|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij TEGEN Sex voor het huwelijk? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 24.45% |
Nee |
198 | 72.26% |
Geen Mening |
9 | 3.28% |
Aantal stemmers: 274. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]() Je kan mijn inziens niet vóór sex voor het huwelijk zijn, aangezien dat een persoonlijke keuze is, vandaar die vraagstelling. Om even op Zwartkijker te reageren: Wat als nou juist sex voor het huwelijk de maatschappelijke norm was? Zou jij je er dan ook aan proberen te houden? Ik vind het hele 'sex voor het huwelijk mag niet' gedoe erg achterhaald, en mede daarom allang niet meer de maatschappelijke norm. Maar is jou beweegreden alleen maar het halen van de hoogste norm? Is júist dit onderwerp niet iets wat erg persoonlijk is? Wat dus niet door de maatschappij opgedrongen mag worden? (waar het dat tegenwoordig (bij breezersletjes van <15) juist wel wordt opgedrongen). Er werd ook nog door een paar (zeer weinig) geantwoord dat het geloof de reden was waarom ze geen sex voor het huwelijk wouden. Welk geloof hangen jullie aan? Waarom mag het volgens dit geloof niet?
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben niet tegen sex voor het huwlijk, echter, elke avond weer met een ander meisje/jongen naar bed vind ik echt niets. Een huwlijk staat maatschappelijk als het ideale middel om te laten zien dat je van elkaar houd en dus met elkaar naar bed mag. Ik vind niet dat er een huwlijk voor hoeft te komen om met iemand naar bed te gaan. 1-night stands ok, maar neit te vaak...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de helft van de ja stemmers hebben gewoon op het verkeerde knopje gedrukt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
sex is gezond ook voor het huwelijk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben niet tegen seks voor 't huwelijk. Ik ben zelf ook geen maagd meer, en ben niet getrouwd. Heb er nooit spijt van gehad en ik snap ook niet waarom je getrouwd zou moeten zijn om seks te hebben. Dat is zo niet van deze tijd!
![]() Het is trouwens seks en niet sex. Sex is een Engels woord. ![]() |
![]() |
|
filosofisch gezien klopt er geen fuck van dat 'geen seks voor het huwelijk' de hoogst haalbare norm is. Dat is echt helemaal nergens op gebaseerd.
Punt is dat er nu zoiets is als anticonceptie, en dat seks dus praktisch consequentieloos wordt. Dus hoef je nergens voor te wachten gezien de boel qua relaties fixed state is - dwz, er veranderd technisch gezien niets of je nu getrouwd neukt met anticonceptie of ongetrouwd. |
![]() |
|
Ach, als iemand dat niet wilt, dan is dat fijn bij mij, als iemand het wel wilt, why not.
Als het mensen voor zijn geloof doen, tja, ik ben zelf niet zo een fan met godsdiensten en andere meuk, geloof er niet zo in, vind het maar onzin, maar als hun dat doen en ze er zich prettig bij voelen, ik hou hun niet tegen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Seks is nooit zonder risico's. Zelfs condooms kunnen bepaalde SOA geen halt toe roepen..... Het tegengestelde is vaak waar. Ze creeren in bepaalde gevallen juist een schijngevoel van veiligheid waardoor men nog onvoorzichtiger te werk gaat...........
Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 00:04. |
![]() |
||
Citaat:
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Punt is, sex is (vanaf de jaren 60 ongeveer) kun je sex hebben met minieme kans op geslachtsziekten en kleinere kans op zwangerschap. Dat staat een soort van 'casual sex' toe - je hoeft niet meer honderd procent voor elkaar te kiezen (en je hoeft al helemaal niet meer perse bij elkaar te blijven) als je een keer sex wil. Als je dat niet kunt accepteren, is dat jammer. Maar de state of the art staat het toe. Bovendien is je analogie met de gordel verkeerd - deze is meer vergelijkbaar met de morning afterpil. Een condoom is meer vergelijkbaar met een wielklem in dat opzicht. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je toch maar op een andere manier je standpunt moet uitdrukken dan met die vergelijkingen ![]() Maar goed. Ik ben Voor seks voor het huwelijk omdat Geen seks voor het huwelijk iets is van vroeger. Vroeger had je geen anticonceptie en de invloed van het geloof is door de jaren heen sterk verminderd en veel mensen geloven niet meer (religie). Waardoor mensen zich niet 'geroepen' voelen om zich te onthouden tot de huwelijksnacht. En de rest staat wel in de posts van dit topic, en ik hoef die dingen vast niet allemaal te herhalen. Persoonlijk ben ik dus voor seks voor het huwelijk. Het is dat wel iets dat je deelt met de persoon waar je mee getrouwd bent. En die keuze geen seks voor het huwelijk respecteer ik dan ook. Maar dat kan je ook met meer mensen delen. Daar is niks mis mee vind ik persoonlijk.
|
ik vind dat iedereen sex mag hebben voor het huwelijk
maar sommige doen het niet vanuit hun geloof...daar heb ik ook wel respect voor dan.... maar mijn instelling is....doe wat je kan nu het nog kan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee ben niet tegen sex voor het huwelijk. Maar ik vind wel dat seks binnen een relatie hoort en ik geloof niet dat ik ooit eens ONS zou willen hebben. Seks staat voor mij namelijk gelijk aan liefde. Die twee samen zijn ontzettend mooi. Maar seks is lang niet hetb elangrijkste in een relatie.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Misschien is het het hele seks voor het huwelijk wel de aanleiding tot het zoveel scheiden van koppels die in de hippietijd zijn opgegroeid toen dat een rage werd...itt tot ieders grootouders...
Je kan jezelf afvragen of geen seks voor het huwelijk misschien zelfs het huwelijk wel gewoon goed doet. ![]() OT iedereen doet maar lekker wat ie wil, maar op zich vind ik de gedachte om jezelf gereserveerd te houden voor 1 persoon geen slechte, alleen hedentendage niet meer realistisch...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk Bongalientje | 250 | 14-05-2007 18:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor het huwelijk Emoboy | 139 | 21-03-2005 13:04 | |
Liefde & Relatie |
sex voor het huwelijk bij moslims... Nath | 15 | 27-01-2003 20:05 | |
Seksualiteit |
Sex voor het huwelijk le Big Boss | 43 | 13-10-2002 20:48 | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk M@TRIX | 9 | 17-05-2002 10:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aan alle christenen: Hoe denken jullie over sex voor het huwelijk? Janicha | 13 | 08-03-2002 18:37 |