerderheid gebruikt toch nog steeds maandverband hoor...
Oud 15-01-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
carla-tje schreef op 15-01-2004 @ 18:40:
Heb nooit goed gesnapt wat nou zo vies aan maandverband is.
Ik heb het ook nooit echt vies gevonden, alleen wanneer ik heel erg ongesteld was, voelde ik het warme bloed met slijm uit me vloeien op het maandverband... ik kan me niet voorstellen dat iemand daar van kan genieten.

Daarnaast wilde ik zwemmen

Maar idd, maandverband is nu super dun en zacht, je voelt het niet meer zitten en je ziet het ook niet
Oud 15-01-2004, 20:50
Iduna
Iduna is offline
Tampons. Vroeger wel maandverband, later gebruikte ik beiden en nu alleen nog maar tampons (en inlegkruisjes voor de laatste paar dagen).

Algemeen vraagje: Gebruik je producten van de bekende merken (als Always, Libresse, ob) of gebruik je een of ander huismerk?
Oud 16-01-2004, 13:28
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 15-01-2004 @ 21:50:
Tampons. Vroeger wel maandverband, later gebruikte ik beiden en nu alleen nog maar tampons (en inlegkruisjes voor de laatste paar dagen).

Algemeen vraagje: Gebruik je producten van de bekende merken (als Always, Libresse, ob) of gebruik je een of ander huismerk?
A-merken... Overdag OB super plus, 's nachts OB + Always night.
Oud 16-01-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:

OB voor tampons en meestal Always voor maandverband, maar soms ook een huismerk, ligt er een beetje aan... (ik vind over het algemeen het maandverband dat ze bij de Aldi hebben erg fijn )
Oud 16-01-2004, 13:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2004 @ 14:31:
OB voor tampons en meestal Always voor maandverband, maar soms ook een huismerk, ligt er een beetje aan... (ik vind over het algemeen het maandverband dat ze bij de Aldi hebben erg fijn )
Hier ook altijd OB tampons, maandverband wisselt... of Libresse, of Kotex, of een huismerk, net wat mijn moeder meebrengt (Always hebben wij hier thuis allemaal een hekel aan)
Oud 16-01-2004, 14:01
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Tampons!!!!!!

Ik vind maandverband heeeeeel vies!!!
Oud 16-01-2004, 15:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik gebruik altijd OB-mini en als maandverband Always want andere merken (bijv. Libresse) gaan bij mij altijd verschuiven.

Ik had ook nog een vraagje: zijn die OB Light days nou groter of kleiner dan mini?
Oud 16-01-2004, 18:29
Laïs
Laïs is offline
Eerst tampons (vooral 's nachts,zaaalig,sta je 's morgens op,en heb je niet het gevoel : o. fijn. heel mijn broek zit onder het bloed.
En dat heb ik altijd in mijn eerste dagen,dus een tampon in.
Tampax Compak,uitvinding van de eeuw.
Of OB silk touch.

Als het wat minder is,maandverband,maar dan heb ik (soms) het gevoel dat ik nog altijd lek,ook al is het niet zo.
Oud 16-01-2004, 18:31
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-01-2004 @ 21:32:
Eerst altijd maandverband, tot ik dat zat was. Altijd dat vieze warme vocht wat je uit je voelt lopen... blegh... dat vond ik echt vies... (vooral na een lange tijd gezeten te hebben, wugh).

I <3 Tampons
Idd. Dat is zo het verschrikkelijke nadeel,snuit je je neus,lach je eens hard,hoest je,je voelt het eruit lopen.

maar gelukkig voel je dat ook bij tampons,als ze al vol zitten op het moment wanneer ze niet vol horen te zitten
Oud 16-01-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-01-2004 @ 16:05:
Ik had ook nog een vraagje: zijn die OB Light days nou groter of kleiner dan mini?
*pakt ze allebei*
Ze zijn even dik, alleen is Light Days iets langer en heeft mini een iets spitsere kop.
Oud 16-01-2004, 18:49
Verwijderd
Overdag tampons en 's nachts maandverband
Oud 16-01-2004, 18:53
dreamertjuh15
dreamertjuh15 is offline
ik gebruikte eerst ook geen tampons omdat het niet werkte
ik deed ze naar voren maar ze moeten naar achter
ik vind tampons nu helemaal toppie
Oud 16-01-2004, 19:18
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
marlies schreef op 10-01-2004 @ 23:13:
Eerst maandverband, toen tampons en nu weer maandverband,want sinds de pil is het zo licht dat ik zelf de allerkleinste niet nodig heb, ik gebruik of de eerste dag wel maandverband en de rest inlegkruisjes.

Voor de mensen met problemen met tampons, neem ze met inbrenghuls. Heel makkelijk!
Hoe lang pak je de pil al?
want het lijkt typisch te zij na een aantal jaren,dat het zo vermindert, maaar ik wacht er nog altijd op.
Oud 16-01-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 16-01-2004 @ 20:18:
Hoe lang pak je de pil al?
want het lijkt typisch te zij na een aantal jaren,dat het zo vermindert, maaar ik wacht er nog altijd op.
Of het minder wordt, verschilt echt per persoon. Ik heb zelf twee strippen nodig (dus 2 maanden) om aan de pil te wennen, dan is m'n menstruatie ook veel minder heftig dan zonder (echt veel minder).

Als je zelf last hebt van je menstruatie (te heftig bv.) kan je ook voor een zwaardere pil vragen bij je huisarts. Ik slikte zelf eerst een vrij lichte pil, en toen merkte ik ook vrijwel geen verschil in menstruatie... Nu een gemiddelde en 't is echt een stuk beter.
Oud 17-01-2004, 09:29
the tourist
the tourist is offline
´s Nachts en op luie zondagen maandverband, anders tampons.
Oud 18-01-2004, 20:45
Verwijderd
eigenlijk alleen maandverband, tenzij in het uiterste noodgeval ik moet zwemmen.

tampons vind ik zo'n ramp!! inbrengen voelt helemaal niet fijn, zelfs met een inbrenghuls gaat het slecht. lijkt wel alsof het te droog is. eruithalen doet soms echt fijn.
oftewel: geen tampons voor mij!
Oud 18-01-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
La Chupacabra schreef op 18-01-2004 @ 21:45:
eigenlijk alleen maandverband, tenzij in het uiterste noodgeval ik moet zwemmen.

tampons vind ik zo'n ramp!! inbrengen voelt helemaal niet fijn, zelfs met een inbrenghuls gaat het slecht. lijkt wel alsof het te droog is. eruithalen doet soms echt fijn.
oftewel: geen tampons voor mij!
Kleinere maat proberen? Mini? En als dat ook pijn doet, Comfort Light Day, ook mini, maar dan met een zacht laagje erover, waardoor hij heel makkelijk in te brengen is...
Oud 19-01-2004, 11:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2004 @ 19:33:
*pakt ze allebei*
Ze zijn even dik, alleen is Light Days iets langer en heeft mini een iets spitsere kop.
okee dank je, ik vond het zinloos om een pakje light days te kopen om te kijken of die nou groter of kleiner waren maar nu heb ik toch het antwoord
Oud 20-01-2004, 14:36
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
tampons, al vanaf het begin. heb 1 keer maandverband geprobeert maar vond het heel vies aanvoelen, vooral als je op een fiets zit idd.
Oud 20-01-2004, 19:34
*carmen*
*carmen* is offline
ik maandverband!
ik wil wel graag tampons, maar volgens mij ik dat niet.
Toen ik nog niet zo lang ongesteld was had ik wel eens tampons geprobeerd, maar na een derde of vierde keer begon ik te bloeden en dat hield niet weer op. Waarop mijn moeder de dokter belde en deze nogal pissig reageerde: 'denkt u dat ze dood bloedt als dit doorgaat?' Mijn moeder zei, nou als het zo doorgaat, denk ik van wel.
Wij naar die huisarts, deze schrok zich rot... en gaf me pillen waarmee het gestopt is.
Helaas kan ik nu geen tampons meer, om de simpele reden dat ik het niet meer durf! hebben jullie daar misschien nog tips voor?
Oud 20-01-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
*greliz* schreef op 20-01-2004 @ 20:34:
ik maandverband!
ik wil wel graag tampons, maar volgens mij ik dat niet.
Toen ik nog niet zo lang ongesteld was had ik wel eens tampons geprobeerd, maar na een derde of vierde keer begon ik te bloeden en dat hield niet weer op. Waarop mijn moeder de dokter belde en deze nogal pissig reageerde: 'denkt u dat ze dood bloedt als dit doorgaat?' Mijn moeder zei, nou als het zo doorgaat, denk ik van wel.
Wij naar die huisarts, deze schrok zich rot... en gaf me pillen waarmee het gestopt is.
Helaas kan ik nu geen tampons meer, om de simpele reden dat ik het niet meer durf! hebben jullie daar misschien nog tips voor?
Dus door die tampon is het gaan bloeden? Weet je misschien hoe dat is gekomen?

Mja, als je het verder echt wil - en ook denkt dat het kan, ik weet nml niet waardoor je zo erg ging bloeden, als het niet nog eens kan gebeuren is het natuurlijk goed - dan kan je het beste beginnen met een mini tampon, gewoon om te oefenen. Zelf vond ik dat ook best eng, dus ben ik me eerst gaan douchen (= lekker ontspannend) en heb ik daarna heel rustig geprobeerd een mini tampon in te brengen; dat lukte vrijwel meteen zonder veel moeite. Dus dat raad ik jou dan ook aan; zorgen dat je ontspannen bent.

Als het je eenmaal is gelukt om hem in te doen, moet je hem een tijdje laten zitten zodat hij zich goed vol zuigt. Daarna kan je hem er zo uittrekken, dat gaat het makkelijkst wanneer hij vrij vol zit.

