| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het liefst wil ik een heel strikt regime van slapen, eten en tekenen, zodat ik zo efficiënt mogelijk ben in het behalen van mijn doelen. /autist |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() En die kat en die baby <33
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Ik kan me weinig van zulke koningen herinneren. Wat me wel opvalt is dat de Pixar-stijl telkens hetzelfde is, in hun recente films met name.Bugs en Popeye zijn idd wel unieker, echt een one of a kind.
|
|
||
|
Citaat:
En ik heb sowieso een hekel aan fotorealistische achtergronden in tekenfilms. De figuren passen er gewoon niet in. Bovendien zou je juist in een tekenfilm een fantasierijke wereld geschapen willen zien worden: alles is mogelijk, maar Pixar gaat altijd voor de meest saaie, realistische beelden. Zelfs als ze een niet-bestaande wereld maken, zoals in Wall-E of Monsters Inc, is het gewoon een verzameling clichés. Niet dat ik Dreamworks of het huidige Disney daarin veel beter vind, trouwens. Maar bijvoorbeeld Cloudy with a chance of meatballs, daarin zaten wel een paar leuke achtergrondjes en originele omgevingen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het speelde zich af in Schotland, dus ze maken Schotland. Pixar is gewoon mainstream-animatie en voornamelijk voor kinderen bedoeld. Ze slagen toch prima in wat ze willen bereiken? Waarom beoordeel je het daar niet op? |
|
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Verder zie je wel aan de manier van filmen, dat ze het zelf allemaal heel mooi vinden. Ze besteden veel aandacht aan het visuele deel; het is geen animatievorm van de Dogmabeweging. Ze willen dat je zegt: nohhhh, wat mooi. En ik vind het vaak gewoon lelijk. Sommige personages, vooral in Pixarfilms met mensen, vind ik echt afstotelijk om naar te kijken. En dat is jammer, want ik vind bijvoorbeeld Ratatouille best een meesterwerk, op het visuele deel na. Terwijl je wel ziet dat hun tekenaars en animatoren heel getalenteerd zijn, en waarschijnlijk veel mooiere dingen zouden doen als de vrijheid kregen. Het is gewoon zonde dat ze het altijd zo veilig houden. Los daarvan kan ik heel erg van hun films genieten. Rataouille zou ik een 10 geven als ie er mooi uitzag. Citaat:
Citaat:
En dat is het trouwens niet; het zijn familiefilms.
|
|
|
Verwijderd
|
De achtergronden van het oude Disney waren ZO GOED <3 Ik blijf het spammen:
![]() ![]() ![]() Ik ben niet zo'n bewogen mens maar ik wil schreeuwen in iemands oor als ik dit zie, zo'n intens plezier doet het aan mijn ogen. Liefst in de oren van Eyvind Earle, want die heeft het gemaakt. "GODVERDOMME KANKEREYVIND IK VIND HET ZO GOED AIDS AIDS KANKER TYFUS", dat wil ik hem graag van dichtbij toeschreeuwen want dat is zo'n beetje mijn emotie erbij en hij moet net zoveel pijn aan zijn oor hebben als ik plezier voel. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus dan kan je kritisch blijven dat je het lelijk vindt (wat écht een kwestie van smaak is, want ik vind het vaak gewoon prima, ook Ratatouille) of gewoon geen verwachtingen meer hebben van hun stijl en aan je animatietrekken komen met andere films die voor een ander publiek bedoelt zijn ofzo. Tuurlijk waren Pinokkio en Doornroosje prachtig, maarja. Pixar doet gewoon weer hun eigen ding. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Maar waarom vergelijken met oude Disney als Pixar gewoon zijn eigen ding doet?
Pixar heeft wel een eigen stijl, of het nou je smaak is of niet. Je mag een film best lelijk vinden omdat het je smaak niet is, maar zeggen 'ik vind de film stom, omdat ik wil dat het B is, maar het is A'. Tja. Ze zijn wel goed in A. |
|
|
||
|
Citaat:
Nou moet ik trouwens wel zeggen, nog even over character design, dat vind ik bij oude Disney eigenlijk ook vaak niet veel soeps. Sneeuwwitje en Pinokkio zien er ook niet heel bijzonder uit, en Cindarella is echt een luie film op dat gebied. Maar goed, die hadden dan weer anderen dingen.
|
|
||
|
Citaat:
Ik bedoel, ja, duizenden mensen eten het op, maar dat kun je ook zeggen over McDonald's. En dat is gewoon minder goed dan bijvoorbeeld De Burgermeester, ook al hebben ze een heel andere stijl en een heel ander doel voor ogen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem is dat 'we' dat massaal aan het vergeten zijn, en de skillz ook niet meer centraal aangeleerd worden. Dus krijgen we massa's lelijke tekenfilms en gaat men dat massaal normaal vinden. Daarbij wordt er ook gewoon veel meer gekeken en geluisterd naar de productie- en managementkant, waar allemaal mensen zitten die niet weten wat mooi is én originaliteit en creatieve vrijheid graag inperken ten gunste van de gemene deler. Want dat verkoopt beter (denken ze). Jammer. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Al snap ik trouwens wel wat je bedoelt, want ik voel me ook altijd maar een geestelijk gehandicapte makaak zonder armen als ik mijn werk met zulk soort dingen vergelijk. Maar dan denk ik 'oh maar oke, gewoon X jaar hard werken en dan kan ik dat ook wel' en dan is het weer goed.
|
|
|
||
|
Citaat:
Cinderella is idd ook om te huilen zo slecht met hun nietszeggende personages. The Sleeping Beauty had ook een saaie prinses, maar dan weer prachtige achtergronden en een toffe heks.
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik kwam trouwens dit plaatje tegen: ![]() Weet iemand wat dat is? Hebben ze het opnieuw ingekleurd ofzo? Ziet er niet uit. Hopelijk is dat alleen voor het promotiemateriaal.
|
|
||
|
Citaat:
En wat betreft hun films vind ik de heksen uit Sneeuwwitje en Sleeping Beauty heel sterk in hun eenvoud.
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Eenvoud, mm. Ik zou de films nog eens moeten kijken om te zien of ik het daar mee eens ben. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|