Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2011, 18:02
Verwijderd
Citaat:
O ha Dobie. Wat vond je van Zappa?
Het is nog te vroeg voor een oordeel, maar het bleek niet echt fijne slaapmuziek, tenminste, niet als je Zappa nog niet kent.. Maar niet getreurd, ik ga het nog eens luisteren.
Advertentie
Oud 22-03-2011, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, heel eng.
Maar ik denk dat dat nu nog steeds zou kunnen. Sterker nog, het is nog steeds bezig, omdat het een zichzelf versterkend iets is. Denk aan de Georgië-oorlog. Ik zou eerlijk niet weten wie gelijk heeft, maar het beeld dat van die oorlog bestond op Russischtalig internet/onder Russen was best wel anders dan het westerse beeld. En het Georgische beeld zal vast weer anders zijn geweest. Dat kon in Georgië, in Tsjetsjenië, het is Amerika ook een paar keer gelukt. Het kan best, zolang je maar genoeg mensen hebt met een goed gevoel voor moederlandsliefde. En die zijn redelijk makkelijk te kweken. Een gemeenschappelijke vijand, een heleboel Mark Bernes-romantiek en eenzijdige informatie en je hebt al heel veel mensen die het hele internet volstoppen met RODINAAA11!11!!1!11!!!1111!!!1 en zo. Internet is net zo goed een platform voor propaganda als voor waarheid.
Ja, daar zat ik na mijn post ook over na te denken, het was wat voorbarig geroepen. Niettemin gaat het wel moeilijker, en ik denk dat het in de komende honderd jaar (tenminste, als men van netneutraliteit e.d. afblijft, wat ook maar net de vraag is) steeds moeilijker wordt. Omdat 'andere landen' voor veel mensen steeds minder een verstaand/abstract concept worden, en steeds meer plaatsen waar mensen wonen die je kent. En zodra je iemand kent die in [plaats X] woont, gaan je de gebeurtenissen in die plaats je al sneller aan 't hart. Als de wereld steeds kleiner wordt is het lastig om iets nog een ver-van-je-bed-show te vinden, zeg maar.

Maar goed, misschien ben ik ook wel te optimistisch. Als ik zo kijk naar Volendam, of Limburg, of het bizarre nationalisme van (o.a.) Amerika en Rusland dan heb je toch al gauw zoiets van.. Dat gaat niet voor iedereen op, die verbroedering van een kleiner wordende wereld. Sommige mensen willen niets weten buiten hun eigen land, provincie of zelfs hun eigen dorp.
Oud 22-03-2011, 18:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
O ha Dobie. Wat vond je van Zappa?
Wat, Dobermann kende Zappa niet?
Oud 22-03-2011, 18:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is nog te vroeg voor een oordeel, maar het bleek niet echt fijne slaapmuziek, tenminste, niet als je Zappa nog niet kent.. Maar niet getreurd, ik ga het nog eens luisteren.
Welke platen heb je "gekocht"?
Oud 22-03-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik was ook wel verbaasd. Hij kende 'm wel, maar had er nog nooit naar geluisterd, zei 'ie. Ik heb 'm in de gauwigheid You Can't Do That On Stage Anymore (vol.1) aangeraden, vanwege de gave versie van The Torture Never Stops, en Strictly Commercial voor een toegankelijke greep uit z'n oeuvre.
Oud 22-03-2011, 18:09
Geel
Geel is offline
Citaat:
Met dank aan Carn: wat goed En go Tsjechië, trouwens. Geel naamzoek, jij kwam daar vandaan, toch? (He trouwens, nu ik eraan denk, als je uit Tsjechië komt, hoezo ben je dan eigenlijk Moslim? Daar hebben ze toch vooral veel grrrristenen, van die hele orthodoxe, en Joden?)
Ik had van jou toch wel verwacht dat je beter wist dan Tsjetsjenië met Tsjechië te verwarren.
Oud 22-03-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar zat ik na mijn post ook over na te denken, het was wat voorbarig geroepen. Niettemin gaat het wel moeilijker, en ik denk dat het in de komende honderd jaar (tenminste, als men van netneutraliteit e.d. afblijft, wat ook maar net de vraag is) steeds moeilijker wordt. Omdat 'andere landen' voor veel mensen steeds minder een verstaand/abstract concept worden, en steeds meer plaatsen waar mensen wonen die je kent. En zodra je iemand kent die in [plaats X] woont, gaan je de gebeurtenissen in die plaats je al sneller aan 't hart. Als de wereld steeds kleiner wordt is het lastig om iets nog een ver-van-je-bed-show te vinden, zeg maar.

Maar goed, misschien ben ik ook wel te optimistisch. Als ik zo kijk naar Volendam, of Limburg, of het bizarre nationalisme van (o.a.) Amerika en Rusland dan heb je toch al gauw zoiets van.. Dat gaat niet voor iedereen op, die verbroedering van een kleiner wordende wereld. Sommige mensen willen niets weten buiten hun eigen land, provincie of zelfs hun eigen dorp.
Dat is waar. Tot ik Geel kende had ik best wel Tsjetsjenië-/care, en nu niet meer. En mensen willen gewoon graag ergens bij horen. Of dat nou bij Rusland, Limburg of een of ander geloof is, is niet echt relevant.
Oud 22-03-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ik had van jou toch wel verwacht dat je beter wist dan Tsjetsjenië met Tsjechië te verwarren.
Helaas, zodra er topografie bij komt kijken voldoe ik aan geen enkele standaard. Ik weet niet eens alle provincies van Nederland op te noemen, denk ik. /retard
Oud 22-03-2011, 18:12
Verwijderd
Geel, ik bedacht me gister of eergister ofzo dat Krasnodar Kraj best wel dicht bij Tsjetsjenië is! Misschien kom ik nog eens in Grozny!
Oud 22-03-2011, 18:14
Verwijderd
Even proberen.

Spoiler
Oud 22-03-2011, 18:15
Verwijderd
Ahw, het staat best lievig, een subforum waar nog nooit gepost is.
Oud 22-03-2011, 18:16
Verwijderd
Laatste bericht: "Nooit"
Oud 22-03-2011, 18:17
Verwijderd
Eigenlijk had daar "Woensdag" moeten staan.
Oud 22-03-2011, 18:18
Verwijderd
Als ik Zappa was* zou ik constant masturberen op m'n eigen stem. Want wat een stem, jongens, wat een stem

* inb4 Kazet die 'dan was je dood' zegt.
Oud 22-03-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Laatste bericht: "Nooit"
Echt hè. Ik wil er bijna een topic aan gaan maken, maar helaas-helaas, ik doe voorlopig nog geen eindexamen.
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk ken ik Zappa van naam, faam en z'n onwaarschijnlijke oeuvre, alleen is het er nooit echt van gekomen tussen Zappa en Q in de zin van "aandacht voor elkaar"
Geel
Geel is offline
Citaat:
Helaas, zodra er topografie bij komt kijken voldoe ik aan geen enkele standaard. Ik weet niet eens alle provincies van Nederland op te noemen, denk ik. /retard
Ja, van topografie weet ik ook geen kut af (van überhaupt geografisch oriënteren niet - ik kan nog steeds verdwalen in een dorp waar ik 8 jaar lang heb gewoond ) maar ik dacht dat jij wel een iets grotere links had met Tsjetsjenië dan een gemiddelde Nederlander. Met je Russische roots en zo.
Verwijderd
Of wacht, ik kan een topic maken over 'wanneer doe jij eindexamen?'
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Ik heb ook over heel veel dingen (politiek) incorrecte dingen gehoord, en ik ben in Nederland geboren. Laatst ontdekte ik dat Estland vindt dat ze bezet zijn door Rusland. Mij was altijd verteld dat ze bij de SU wilden om zich tegen Amerika te beschermen of zo'n soort reden.
Lol, Rusland en Duitsland hebben de Baltische staten gewoon verdeeld bij het Molotov-Ribbentroppact.
Oud 22-03-2011, 18:22
Geel
Geel is offline
Citaat:
Lol, Rusland en Duitsland hebben de Baltische staten gewoon verdeeld bij het Molotov-Ribbentroppact.
lal, leuk dat onze geschiedenisleraar dat ook even zegt. Hij zei dat alleen Polen tussen Duitsland en Rusland was verdeeld :')
Oud 22-03-2011, 18:23
Verwijderd
Wat is Saviour, de instrumentale versie zoals op Empires, toch een heerlijk nummer van VNV Nation
Oud 22-03-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
lal, leuk dat onze geschiedenisleraar dat ook even zegt. Hij zei dat alleen Polen tussen Duitsland en Rusland was verdeeld :')
Huh wat? Dat was toch ook, of zo? Of was dat een ander verdrag?
Oud 22-03-2011, 18:24
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Was er niet ook iets met dat je een hogere hypotheek kon krijgen als je los daarvan ook nog geld inlegde?
Als je zelf geld inlegt, kun je een duurder huis kiezen, maar de max. Hypotheek blijft hetzelfde
Oud 22-03-2011, 18:25
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Huh wat? Dat was toch ook, of zo? Of was dat een ander verdrag?
Zelfde verdrag.
Oud 22-03-2011, 18:26
Verwijderd
Hmm, voor het naar het werk fietsen in de zomer zoek ik luchtige korte broeken die lang genoeg zijn om niet met m'n benen langs het zadel te schuren, maar wel tot boven m'n knie, en die van soepele katoen zijn, en die minder dan 10 euro kosten. Maar dat schijnt best moeilijk te zijn. En dan vind ik het niet eens erg als het lelijk is
Oud 22-03-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, van topografie weet ik ook geen kut af (van überhaupt geografisch oriënteren niet - ik kan nog steeds verdwalen in een dorp waar ik 8 jaar lang heb gewoond ) maar ik dacht dat jij wel een iets grotere links had met Tsjetsjenië dan een gemiddelde Nederlander. Met je Russische roots en zo.
Ik was zeven toen ik verhuisde, hè, en m'n ouders hebben me daar bewust van school gehouden omdat het anders teveel zou opvallen als we opeens weg waren. Bovendien willen ze helemaal niets (meer) met Rusland te maken hebben, dus thuis kreeg ik er ook niet veel over mee. Dus ondanks mijn rootz heb ik wat deze kwestie betreft exact dezelfde hoeveelheid kennis als de gemiddelde Nederlander, vrees ik. (Namelijk: weinig tot geen. )
Oud 22-03-2011, 18:28
Verwijderd
Ja-ja, al die arme oostbloklandjes toch.
Oud 22-03-2011, 18:30
Verwijderd
Hoe spreek je 'to develop' uit? To develóp? To dievéllop?
Verwijderd
Citaat:
dievéllop of duhvéllop
Verwijderd
Huhuhuhu ik moet telkens zo lachen om dat 1923 topic
Oud 22-03-2011, 18:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
http://translate.google.nl/#en|en|develop
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo lieve kinders! Ik heb echt superlekker gegeten
Verwijderd
Citaat:
Op mijn kwark van de Albert Heijn staat 'Heerlijk friszuur smaak'. Hm?
Ik heb ze daar een jaar geleden al een mailtje over gestuurd! Ze luisteren niet naar me!
Oud 22-03-2011, 18:32
Pierrot
Pierrot is offline
Toch mist dat topic een berg antisemitisme.
Oud 22-03-2011, 18:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, ik was ook wel verbaasd. Hij kende 'm wel, maar had er nog nooit naar geluisterd, zei 'ie. Ik heb 'm in de gauwigheid You Can't Do That On Stage Anymore (vol.1) aangeraden, vanwege de gave versie van The Torture Never Stops, en Strictly Commercial voor een toegankelijke greep uit z'n oeuvre.
Ah, ok. Ik zou zelf beginnen met de klassiekers: Freak Out!, We're Only in it For the Money en Hot Rats.
Oud 22-03-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben alleen blabla over actiecodes voor kommen. Wel leuke kommen btw
die kommen-actie is wel dom, als je 2 streepjescodes inlevert betaal je nóg zes euro voor zo'n kom.
Oud 22-03-2011, 19:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
die kommen-actie is wel dom, als je 2 streepjescodes inlevert betaal je nóg zes euro voor zo'n kom.
Dat is toch altijd zo met dat soort dingen
Oud 22-03-2011, 19:14
Verwijderd
Die kommen zijn zo opgewekteontbijttafelachtig dat het pijn doet.
Oud 22-03-2011, 19:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Moet jij nodig zeggen
Oud 22-03-2011, 19:23
Verwijderd

Maar ik ben oprecht opgewekt 's ochtends! En die kommen stralen vooral zoiets uit van... 'hoi, ik sta in een grote, lichte, woonwerkleefkeuken met lamp die mama, die trouwens Valerie heet, samen met haar dochtertje, Eefke, geknutseld heeft. Ik sta op een IKEA-tafel en Valerie is lekker brinta aan het eten terwijl ze de viva leest. Bovendien zijn we vrolijk! Kijk eens hoe vrolijk! En hoe leuk!'

Bah.
Oud 22-03-2011, 19:24
Verwijderd
En van wie zijn Zyzz en die andere de uc's?
Oud 22-03-2011, 19:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben alleen akelig vrolijk na een goedemorgen sms'je
Oud 22-03-2011, 19:25
Verwijderd
Dan zal ik je er nog een paar sturen als ik de PIN van zijn mobiel achterhaald heb!
Oud 22-03-2011, 19:27
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben overheerlijke gehaktballen met kaas aan het maken
Oud 22-03-2011, 19:27
Verwijderd
Ik bedacht net... als je het hebt over 'verstrekkende consequenties', hoe spreek je dat dan uit? Als verstrékkend of vér-strekkend?
Oud 22-03-2011, 19:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ach mens, ga met je meisje praten en laat mij en mijn para's met rust
Oud 22-03-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Ach mens, ga met je meisje praten en laat mij en mijn para's met rust
*kusje op Phoebe plakt*
Oud 22-03-2011, 19:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
*kusje op Phoebe plakt*
Oeh
Oud 22-03-2011, 19:31
Geel
Geel is offline
PIN? Ik wil een pm met uitleg! Want ik ben KUCH*huiswerk*KUCH aan het maken.
Oud 22-03-2011, 19:32
Verwijderd
Ik zie een driehoeksverhouding.

Citaat:
PIN? Ik wil een pm met uitleg! Want ik ben KUCH*huiswerk*KUCH aan het maken.
Ik ben ook huiswerk aan het maken, dus ik kan je er geen sturen! Bovendien weet ik van niets.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten