Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is het beste verhaal?
Meisje van gedachten 0 0%
Rails 0 0%
De knusse knuffeltjesbus 0 0%
De bus 1 4.17%
Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. 9 37.50%
Er is niet altijd kans. Er is altijd hoop. 1 4.17%
Zijn Openbare Vervoering 2 8.33%
De onvergetelijke treinreis. 1 4.17%
Freddy 10 41.67%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 20:14
Ieke
Ieke is offline
Alle verhalen geplaatst, dus het is tijd voor de stemmen. Deze verhalenwedstrijd had een thema: Openbaar Vervoer
Aan jullie de taak om op het beste verhaal te stemmen en zo een winnaar uit te kiezen.
Poll loopt tot en met 21 augustus.

Verhalen:
Meisje van gedachten
Rails
De knusse knuffeltjesbus
De bus
Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.
Er is niet altijd kans. Er is altijd hoop.
Zijn Openbare Vervoering
De onvergetelijke treinreis.
Freddy

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 21:31
Verwijderd
Ik heb alles uitgeprint.
Zal het lezen en daarna stemmen.

Ieke, check je PB's!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 21:55
Verwijderd
Ik wacht met mijn stem.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 07-08-2005 @ 22:31 :
Ieke, check je PB's!!
Jij nu
Oud 08-08-2005, 09:48
WolterB
WolterB is offline
Ik heb gestemd.
Kon heel moeilijk kiezen tussen 2 bepaalde verhalen en heb ze allebei verschillende keren gelezen, zonder echt tot één favoriet te komen, maar omdat ik toch uiteindelijk moet kiezen, heb ik dat nu maar gedaan zodat ik niet een vooroordeel kon hebben omdat er al flink gestemd was.
Oud 08-08-2005, 11:15
Verwijderd
Snelle koploper ineens, meteen drie stemmen. Voorspelt aardig veel goeds
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 14:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Grimm schreef op 08-08-2005 @ 12:15 :
Snelle koploper ineens, meteen drie stemmen. Voorspelt aardig veel goeds
Of een hele saaie stemming

Laten we daar iig niet op hopen.
Ik heb zelf een lijstje gemaakt met alle verhalen in volgorde van welke ik het best tot het minst vond, maar die plaats ik wel als de poll dicht is
Oud 08-08-2005, 14:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik moet ze allemaal nog maar een paar keer goed lezen voordat ik ga stemmen. Het viel me op dat voor de trein springen best populair was... (Combinatie van de onderwerpen Openbaar Vervoer en Dood. )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-08-2005 @ 15:21 :
Ik moet ze allemaal nog maar een paar keer goed lezen voordat ik ga stemmen. Het viel me op dat voor de trein springen best populair was... (Combinatie van de onderwerpen Openbaar Vervoer en Dood. )
Is wel lekker creatief hè. Mja, ditmaal heb ik geen geestige kwinkslag in mijn verhaal. Besloot het wegens omstandigheden wat soberder te houden . Next time; een vliegtuig dat voor de trein springt!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh en die creatieve dingen die iedereen had bedacht over liften en fietskarretjes (je weet wel, die dingen in China); niemand heeft ze gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:46
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-08-2005 @ 17:26 :
Oh en die creatieve dingen die iedereen had bedacht over liften en fietskarretjes (je weet wel, die dingen in China); niemand heeft ze gebruikt...
Riksja's bedoel je
Oud 08-08-2005, 17:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja die.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-08-2005 @ 17:26 :
Vinden ze te riskant. Of, ze rekenden er allen op dat dat juist veel gebruikt zou worden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:01
Boate Bob
Boate Bob is offline
Weinig stemmers Ik heb de mijne reeds uitgebracht
Oud 10-08-2005, 18:58
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Boate Bob schreef op 10-08-2005 @ 18:01 :
Weinig stemmers Ik heb de mijne reeds uitgebracht
Zij volgens mij een groot aantal vaste bezoekers hier op vakantie en ze hebben nog een kleine 2 weken

Stemming loopt wel saai, vind ik
Oud 10-08-2005, 19:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben een vaste bezoeker.

Maar ik ben er nog niet uit. Sowieso vind ik de laatste paar wedstrijden een beetje 'saai'. Maar goed, ik denk dat ik rond het weekend mijn stem maar eens ga uitbrengen. Eerst een paar nog maar eens goed lezen, want ik twijfel.

Changshan en Roosieh zijn niet actief. Ik denk dat het daardoor een stukje rustiger is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:11
Verwijderd
Ik ben een vaste bezoeker, behalve dat heb ik ook gestemd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:30
Verwijderd
Commentaar:

Algemeen: Schijnt toch dat veel mensen liever thema 'Dood' hadden gehad

Meisje van gedachten: Veelbelovende titel, maar ik raakte mijzelf in het verhaal snel kwijt. Dus drong niet alles tot me door, wat wel moet bij een verhaal. Drie uit vijf waardering.

Rails: Geen bijzonder interessante titel en ook geen bijzonder interessant verhaal. Ik werkte echt naar het einde toe, om het maar uit te hebben. Voor mijn gevoel één van de mindere verhalen. Twee uit vijf waardering.

De knusse knuffeltjesbus: Een grappig en vooral kort stukje, maar slecht uitgewerkt, vind ik. Er had zoveel meer mee gedaan kunnen worden. Het wordt ook een beetje verpakt als een sprookje, maar dat lukte niet helemaal, lijkt wel. Twee uit vijf waardering.

De bus: Af en toe wel leuke vonsten, maar verder weet ik niet waar je het over hebt, en wil ik het ook niet weten, geloof ik. Ik heb maar oppervlakkig gelezen, alleen het stukje Fries trok mijn aandacht. Toch is dit verhaal mij geen stem waard. Zelfs geen tweede.

Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel: Redelijk verhaal, toch net als alle andere verhalen 'makkelijk' gehouden qua vorm van openbaar vervoer. Het einde is niet helemaal realistisch en je hebt vast en zeker REPLAYBROEK erin gezet om mijn stem te veroveren. Vette pech. Toch een goed verhaal, op zich. Drie-en-een-halve uit vijf.

Er is niet altijd kans. Er is altijd hoop.: Dit was het beste en meest pakkende verhaal uit de serie. Zo goed dat het van mij had kunnen zijn. {} Weinig op aan te merken. Vier uit vijf waardering.

Zijn Openbare Vervoering: Ik vind de scheiding tussen de 'benaamde' hoofdpersonen en 'de man' te groot, lijkt net een splitsing of later samengevoegd. Verder is het op zich wel mooi verteld, maar vrij standaard. Drie plus een halve uit vijf waardering.

De onvergetelijke treinreis: Na de eerste alinea opgehouden met lezen, want het pakte mijn aandacht niet en de stijl vind ik vervelend. Poging twee kreeg ik hem wel wat verder, maar het is te lang voor een onboeiende inhoud. Twee en half uit vijf waardering.

Freddy: Ja, dit is nou een leuk verhaal, spijtig van het einde. Had misschien iets beter uitgewerkt kunnen worden, maar desondanks niet slecht. Mogelijke winnaar van de verhalenwedstrijd. Vier uit vijf waardering.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 14:31
Verwijderd
Twee verhalen raakten me enorm, ook al leken ze allebei niet realistisch, ze deden me echt iets. Bij een verhaal kreeg ik oprecht tranen in m'n ogen omdat de sfeer zo goed te voelen was, op dat verhaal ga ik nu stemmen

[edit] Ik ben geen vaste bezoeker, maar probeer dat vanaf nu wel te gaan zijn [/edit]
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 14:47
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het heeft even geduurd, maar ik heb er werk van gemaakt. Het wedstrijd-topic lag er zo dood bij dat ik dacht; 'daar kan ik mij niet mede schuldig aan gaan maken.' Ik kon het gewoon niet over mijn hart krijgen. Daarom dus mijn post, en ik hoop dat het de wedstrijd weer een kleine 'boost' meegeeft. Zoals altijd weer, keihard en ongenadig, volgen hier mijn kritieken!

