Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 17:03
Lindaa
Lindaa is offline
ik doe dit jaar examen havo...en heb nog geen idee wat ik hierna ga doen...ik weet sinds afgelopen week eindelijk een beetje welke richting ik zeker op wil. (onderzoek/techniek/vervoer etc)

nog meer mensen die het niet weten? en wat ga je doen als je het straks nog niet weet? Ikzelf ga dan mss nog atheneum doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 17:17
pyres
pyres is offline
ach niks mis mee om hierna je vwo te doen
heb je iig meer tijd om er over na te denken
en heb je ook meer mogelijkheden
Oud 09-04-2005, 17:45
Verwijderd
Inderdaad, gewoon VWO doen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:58
Kim18
Kim18 is offline
Yep,... VWO
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:15
Noddy
Noddy is offline
Je kan ook een jaar gaan werken?
Alhoewel dat eigenlijk best kut is. Dat heb je veel geld, en zodra je weer met een opleiding begint heb je weer veel minder geld te besteden...
Ja, het vwo is een goede optie
Oud 09-04-2005, 22:48
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 09-04-2005 @ 19:15 :
Je kan ook een jaar gaan werken?
Alhoewel dat eigenlijk best kut is. Dat heb je veel geld, en zodra je weer met een opleiding begint heb je weer veel minder geld te besteden...
Ja, het vwo is een goede optie
Jah precies, een jaar werken is best wel risicovol.. Aangezien je een jaar niet hoeft te leren en veeeel geld vediend en het jaar erop opeens andersom.. Een vriend van mij is na z'n middelbare school ook voor een jaar gaan werken, met het idee daarna aan zn studie te beginnen.. 5 jaar later en werkt nog steeds

Zou idd als je het echt niet weet een jaar VWO doen en anders zo'n beroepskeuze test..
Oud 10-04-2005, 07:45
Verwijderd
Ik heb ook een half jaar gewerkt nadat ik gestopt was met mijn vervolgopleiding...gaan werken kan idd uitlopen op niet meer beginnen, maar het kan ook juist laten zien waarvoor je een vervolgopleiding volgt. Zo was ik daarna (nog) veel gemotiveerder, je hele leven in een winkel staan oid lijkt me niets.

Maar idd, vwo is een goede optie (zeker als je iets met onderzoek wilt doen, universiteit is daar vaak toch een stuk meer op gericht).
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:47
Irmy
Irmy is offline
Je kan natuurlijk ook kijken wat je leuk lijkt (bezoek open dagen) en probeer een jaar. Als je in ieder geval je P (propedeuse) weet te halen is het heel makkelijk om daarna nog over te stappen.

Je krijgt dan over het algemeen veel vrijstellingen bij je nieuwe opleiding, als het een beetje op elkaar aansluit.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:23
phensicske
phensicske is offline
Kijk niet enkel naar de vakken dat je zult krijgen tijdens je opleiding, maar kijk vooral wat je er later mee kan aanvangen, welke richting (op werkvlak) je er mee uit kunt en of je het ziet zitten om zo'n werk dan toch (normaalgezien) een groot deel van je leven te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:33
muts8848
muts8848 is offline
als je geen vwo wil doen kun je ook een jaar buitenland doen (zo'n programma volgen) of pak je rugtas en ga backpacken. (ps als je dat gaat doen moet je jezelf wel op een of andere manier dwingen om terug tekomen... koop dan bv jaarretour voor een vliegtuig, dan weet je zeker dat je terugkan, en aan het eind van het jaar je eigenlijk terug 'moet')
Reageren

Regels voor berichten