Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2010, 20:03
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Om een lang verhaal kort te maken, ga ik geen eindexamen doen in wiskunde. Voorheen wou ik altijd ICT studeren, dat gaat dus niet meer. Dus, nu wou ik weten wat de mogelijkheden zijn, ofwel, wat zou ik kunnen studeren? Is hier een site voor ofzo? Ik zit trouwens in 4 Havo dus heb nog twee jaar.

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2010, 20:47
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Hoi,

Om een lang verhaal kort te maken, ga ik geen eindexamen doen in wiskunde. Voorheen wou ik altijd ICT studeren, dat gaat dus niet meer. Dus, nu wou ik weten wat de mogelijkheden zijn, ofwel, wat zou ik kunnen studeren? Is hier een site voor ofzo? Ik zit trouwens in 4 Havo dus heb nog twee jaar.

Caviamax
Ik neem aan dat er wel een bepaalde reden voor is, anders kun je vast nog wel wiskunde A in je pakket kiezen.

Verder kun je wel eens kijken op www.studiekeuze123.nl
Oud 22-09-2010, 17:21
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Ik neem aan dat er wel een bepaalde reden voor is, anders kun je vast nog wel wiskunde A in je pakket kiezen.

Verder kun je wel eens kijken op www.studiekeuze123.nl
Dank voor je tip, ga kijken. Wat bedoel je met dat wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 17:41
Miss Mello
Miss Mello is offline
Ik weet niet wat voor richting je op wil. Ik heb geen wiskunde in mijn Cultuur&Maatschappij pakket, maar ik wil dan ook later Kunstgeschiedenis studeren. (ik hou echt alleen maar van dingen waar geen carriere in zit. M'n ouders weten niet zo goed wat ze er mee aan moeten XD)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 17:59
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dank voor je tip, ga kijken. Wat bedoel je met dat wiskunde?
Nou, je zegt dat je in havo 4 zit. Dus heb je laatst een profielkeuze gemaakt. Blijkbaar heb je geen wiskunde gekozen. Dus misschien zou je alsnog wiskunde A (of B) kunnen gaan doen. (wiskunde A wordt over het algemeen makkelijker gevonden).

Door dit extra vak zijn er blijkbaar veel meer opleidingen die je kunt gaan doen.
Oud 22-09-2010, 19:48
Caviamax
Caviamax is offline
Ik ga Biologie als extra vak erbij doen. Dat wiskunde is kansloos.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:36
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Waarom is wiskunde kansloos? Haal je echt slechte cijfers?

Ik zou je toch adviseren er wiskunde bij te nemen, dan kun je tenminste de studie doen die je wilt ... Wiskunde A (op VWO niveau) valt vrij goed te doen - vind ik zelf, althans. Ik ben echt een kneus wat betreft wiskunde, maar ik krijg het voor elkaar om gewoon een zeven te staan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 14:16
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Waarom is wiskunde kansloos? Haal je echt slechte cijfers?

Ik zou je toch adviseren er wiskunde bij te nemen, dan kun je tenminste de studie doen die je wilt ... Wiskunde A (op VWO niveau) valt vrij goed te doen - vind ik zelf, althans. Ik ben echt een kneus wat betreft wiskunde, maar ik krijg het voor elkaar om gewoon een zeven te staan.
Ik heb wiskunde al laten vallen en ik kan/ga niet meer terug. Dus ik moet me oriënteren op studies die geen wiskunde eisen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 14:25
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb wiskunde al laten vallen en ik kan/ga niet meer terug. Dus ik moet me oriënteren op studies die geen wiskunde eisen.
Je kan wel nog terug. Waar een wil is, is een weg! Ik ken iemand die na één kwartaal alsnog natuurkunde en wiskunde B heeft omgeruild voor aardrijkskunde en wiskunde A. En met een profiel zonder wiskunde, kun je volgens mij niet zo heel veel. Er valt in ieder geval een boel af.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 23:06
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Het klopt wat Em. zegt, met een profiel zonder Wiskunde kom je (bijna) nergens hoor! Ik ken een jongen die ook C&M deed zonder Wiskunde-A maar hele goede cijfers haalde voor M&O (de meeste M-leerlingen die dit vak hebben, vinden het best pittig), dan had hij ook best Wiskunde-A kunnen kiezen.

Geloof me, het is een stuk makkelijker dan je denkt. Vooral bij Wiskunde-A is het gewoon regeltjes opvolgen in berekeningen die je worden aangeleerd.
Trouwens, al kies je biologie, natuurkunde en scheikunde, dan nog heb je er niets aan als je geen Wiskunde in je pakket hebt

Ik zou heel snel naar m'n studiecoordinator gaan en snel Wiskunde-A in m'n pakket nemen. Dan kun je in de herfstvakantie alvast beginnen met de hoofdstukken door te werken (zal wel meevallen, niet meer dan 2/3 hoofdstukken toch?). Je tilt er echt veel te zwaar aan.

Laatst gewijzigd op 05-10-2010 om 09:20.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 06:38
Verwijderd
Inderdaad, ik zou toch Wiskunde-A kiezen. Er zijn echt heel weinig studies waar je terecht kan zonder wiskunde. En dan alsnog bij sommige studies krijg je weer opnieuw wiskunde, hoe wil je dat doen als je er niks van begrijpt?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:45
Verwijderd
Het ergste wat je nu natuurlijk gebeurt is dat je probeert je wil aan te passen aan een keuze die je hebt gemaakt.

Je wilt geen wiskunde doen, want je vindt het moeilijk etc...
En daarom denk je dat je gelukkig wordt met een studie zonder wiskunde? Zoals je zelf aangaf wou je graag ICT gaan doen, dus werk er dan voor, en dan kun je een studie gaan doen waar je gelukkig van wordt!!

Niets is zo erg als een studie doen die je eigenlijk niet wil doen. Dan kun je beter gewoon 2 jaartjes wiskunde doen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 11:24
InstantStreett
InstantStreett is offline
Is wiskunde belangrijk als je Informatica verder studeert? (ik zou zelf regent geschiedenis - informatica kiezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten