![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben het niet met je eens. want als een dual Core processor al een 4 krijgt, bedenk dan eens wat voor processor e.d. je nodig hebt als je aan de 7 á 8 wil komen |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontkomen is er niet aan, vrees ik, Nare Man.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar eerst had ik idd dat het een schaal van 1 tot 5.. en toen zag ik ook weer dat het een schaal van 1 tot 9 zou worden. maarjah, het draait. nog iemand die iets van dat WEP weet?? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vond net nog een leuk artikel op lifehacker.
||
Citaat:
Hoe kan je Vista nou zo vol trots preseten...ooh kijk onze widgets is en onze sjieke explorer en onze oh zo handige ingebouwde agenda... Hoe kunnen ze dat nou presenteren alsof het zo uniek en geweldig microsoft is...triest...en dan heb ik het nog niet eens over de systeem eisen ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 14:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
Dus iets als Project Looking Glass geniet niet jouw voorkeur?
![]() Ben het wel een beetje met je eens, maar veel mensen - waaronder ik - vinden het wel fijn als het werken in de desktop smooth gaat en een mooi ontwerp heeft, met video acceleratie kun je door middel van animaties, transparantie en andere effects een duidelijker visueel beeld geven van wat je aan het doen bent. Maar het moet wel functioneel blijven vind ik (de animaties dan). Ik zou het verder vooral jammer vinden als je besturingssysteem standaard 20% van je CPU gaat gebruiken door alle animaties en zut, waardoor dingen als Cool'N'Quiet gewoon veel minder effect hebben en je continu je systeem zit te belasten. Dan blijft er natuurlijk ook minder over voor films draaien/P2P clients/WinRAR op de achtergrond, etc. Maar we zien wel waar het schip strandt. ![]()
||
Citaat:
Wat natuurlijk wel absurd is, is dat Vista een videokaart met 265mb aan geheugen ofzo nodig heeft voor die volledig GPUaccelerated GUI, terwijl OsX hetzelfde kunstje doet op acht jaar oude iMacs met acht mb videogeheugen. :'). |
![]() |
||
Citaat:
De complexiteit van de GUI is zelf ook gestegen, dus echte snelheidswinst maak je waarschijnlijk niet. Misschien zal het zelfs ondenkbaar geworden zijn om alles in software te renderen in de zelfde kwaliteit. Niks verkeerd met hardware die niet constant gebruikt wordt trouwens. Ik had best kunnen leven met een simpele niet accelerated GUI. Maar het liefst een accelerated zonder de overbodige eye candy natuurlijk. edit: maar dat was er eigenlijk al, gewoon 2D-versnelling.
Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 10:48. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is niet zo dat een stuk rekenwerk van CPU naar videokaart wordt verplaatst, er wordt een heel nieuw stuk (nutteloos) rekenwerk geintroduceerd. Veel videokaarten hebben tegenwoordig de mogelijkheid om standby te gaan of althans minder stroom te gebruiken als ze niet worden gebruikt in 3D, dus wat gebeurt hier, je systeem staat continu (meer) stroom te vreten en warmte te genereren. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dat 'Project Looking Glass' wat jij post, dat vind ik verschrikkelijk. Ik werk op mijn computer, ik heb geen behoefte aan een halve flipperkast als ik eventjes een documentje wil bewerken. Maar dat is typisch Amerikaans: het is gewoon kinderlijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, ik snap zoiezo niet vanwaar die 256 mb wordt gehaald. JE moet minimaal 64 mb/128 kaartje hebben die ook nog eens minimaal shard model 2.0 gebruikt. Het valt allemaal mee. Dit zijn de system requirements: Hiero
Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 16:03. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En de systeemeisen van XP zijn na protesten omlaag gebracht, naar 64MB geheugen voor XP Home Edition.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 09:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee het ligt iets anders. "vrij geheugen" wordt ook gebruikt als file cache; die kan te alle tijde overschreven worden als meer geheugen nodig is. Cache is namelijk een extra; als het weg is jammer dan, dan halen we de gegevens opnieuw op uit de hardeschijf. File buffer is een andere categorie; die kan vrijgemaakt worden maar dan moet eerst de buffer naar de schijf geschreven worden. En Windows houdt altijd een buffer achter de hand; anders zou je hardeschijf een stuk langzamer worden. Het verschil is dat Vista veel meer geheugen echt in gebruik zou houden door services en de kernel zelf, dan Windows XP. Althans voor zover ik gehoord heb, ik heb nog geen eigen onderzoek gedaan. Als dit het geval is dan houd je minder geheugen over voor applicaties zoals spellen. En helaas is het zo dat niet alles weggeschreven gaat worden naar de pagefile. Sowieso betekent dat elke keer een vertraging; iets wat je niet kunt gebruiken en derhalve vermeden dient te worden. Sommige systemen hebben echter te weinig ruimte en dan is agressievere swapping nodig om je applicatie toch te laten draaien. Maar misschien valt het wel mee; misschien gebruikt Vista 200MB aan kernel+services en zo'n 100MB aan file buffer/cache en vindt Microsoft een extra 200MB noodzakelijk om het werken met Vista soepel te houden, en is de 512MB-eis dus meer een politieke. Time will tell. ![]()
|
Natuurlijk kun je die wel gebruiken, alleen niet met de nieuwe Aero-interface. Zoals je hier kunt zien is er ook gewoon een Classic mode.
Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 22:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de minimum systeemeisen hecht ik trouwens niet veel waarde. Voor alle Windows-OS tot nu toe heeft nog gegolden dat ze op de minimum computers draaien als dikke stront door een rietje. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Kweenie hoor, 't lijkt mij wel handig voor als je eens wild gaat doen en er een monitor op aan wilt sluiten. Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 16:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb het topic nu (min of meer) gesplitst, als iedereen zich nu tot het topic wil beperken en overige BSD/Unix/Linux/etc posts in het 'gesplitste'GNU/Linux topic wil zetten?
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
help had windows vista maar nu xp geinstalleerd nu geen drivers crazy88 | 7 | 13-09-2008 15:37 | |
Software & Hardware |
windows vista, geen geldige win32-toepassing ninie | 4 | 12-03-2008 15:23 | |
Software & Hardware |
Welk cijfer geef jij Windows Vista? Verwijderd | 90 | 09-10-2007 13:21 | |
Software & Hardware |
Windows Vista elledc | 2 | 12-02-2007 11:56 | |
Software & Hardware |
Windows Vista, is hij al uit? Pufsnuivert | 4 | 25-12-2006 11:21 | |
Software & Hardware |
Windows Vista Build 5600 RC1 Gimme more beer | 45 | 07-10-2006 13:01 |