Iig gewoon eens rustig proberen, niet forceren. Als het een keer niet lukt, probeer je het later nog eens.
Oud 20-01-2004, 20:30
*carmen*
*carmen* is offline
dat is het rare, ik weet niet of het op dat moment door de tampons kwam die ik net ervoor geprobeerd had, of dat het gewoon een samenloop van omstandigheden was. Niemand weet hoe die bloeding er opeens was.
Nadeel is wel dat ik nu 'psychisch' bang ben voor tampons, ik heb de afgelopen tijd het wel eens geprobeerd maar het wil niet.
Misschien moet ik ook maar eens tampons met inbrenghuls aanschaffen, veel mensen zijn er toch van overtuigd dat dat makkelijker moet gaan? of niet?
Oud 20-01-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
*greliz* schreef op 20-01-2004 @ 21:30:
dat is het rare, ik weet niet of het op dat moment door de tampons kwam die ik net ervoor geprobeerd had, of dat het gewoon een samenloop van omstandigheden was. Niemand weet hoe die bloeding er opeens was.
Nadeel is wel dat ik nu 'psychisch' bang ben voor tampons, ik heb de afgelopen tijd het wel eens geprobeerd maar het wil niet.
Misschien moet ik ook maar eens tampons met inbrenghuls aanschaffen, veel mensen zijn er toch van overtuigd dat dat makkelijker moet gaan? of niet?
Ik weet niet of je wel alleen met een vinger in je kan? Zonder tampon dus? Anders moet je dat misschien eens proberen, onder de douche bv. Dan weet je waar je naartoe moet met een tampon en ben je ook wat meer ontspannen...

En als je er echt te bang voor bent, moet je het gewoon nog even laten rustig he!
Oud 21-01-2004, 10:43
Martine1986
Martine1986 is offline
alleen tampons, maandverband is kut
Oud 25-01-2004, 16:49
Fleurrr
Fleurrr is offline
Altijd tampons, eerste 2 nachten ook snachts maandverband, maar ik vind het echt verschrikkelijk zitten.
Oud 25-01-2004, 17:13
TukLifeBiatch
TukLifeBiatch is offline
Citaat:
Fleurrr schreef op 25-01-2004 @ 17:49:
Altijd tampons, eerste 2 nachten ook snachts maandverband, maar ik vind het echt verschrikkelijk zitten.
Me 2
Oud 25-01-2004, 19:16
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 10-01-2004 @ 15:10:
Ik gebruik overdag tampons. 's Avonds maandverband.
hetzelfde hier. En alleen de eerste dag maandverband, want dan heb ik altijd zo een maagpijn...
Oud 28-01-2005, 08:48
Mois
Mois is offline
Ik gebruik altijd tampons. De eerste lichte dagen mini met silk touch (die rose), de zwaardere dagen normaal met silk touch (die blauwe) en de normaal zonder silk touch (die gele) als ik het heel erg ben. Daarna weer afbouwen. Van geel naar blauw naar rose!

Sinds vorige week ben ik ook begonnen met 's nachts maandverband. Maar dat vind ik nog steeds niks. Heb het in totaal 3 jaar gebruikt en toen tampons ondekt! Veel beter! Ik voel me - net als meer meiden - gewoon vies met maandverband. Je voelt het gewoon allemaal lopen en dat is warm enzo en bah...

Heb van de week ook overwogen om eens zo'n softcup te gebruiken
omdat ik maandverband dus niks vind en van tampons vaak buikpijn krijg en me een beetje ziek ga voelen. Misselijk, buikpijn dus en hoofdpijn... Lijkt een beetje op de symptonen van TSS.
Maar die dingen zijn stervensduur. En als ik hier zo lees ga ik het toch maar niet proberen! Dat met eruit halen enzo... Lijkt met niet wat.

Tja... Blijf gewoon bij tampons! Veel fijner. Ondanks dat ik er af en toe ziek van wordt. (Wat moet ik anders...? Ja toch?)

Owja, en dat sommigen zeggen dat je tampon door wordt gedrukt, bijvoorbeeld tijdens het neuken... Dat kan toch echt niet! (Of ik moet een wereld wonder zijn... ) Want mijn vriend en ik waren een keer zo geil dat we dat ding helemaal vergeten waren! Pas na een paar keer stoten kwamen we erachter dat dat ding er nog uit moest! Dus, daar kan niks mee gebeuren.

Laat iedereen gewoon lekker gebruiken waar zij zich lekker bij voelt. Ja toch!?

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 08:52.
Oud 28-01-2005, 09:49
Verwijderd
wat een up.
Oud 28-01-2005, 09:50
Mois
Mois is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 28-01-2005 @ 10:49 :
wat een up.
Oud 28-01-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 28-01-2005 @ 10:50 :
Dit topic is al een jaar oud (laatste post is van januari 2004), dan mag je ipv een topic te uppen gerust een nieuwe topic openen over het zelfde onderwerp, als je dat wilt.
Topic gesloten

Regels voor berichten