Meisje van gedachten
Het idee achter 'Imkrovij' is leuk, ik heb er zelf ook nog wel eens mee gespeeld, maar het moge duidelijk zijn dat het totaal niet is uitgewerkt. Er had vele malen meer uitgehaald kunnen worden. Nu is het gewoon véél en véél te kort. En wees nou eerlijk, dat woord, dat klinkt ook voor geen meter!

Rails
Soms zit er gewoon een element in een tekst die het in een keer niet meer prettig om te lezen maakt. Hier was dat 'fantasie vriendje'. Bovendien zijn de eerste zinnen op zichzelf leeg. Ze zijn er alleen voor de grap achter het niet antwoordende fantasievriendje. Maar is er iets 'geels'? Is er iets 'oranjes'?
Nee, de rest heb ik niet gelezen, dus daar ga ik (logischerwijs) niet op in.

De knusse knuffeltjesbus
Hoe schattig het ook moge zijn, degene die dit heeft geschreven was duidelijk niet in een serieuze bui. Het idee had op zich nog leuk kunnen zijn, maar er is nauwelijks aan gewerkt, en ik vind het gewoon jammer dat zoiets ertussen staat.

De bus
De titel had niet compacter gekunt, denk ik, en dat had grappig kunnen zijn. Zodra de eerste zin mijn neuronenbanen doorknetterde, zag ik eigenlijk opeens niet meer in wat ik er nou zo grappig aan vond. Het is een niet-boeiende zin, en dat pakt totaal niet als opening. Daarnaast is de rest van het verhaal zodanig leeg dat ik er niks mee kon en vroegtijdig ben afgehaakt. Jammer.

Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel
'Hoe heet je dan voluit?' vroeg ik.
'Ik heet Rosie Marleen Karin Marieke Sarah Anne-Claire Sofie Simone
Marjo Marenne Linda de Zwart.'
'Oh. Je hebt meer namen dan ik!' zei ik.
'Noem de jouwe dan eens?'
'Ik heet Rene, maar verder heet ik ook nog Joost, Timo, Christof,
Wouter, Sander, Jasper, Willemijn, Jeroen, Yannick en Wolter.'
'Heet je Willemijn?'
'Ja, ik weet dat het een meisjesnaam is. Ik ben naar haar vernoemd.'

...
omg.
Voor de rest weliswaar een best degelijk stuk. maartoch.

Er is niet altijd kans. Er is hoop.
Ook weer zo'n eerste zin... Dat kan gewoon niet. Je schrikt niet op dezelfde manier wakker van het idee dat je die middag voor de trein gaat springen. De gehele eerste alinea is gewoon waardeloos, lege zinnen. De eerstopvolgende zinnen bestonden uit 'Opnieuw.., zoals... Wederom... vaak...' Bovendien past de tekst niet bij een klein kind.

Zijn Openbare Vervoering
'een lange, veel verbergende bruine overjas.' Dit vond ik net weer even te veel van het goeie, in eerste instantie dan. Daar ik eerst wou afhaken besloot ik door te lezen, en het beviel me. Het subtiele 'voetje' aan het begin verwijst al naar een onontkoombaar noodlot, waardoor je wel verder móet lezen. Dat vond ik wel een pluspuntje, al vraag ik me af of iedereen meteen denkt aan dát soort treinreis...

De onvergetelijke treinreis.
Aangezien het meteen alles zegt; ik ben vergeten waarover dit verhaal ging.
Ik voel dus ook gelijk geen behoefte meer om het te lezen, want met dit feit, en met zo'n titel, moet het wel niet zoveel voorstellen. Helaas, pindakaas.

