![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil nog een keer proberen mijn visie zo helder mogelijk te formuleren: Ik wil pas gemeendschap met iemand nadat wij een hechte, gefundeerde en lange liefdesrelatie hebben omdat ik geloof dat als wij daarvoor al seks hebben dit niet in alle opzichten bevordelijk is voor ons en onze relatie. Al is het ontzettend fijn gaat het mij niet om de seks maar om de liefde; want alles wat je door seks kan krijgen kan ik ook uit liefde ontvangen, maar andersom niet. Daarom heb ik het er voor over om met seks te wachten tot een bepaald punt in onze relatie waarin wij beide oprecht kunnen zeggen dat die hecht, gefundeerd en genoeg getest is door de tijd. Als punt neem ik daarvoor het huwelijk. Klinkt het zo wat beter? ![]()
||
Citaat:
Nog een vraagje, hoe groot schat jij de kans dat jou toekomstige vriendin waar je een lange, hechte en gefundeerde liefdesrelatie hebt ook nog maagd is gebleven voor jou? Is dat nu een criterium voor een relatie bij jou?
||
Citaat:
Trouwens, die teleurstelling lijkt me wel meevallen. Oke het zal als je meer ervaring heb lichamelijk allemaal veel beter gaan maar de eerste keer vind ik het zelf juist ontzettend fijn om gewoon samen te zijn en kan de rest me niet zoveel meer schelen.
||
Citaat:
Ik heb hier niemand gezien die zei dat hij/zij met iedereen zomaar het bed in zou duiken, zonder meer. Jij legt het punt waarop je het wel doet alleen op mysterieuze wijze bij het huwelijk,waar verder niemand hier dat doet. Respect daarvoor ,als jij je daar fijn bij voelt ,moet je helemaal zelf weten, maar je doet hier tegen de rest een beetje alsof we domme imbeciele geile varkens zijn die zomaar met elkaar het bed induiken en elkaars leven verwoesten. Wat dus absoluut niet het geval is.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Misschien een beetje nadenken, hoeveel mensen hebben dan óf verdomd weinig gemeenschap, óf zeeën aan kinderen? Ik doe niet aan onthouding tot het huwelijk; maar ik heb makkelijk praten. Mijn vriendin en ik zijn achttien maand bij elkaar en tja, we hebben het zelf uitgevonden. Maar wat ik ook zeker niet zou doen, is snel met iemand het bed in. Dat lijkt me... ranzig (heet dat geloof ik)
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 09:28. |
![]() |
|||
Citaat:
ik ben het eens met nala: Citaat:
ik zit even te zoeken op wat verhalen over geen seks voor het huwelijk en vind: "zoals een dam die helpt de kracht van het water om te zetten in electriciteit, zo helpt zelfbeheersing de kracht van seksualiteit om te zetten in liefde". er zitten volgens mij zeker mooie aspecten aan wachten (in wat voor verband dan ook). een huwelijk maakt zo´n besluit makkelijker, het is een officieele mijlpaal (voor wet en god (in kerk oid)). als je even wat googlet kom je ook wel een beetje achter het idee (hoewel de zoetigheid er af en toe ook wat afdruipt ![]() ik vind het zelf niet zo´n boeiend item, maar een zeker respect voor mensen die hier nog (in kunnen) geloven lijkt me wel op zn plaats. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zou uitlopen op overspel, bedrog en een verwoest huwelijk. ZO! Lekker seksen dus en niet zeuren! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
in·doc·tri·ne·ren (ov.ww.) 1 (een politieke leer, een opvatting) onder druk doen aanvaarden Maar ik zit er naast kennelijk? |
![]() |
||
Citaat:
OT: ik heb voor me zelf wel besloten dat ik (langer) ga wachten nu, voor dat ik met iemand naar bed ga. ![]() Ik denk dat de seks er dan wel beter op wordt (it's a miracle) maar dat zit waarschijnlijk in mijn hoofd
|||
Citaat:
verder heb je wel gelijk, maar het was ook weinig persoonlijk bedoeld, meer een toevoeging bij de 17 jaar. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Wat een nare zin!)
||
Citaat:
je wacht er jaren op (tenzij je vroeg trouwt, maar dat vind ik ook zonde) dna heb je al je hoop en zo op die eerste keer sex gevestigd.. Maar dan valt het tegen omdat, eerste keer sex vaak niet bijster spannend is. bovendien is het dan je eerste keer, plus je trouwdag en dan zit alle dingen op 1 dag, wordt het allemaal neit beter van denk ik ik vind het wel fijn om wat langer te wachten voor ik sex heb.. sinds 3 weken doe ik dat al>.. Dus ik wacht tot ik een vriendje heb, en niet de eerste 2 weken al ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En misschien is het zelfs wel een strak plan om nog wat langer te wachten. Seks op de huwelijksnacht als je nog nooit seks hebt gehad lijkt mij zo'n verplichting ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf ben ik voor seks voor het huwelijk. Anders was ik nu nogal tegen mijn eigen principes ingegaan enzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar wel jammer, het blijft toch een romantisch idee om zo'n leuke dag af te sluiten met fantastische seks. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het huwelijk is een tegennatuurlijk verschijnsel. Het is een natuurlijke en normale neiging van mensen om NIET te trouwen. Door indoctrinatie en het verborgen houden van andere mogelijkheden, trouwen mensen (naast pragmatische redenen, die ik hier buiten laat). M.a.w., ik geef met plezier toe aan deze natuurlijke neiging om niet te trouwen. Mijn ouders hebben allang bewezen dat het helemaal niet nodig is om te trouwen en toch op een goede manier kinderen groot te brengen. Sterker nog, mijn ouders zijn echter aan elkaar verbonden dan de meeste getrouwde stellen en zijn voor mij het ultime bewijs dat trouwen niets is dan een papiertje. ((nu mijn vriendin nog overtuigen))
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Seks voor het huwelijk dus. Praktisch ben ik al getrouwd en geniet er ook van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
'er-op-los- seksen' lijkt me prima maar dan wel met condoom.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ot: Seks voor het huwelijk hoort er voor mijn gevoel gewoon bij. Je leert elkaar op elk gebied kennen. En hoe mooi het ook is, dat bewaren tot je gaat trouwens, het is in praktijk gewoon niet reëel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Sex voor het huwelijk? Smobbo | 104 | 05-06-2005 22:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sex voor het huwelijk Emoboy | 139 | 21-03-2005 13:04 | |
Liefde & Relatie |
sex voor het huwelijk bij moslims... Nath | 15 | 27-01-2003 20:05 | |
Seksualiteit |
Sex voor het huwelijk le Big Boss | 43 | 13-10-2002 20:48 | |
Seksualiteit |
sex voor het huwelijk M@TRIX | 9 | 17-05-2002 10:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aan alle christenen: Hoe denken jullie over sex voor het huwelijk? Janicha | 13 | 08-03-2002 18:37 |