Freddy
Omdat er een lange stilte volgde na de laatste serie van 4 verhalen, had ik bij de komst van deze twee (incluus de bovenstaande dus) telkens weinig zin om te lezen. Uiteraard heb ik dat uiteindelijk wel gedaan. Lekker verhaaltje om te lezen, wel wat lang, maar niet met allerlei gedachtseltjes en onzinnige tierelantijntjes die het verhaal alleen maar in de weg zitten. Gewoon recht toe, recht aan (en met dialoog! altijd prettig) en ik kon me er helemaal bij inleven. Het einde is een beetje afgeraffeld, alleen. Dat had beter gekunt.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:44
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
ik moet alles nog lezen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 20:49
Anki
Anki is offline
Citaat:
Simoen schreef op 11-08-2005 @ 18:44 :
ik moet alles nog lezen
Ik ook..
Oud 11-08-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 11-08-2005 @ 17:44 :
ik moet alles nog lezen
Lijkt veel, valt uiteindelijk mee.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:27
Anki
Anki is offline
Ik heb gestemd...was wel moeilijk..
Oud 12-08-2005, 10:03
Lollita *
Lollita * is offline
Ik heb nu ook gestemd!! Net als Anki al zei, wel moeilijk hoor!
Toch heb ik een keuze gemaakt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2005, 22:13
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2005 @ 15:31 :
Twee verhalen raakten me enorm, ook al leken ze allebei niet realistisch, ze deden me echt iets. Bij een verhaal kreeg ik oprecht tranen in m'n ogen omdat de sfeer zo goed te voelen was, op dat verhaal ga ik nu stemmen
Welke? Ik haat het als ik beschrijvingen hoor, maar dan zie dat men besloten heeft om toch iets anoniemer te stemmen.(A)

Voor zover ik nu kan zien (nog bijna niks gelezen), kun je bij veel verhalen al te snel zien wie het geschreven heeft (al in de titel), als je de auteur enigzins kent.

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 12-08-2005 @ 23:13 :
Welke? Ik haat het als ik beschrijvingen hoor, maar dan zie dat men besloten heeft om toch iets anoniemer te stemmen.(A)

Voor zover ik nu kan zien (nog bijna niks gelezen), kun je bij veel verhalen al te snel zien wie het geschreven heeft (al in de titel), als je de auteur enigzins kent.
't Ging bij mij echt tussen 'Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel' en 'Freddy', zoals bij zoveel mensen hier Ze staan nu gelijk, en ik vind 't eigenlijk nog steeds moeilijk; ik heb al gestemd, maar op sommige momenten vind ik 'Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel' beter, en op andere momenten vind ik 'Freddy' weer beter. 'k Zou het leuk vinden wanneer ze gelijk zouden eindigen, maar ik heb zelf op Freddy gestemd (Geen spijt van )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 08:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 12-08-2005 @ 23:13 :
Als je goed leest en goed nadenkt kan je dat inderdaad zien.
(Moet je dat wel doen, natuurlijk... )

Ohw, en ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik vraag me nu wel een beetje af waarom sommigen geen onderbouwing geven waarom ze op een bepaald verhaal hebben gestemd, of uberhaupt vertellen welk verhaal ze hebben gekozen. Maar goed.

Laatst gewijzigd op 13-08-2005 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 09:09
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-08-2005 @ 09:46 :
Als je goed leest en goed nadenkt kan je dat inderdaad zien.
(Moet je dat wel doen, natuurlijk... )

Ohw, en ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik vraag me nu wel een beetje af waarom sommigen geen onderbouwing geven waarom ze op een bepaald verhaal hebben gestemd, of uberhaupt vertellen welk verhaal ze hebben gekozen. Maar goed.
Ik onderbouw mijn stemming, van alle verhalen overigens, pas als de stemming gesloten is, want als ik mijn eigen verhaal niet onderbouw is het wel duidelijk welke van mij is. (niet dat dat veel uit zal maken nog, geloof ik )

Ik heb iig gekozen voor 'Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.'
Ik was de eerste die daarop gestemd heeft, überhaupt één van de eerste die gestemd had en denk dat als je gelijk gaat onderbouwen, dat je toch de manier van stemmen kunt beïnbloeden.

De commentaren die ik totnutoe gehad heb op mijn verhaal zijn best nuttig voor een volgende keer, daar kan ik zeker wat mee doen

En ben ik trouwens een uitzindering dat ik 'Freddy' één van de minst goede verhalen vond?
Oud 13-08-2005, 16:28
Verwijderd
'Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel' en 'Freddy' lopen gelijk op. Zou er nog een ontknoping komen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 17:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 13-08-2005 @ 10:09 :
Ik onderbouw mijn stemming, van alle verhalen overigens, pas als de stemming gesloten is, want als ik mijn eigen verhaal niet onderbouw is het wel duidelijk welke van mij is. (niet dat dat veel uit zal maken nog, geloof ik )
Hehe, ik verzin altijd een commentaar bij mijn eigen verhaal. Een beetje neutraal vaak, wat positieve dingen noemen, wat negatieve.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-08-2005 @ 17:28 :
'Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel' en 'Freddy' lopen gelijk op. Zou er nog een ontknoping komen?
Niks staat vast tot de stemmen gecontroleerd zijn
Oud 13-08-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 13-08-2005 @ 19:22 :
Niks staat vast tot de stemmen gecontroleerd zijn
Alles staat weer direct op nul. Foutje, bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-08-2005 @ 18:40 :
Hehe, ik verzin altijd een commentaar bij mijn eigen verhaal. Een beetje neutraal vaak, wat positieve dingen noemen, wat negatieve.
Zo moeilijk is dat inderdaad niet. En hey, ik zei al eerder dat ik mijn verhaal af zou zeiken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 13-08-2005 @ 10:09 :

En ben ik trouwens een uitzindering dat ik 'Freddy' één van de minst goede verhalen vond?
Nee.
Ik heb gestemd .
Op zonder mijn vleugels bla.
Omg al die namen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 16:55
Anki
Anki is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 14-08-2005 @ 16:16 :
Nee.
Ik heb gestemd .
Op zonder mijn vleugels bla.
Omg al die namen
Mijns? heet jij Willemijn?
omfg...weetje hoe mooi die naam is!
Oud 14-08-2005, 20:40
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Anki schreef op 14-08-2005 @ 17:55 :
Heerlijk, zo spontaan.
Oud 14-08-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 14-08-2005 @ 17:55 :
Hai, eh ja zo heet ik.
Maar ik vind het geen mooie naam, .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 20:56
Anki
Anki is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 14-08-2005 @ 22:41 :
Hai, eh ja zo heet ik.
Maar ik vind het geen mooie naam, .
'

Ik vind het wel een hele mooie naam..maar ja, ik vind mijn eigen naam ook niet mooi..dat zal het wel zijn..
Oud 14-08-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 14-08-2005 @ 21:56 :
'

Ik vind het wel een hele mooie naam..maar ja, ik vind mijn eigen naam ook niet mooi..dat zal het wel zijn..
Anne-Claire!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 21:12
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grimm schreef op 14-08-2005 @ 22:11 :
Anne-Claire!
Nee, 'Kleintje'.
Oud 14-08-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 14-08-2005 @ 21:56 :
'

Bedankt! Wel leuk om te horen.
Tis cliché, maar Anne Claire vind ik dan weer mooi.
Ruilen?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:11
Porcelain
Porcelain is offline
Een verlegen reactie van een niet-letteraar (Wel DoPerwt, overigens). Ik wilde eigenlijk ook een poging wagen, maar toen was de inleverdatum al verstreken. Ik heb mijn stem al een tijd geleden uitgebracht. Ik beargumenteer mijn keuze maar even, bij deze:

Ik heb gestemd op Freddy, een originele keuze, maar niet heus. De rest van de verhalen leek eigenlijk erg op elkaar. Al de verhalen, vielen mij op, waren me te realistisch en beschrijvend en daarom wat saai. Het is nu een tijd geleden dat ik de verhalen heb gelezen en de meeste verhalen ben ik vergeten omdat ze niks speciaals hadden. Vaak een persoon dat denkend in de trein zit.

De schrij-ver/ster van Freddy heeft het onderwerp Openbaar Vervoer op een apartere en originelere manier benaderd, dat was iets dat ik héél erg miste bij de rest. Het verhaal boeide en zette aan tot uitlezen (er waren een paar verhalen waar ik ben afgehaakt).

Het Zonder-vleugels-verhaal boeide ook wel, maar ik vond het jammer dat het zo dramatisch moest zijn. Kan zo'n verhaal nou niet eens zónder een zelfmoord? Toch was het mooi beschreven en origineler dan veel andere verhalen. Eerlijk is eerlijk: het las fijn.

'Openbare Vervoering' vond ik een geweldige titel (voor de rest waren er weinig interessante titels), maar het verhaal heeft me niet te pakken kunnen krijgen.

Ik ben eigenlijk meestal meer van de sprookjes- fantasie- of ietwat surrealistische verhalen, en het valt me op dat die hier niet veel bijzaten (Ik vond de poging van de knuffelige bus dus wel leuk, maar het resultaat was minder).

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:05
Tink*
Tink* is offline
ik heb op 'Freddy' gestemd..
het verhaal was origineel, ik heb voordat ik bij dit verhaal was aanbeland wel meerdere verhalen mooi gevonden maar die leken mij een beetje teveel op elkaar..
Deze heeft gewoon die originaliteit, vooral omdat het verhaal zo vreemd loopt eigenlijk..
Oud 16-08-2005, 01:38
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik heb op Freddy gestemd, met als tweede en derde keus De onvergetelijke treinreis en De bus.

Rails en Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel vond ik ook nog wel leuk om te lezen, alhoewel ik de tweede in de loop van het verhaal steeds onrealistischer vond worden. (Het einde was wel verrassend!)

Meisje van gedachten, Er is niet altijd kans, Er is altijd hoop en Zijn Openbare Vervoering heb ik niet eens helemaal gelezen, omdat ik het begin al niet boeiend genoeg vond.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 02:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 07-08-2005 @ 22:31 :
Ik heb alles uitgeprint.
Zal het lezen en daarna stemmen.
Goed plan, mijne gaat nu printen..en volgens mij gaat het even duren.

Ik zal zsm stemmen
Oud 16-08-2005, 17:09
Tink*
Tink* is offline
'er is niet altijd kans, er is altijd hoop' vond ik eigenlijk ook een hele goede. Dat was mn 2e keus, na heel erg twijfelen wat ik nou moest stemmen. Ik vind alles mooi beschreven etc.
Het raakte me, jammer dat veel mensen hier dat dus niet helemaal gelezen hebben omdat ze het niet boeiend vonden
Oud 16-08-2005, 18:35
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Er wordt wel steeds minder gestemd, lijkt. De vorige verhalenwedstrijd eindigde op 31 stuks, daar zijn we nog lang niet. En dan moet ik nog niet beginnen over die daarvoor, 44 stuks!

Of is de noob-protection nu verhoogd???
Oud 16-08-2005, 19:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb gestemd op 'Zonder vleugels...'. Ik vond dat dit verhaal het beste was opgebouwd, duidelijk en niet irritant of saai geschreven. Net genoeg spanning om er een leuk verhaal van de maken. Jammer dat het, zoals nog een paar verhalen, eindigt met de dood.

'Freddy' vond ik ook wel redelijk, een tweede plek voor mij, maar net iets te en het werd wat saai.

Drie anderen zijn 3e, drie 4e en eentje 5e. Maar ik vond de kwaliteit niet erg hoog geweldig. Allemaal wat hetzelfde en eigenlijk niet echt uitschieters. Jammer, het lijkt net alsof de verhalenwedstrijd wat minder in trek is dan een tijd geleden...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-08-2005 @ 20:10 :
Allemaal wat hetzelfde en eigenlijk niet echt uitschieters. Jammer, het lijkt net alsof de verhalenwedstrijd wat minder in trek is dan een tijd geleden...
Komt gewoon omdat er maar slecht geschreven wordt met thema's Denk ik dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten