Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2012, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe ik mijn bureaublad tevoorschijn tover na de nieuwe update van mijn macbook waarom moeten ze elke keer alles veranderen als ik net heb geleerd hoe het werkt?
Ieder krijgt waar hij/zij recht op heeft
Advertentie
Oud 04-08-2012, 13:10
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Elke keer als jij dat woord gebruikt wil ik mijn arm afrukken, om iets naar het scherm te kunnen gooien.

Ik wil dat woord niet meer ziennnn! Verzin maar een ander woord.

Als je het over Pixar hebt, komt je niet om het gebruik van het woord generiek heen.
Oud 04-08-2012, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Wanneer is er open gesproken over seksualiteit, op wat voor manier? Heb ik weer alleenop de disneyprinsessen lopen letten
'Weer'.

Zo'n beetje overal om de prinsessen heen, in de laatste drie/vier saaitopics.
Oud 04-08-2012, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Jij, een normaal dagritme?! Ik maak me zorgen
Het gaat gelukkig met kenmerkende disfunctionaliteitTM, aangezien ik mezelf ertoe aan het conditioneren ben in plaats van dat ik gewoon een biologische klok hebt die 'hoi, ga maar slapen als het donker wordt' zegt.

Het liefst wil ik een heel strikt regime van slapen, eten en tekenen, zodat ik zo efficiënt mogelijk ben in het behalen van mijn doelen.

/autist
Oud 04-08-2012, 13:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
'Weer'.

Zo'n beetje overal om de prinsessen heen, in de laatste drie/vier saaitopics.
oeps
Oud 04-08-2012, 13:56
Verwijderd
Oud 04-08-2012, 13:57
Verwijderd
Oud 04-08-2012, 14:02
Verwijderd
Meer plz
Oud 04-08-2012, 14:05
Verwijderd

En een stonede hond:

Oud 04-08-2012, 14:06
Verwijderd

Echt, WAT
Oud 04-08-2012, 14:08
Verwijderd

Ohja, dat ventje van Up bestaat echt! Dit vind ik wel bizar. Die man bestaat trouwens ook echt, even zoeken.

Oud 04-08-2012, 14:13
Verwijderd

Oud 04-08-2012, 14:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ohja, dat ventje van Up bestaat echt! Dit vind ik wel bizar. Die man bestaat trouwens ook echt, even zoeken.

[afbeelding]

En die kat en die baby <33
Oud 04-08-2012, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ga je weer op de persoonlijke toer? <3
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat precies je probleem met mij is? Het was namelijk een oprechte vraag, hoor, niks persoonlijke toer of rare bijbedoelingen.
Oud 04-08-2012, 14:38
Verwijderd
Oud 04-08-2012, 14:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
tetten.
Oud 04-08-2012, 14:53
Verwijderd

Ik vind deze altijd leuker
Oud 04-08-2012, 14:53
Verwijderd
ik snap iets niet en dat frustreert me mateloos en nu ben ik BOOS

art. 14
[dit artikel wijzigt Wet X]

JA DAT WEET IK, maar ik wil precies zien WAT het allemaal wijzigt. dus gewoon de tekst van art. 14 laten zien pls. JBHFJHSDBVFHBDSHFSKJHDK
Oud 04-08-2012, 14:56
Verwijderd
oh gevonden op slinkse wijze
Oud 04-08-2012, 16:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ga je weer op de persoonlijke toer? <3
Moet jij zeggen met je constante sneren op haar

Citaat:
Ja, er zit een duidelijke persoonlijkheid in, maar een zeer generieke, die in een zinnetje te definiëren is. Bugs en Popeye hebben een veel uniekere uitstraling. Aan Bugs zíe je dat hij zowel vriendelijk en grappig als sadistisch en irritant kan zijn. Niemand heeft ooit een konijn getekend zoals Chuck Jones dat konijn tekende. Zo'n koning als Fergus hebben we al duizend keer gezien.
Mwah,valt wel mee Ik kan me weinig van zulke koningen herinneren. Wat me wel opvalt is dat de Pixar-stijl telkens hetzelfde is, in hun recente films met name.
Bugs en Popeye zijn idd wel unieker, echt een one of a kind.
Oud 04-08-2012, 16:16
Verwijderd
Goeie foto's Ste x1000
Oud 04-08-2012, 16:24
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Moet jij zeggen met je constante sneren op haar [afbeelding]

Mwah,valt wel mee Ik kan me weinig van zulke koningen herinneren. Wat me wel opvalt is dat de Pixar-stijl telkens hetzelfde is, in hun recente films met name.
Bugs en Popeye zijn idd wel unieker, echt een one of a kind.
Ja, en daar houd ik een stuk meer van. Koning Fergus was trouwens wel een van de meer aansprekekende personages uit de film; van Elinor ben ik nu alweer vergeten hoe ze eruit zag, en de andere koningen vond ik veel te gestileerd. Dat is ook een probleem bij Pixar: dat contrast tussen extreem cartooneske figuren en 'echte mensen'.

En ik heb sowieso een hekel aan fotorealistische achtergronden in tekenfilms. De figuren passen er gewoon niet in. Bovendien zou je juist in een tekenfilm een fantasierijke wereld geschapen willen zien worden: alles is mogelijk, maar Pixar gaat altijd voor de meest saaie, realistische beelden. Zelfs als ze een niet-bestaande wereld maken, zoals in Wall-E of Monsters Inc, is het gewoon een verzameling clichés.

Niet dat ik Dreamworks of het huidige Disney daarin veel beter vind, trouwens. Maar bijvoorbeeld Cloudy with a chance of meatballs, daarin zaten wel een paar leuke achtergrondjes en originele omgevingen.
Oud 04-08-2012, 16:27
Verwijderd
fuck, heb ik ineens supergoeie saaitopics gemist
Oud 04-08-2012, 16:28
Turk February
Turk February is offline
Ja, nu is de opleving voorbij en gaan we weer terug naar het gebruikelijke zeuren over animatiefilms.
Oud 04-08-2012, 16:28
Verwijderd
@ Absinthe: Ja, ik dacht nog aan je!

dat jij het vast ook wel chill had gevonden.
Oud 04-08-2012, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, nu is de opleving voorbij en gaan we weer terug naar het gebruikelijke zeuren over animatiefilms.
Dat originaliteit bij jou een heel erg pre is dat mag, maar ik snap niet dat je Pixar erop afrekent als het hun doel helemaal niet is om supercrea en origineel voor de dag te komen (met de achtergronden).

Het speelde zich af in Schotland, dus ze maken Schotland. Pixar is gewoon mainstream-animatie en voornamelijk voor kinderen bedoeld. Ze slagen toch prima in wat ze willen bereiken? Waarom beoordeel je het daar niet op?
Oud 04-08-2012, 16:37
Verwijderd
vAls je kinderen alleen maar hapklare dingen geeft zonder enige fantasie worden het kutkinderen.
Oud 04-08-2012, 16:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, en daar houd ik een stuk meer van. Koning Fergus was trouwens wel een van de meer aansprekekende personages uit de film; van Elinor ben ik nu alweer vergeten hoe ze eruit zag, en de andere koningen vond ik veel te gestileerd. Dat is ook een probleem bij Pixar: dat contrast tussen extreem cartooneske figuren en 'echte mensen'.
Geef ik je gelijk in, er waren veel verschillende stijlen. Die Fergus, Elinor en Merida leken amper familie van elkaar.

Citaat:
En ik heb sowieso een hekel aan fotorealistische achtergronden in tekenfilms. De figuren passen er gewoon niet in. Bovendien zou je juist in een tekenfilm een fantasierijke wereld geschapen willen zien worden: alles is mogelijk, maar Pixar gaat altijd voor de meest saaie, realistische beelden. Zelfs als ze een niet-bestaande wereld maken, zoals in Wall-E of Monsters Inc, is het gewoon een verzameling clichés.
Ja, ze moeten idd eens af (elke 3D-animatiefilm) van die hang naar fotorealisme. Het simuleren van de realiteit omdat dat met 3D nu eenmaal kan, vind ik idd een kwalijke vooruitgang. Er mogen best natuurgetrouwe elementen in voorkomen, maar het moet niet overdreven worden. Het mooie van (oudere) 2D-animatie was ook altijd dat die achtergronden handgetekend en zo heerlijk schilderachtig waren (en daarmee meer tot de verbeelding sprekend).

Citaat:
Niet dat ik Dreamworks of het huidige Disney daarin veel beter vind, trouwens. Maar bijvoorbeeld Cloudy with a chance of meatballs, daarin zaten wel een paar leuke achtergrondjes en originele omgevingen.
Ik vond Cloudy eigenlijk veel minder leuk, minder origineel en minder mooi dan Brave.
Oud 04-08-2012, 16:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat originaliteit bij jou een heel erg pre is dat mag, maar ik snap niet dat je Pixar erop afrekent als het hun doel helemaal niet is om supercrea en origineel voor de dag te komen (met de achtergronden).
Wat hun doel is is niet zo belangrijk; je kan ook als filmmaker niet het doel hebben om een goed verhaal te vertellen, maar dat betekent niet dat ik de film dan minder slecht vind als ie een slecht verhaal heeft.

Verder zie je wel aan de manier van filmen, dat ze het zelf allemaal heel mooi vinden. Ze besteden veel aandacht aan het visuele deel; het is geen animatievorm van de Dogmabeweging. Ze willen dat je zegt: nohhhh, wat mooi. En ik vind het vaak gewoon lelijk. Sommige personages, vooral in Pixarfilms met mensen, vind ik echt afstotelijk om naar te kijken. En dat is jammer, want ik vind bijvoorbeeld Ratatouille best een meesterwerk, op het visuele deel na. Terwijl je wel ziet dat hun tekenaars en animatoren heel getalenteerd zijn, en waarschijnlijk veel mooiere dingen zouden doen als de vrijheid kregen. Het is gewoon zonde dat ze het altijd zo veilig houden.

Los daarvan kan ik heel erg van hun films genieten. Rataouille zou ik een 10 geven als ie er mooi uitzag.

Citaat:
Het speelde zich af in Schotland, dus ze maken Schotland.
Pinokkio speelt zich af in Italiaans dorpje, dus ze maken een schitterend fantasieland met de sfeer van een Italiaans dorpje.
Citaat:
Pixar is gewoon mainstream-animatie en voornamelijk voor kinderen bedoeld.
Wat maakt het uit of het voor kinderen bedoeld is?

En dat is het trouwens niet; het zijn familiefilms.
Oud 04-08-2012, 16:45
Verwijderd
De achtergronden van het oude Disney waren ZO GOED <3 Ik blijf het spammen:

Ik ben niet zo'n bewogen mens maar ik wil schreeuwen in iemands oor als ik dit zie, zo'n intens plezier doet het aan mijn ogen. Liefst in de oren van Eyvind Earle, want die heeft het gemaakt. "GODVERDOMME KANKEREYVIND IK VIND HET ZO GOED AIDS AIDS KANKER TYFUS", dat wil ik hem graag van dichtbij toeschreeuwen want dat is zo'n beetje mijn emotie erbij en hij moet net zoveel pijn aan zijn oor hebben als ik plezier voel.
Oud 04-08-2012, 16:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vond Cloudy eigenlijk veel minder leuk, minder origineel en minder mooi dan Brave.
Het was ook geen topfilm, maar dat laboratorium van die jongen, en die etenswereld op het einde, daar zat een stuk meer creativiteit in dan je tegenwoordig in de gemiddelde mainstreamanimatiefilm tegenkomt.
Oud 04-08-2012, 16:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Los daarvan kan ik heel erg van hun films genieten. Rataouille zou ik een 10 geven als ie er mooi uitzag.
.
Zoals die stijl die ze in hun credits hebben, prachtig <3

Oud 04-08-2012, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt het uit of het voor kinderen bedoeld is?

En dat is het trouwens niet; het zijn familiefilms.
Nou ja, omdat ik dus, door alles wat je zegt, het idee heb dat je dingen in animatie zoekt die Pixar niet biedt.

Dus dan kan je kritisch blijven dat je het lelijk vindt (wat écht een kwestie van smaak is, want ik vind het vaak gewoon prima, ook Ratatouille) of gewoon geen verwachtingen meer hebben van hun stijl en aan je animatietrekken komen met andere films die voor een ander publiek bedoelt zijn ofzo.

Tuurlijk waren Pinokkio en Doornroosje prachtig, maarja. Pixar doet gewoon weer hun eigen ding.
Oud 04-08-2012, 16:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De achtergronden van het oude Disney waren ZO GOED <3 Ik blijf het spammen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben niet zo'n bewogen mens maar ik wil schreeuwen in iemands oor als ik dit zie, zo'n intens plezier doet het aan mijn ogen. Liefst in de oren van Eyvind Earle, want die heeft het gemaakt. "GODVERDOMME KANKEREYVIND IK VIND HET ZO GOED AIDS AIDS KANKER TYFUS", dat wil ik hem graag van dichtbij toeschreeuwen want dat is zo'n beetje mijn emotie erbij en hij moet net zoveel pijn aan zijn oor hebben als ik plezier voel.
Ja, precies, dat soort achtergronden zijn INSPIREREND. Stiekem ga ik dan ook een beetje janken omdat ik dat nooit zo mooi zal kunnen
Oud 04-08-2012, 16:56
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou ja, omdat ik dus, door alles wat je zegt, het idee heb dat je dingen in animatie zoekt die Pixar niet biedt.

Dus dan kan je kritisch blijven dat je het lelijk vindt (wat écht een kwestie van smaak is, want ik vind het vaak gewoon prima, ook Ratatouille)
Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Dat is alles bij film.

Citaat:
of gewoon geen verwachtingen meer hebben van hun stijl en aan je animatietrekken komen met andere films die voor een ander publiek bedoelt zijn ofzo.
Ik heb ook geen hoge verwachtingen van hun stijl, maar dan mag ik er toch wel over blijven praten? Ik vind hun scenario's vaak meesterwerken en ik vind Brad Bird (van Ratatouille en The Incredibles) een van de beste regisseurs aller tijden op het gebied van vertelling en actie. Maar ook de minpunten mogen genoemd worden.

Citaat:
Tuurlijk waren Pinokkio en Doornroosje prachtig, maarja. Pixar doet gewoon weer hun eigen ding.
Ja, zoiets kun je over alles wel zeggen. Die Hard was prachtig, maar Michael Bay doet gewoon weer z'n eigen ding. Ik vind het gewoon een ding dat het niet waard is om te doen.
Oud 04-08-2012, 16:56
Verwijderd
Maar waarom vergelijken met oude Disney als Pixar gewoon zijn eigen ding doet?

Pixar heeft wel een eigen stijl, of het nou je smaak is of niet. Je mag een film best lelijk vinden omdat het je smaak niet is, maar zeggen 'ik vind de film stom, omdat ik wil dat het B is, maar het is A'. Tja. Ze zijn wel goed in A.
Oud 04-08-2012, 16:59
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zoals die stijl die ze in hun credits hebben, prachtig <3

[filmpje]
Ja, dit vind ik al een stuk leuker. Of die gele restaurantscène in Princess and the Frog. Ze kúnnen het allemaal prima. Ik zie gewoon zoveel weggegooid potentieel bij hedendaagse animatiefilms.

Nou moet ik trouwens wel zeggen, nog even over character design, dat vind ik bij oude Disney eigenlijk ook vaak niet veel soeps. Sneeuwwitje en Pinokkio zien er ook niet heel bijzonder uit, en Cindarella is echt een luie film op dat gebied. Maar goed, die hadden dan weer anderen dingen.
Oud 04-08-2012, 17:01
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar waarom vergelijken met oude Disney als Pixar gewoon zijn eigen ding doet?

Pixar heeft wel een eigen stijl, of het nou je smaak is of niet. Je mag een film best lelijk vinden omdat het je smaak niet is, maar zeggen 'ik vind de film stom, omdat ik wil dat het B is, maar het is A'. Tja. Ze zijn wel goed in A.
Och, wat is goed. Je kunt zien dat er veel geld en tijd in is gaan zitten. Ik ben niet onder de indruk.

Ik bedoel, ja, duizenden mensen eten het op, maar dat kun je ook zeggen over McDonald's. En dat is gewoon minder goed dan bijvoorbeeld De Burgermeester, ook al hebben ze een heel andere stijl en een heel ander doel voor ogen.
Oud 04-08-2012, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies, dat soort achtergronden zijn INSPIREREND. Stiekem ga ik dan ook een beetje janken omdat ik dat nooit zo mooi zal kunnen
Natuurlijk wel, iedereen kan alles. Die achtergronden zijn erg, erg goed, maar het niveau is zeker niet onhaalbaar - gewoon een kwestie van studeren en oefenen.

Het probleem is dat 'we' dat massaal aan het vergeten zijn, en de skillz ook niet meer centraal aangeleerd worden. Dus krijgen we massa's lelijke tekenfilms en gaat men dat massaal normaal vinden. Daarbij wordt er ook gewoon veel meer gekeken en geluisterd naar de productie- en managementkant, waar allemaal mensen zitten die niet weten wat mooi is én originaliteit en creatieve vrijheid graag inperken ten gunste van de gemene deler. Want dat verkoopt beter (denken ze).

Jammer.
Oud 04-08-2012, 17:03
Verwijderd
Al snap ik trouwens wel wat je bedoelt, want ik voel me ook altijd maar een geestelijk gehandicapte makaak zonder armen als ik mijn werk met zulk soort dingen vergelijk. Maar dan denk ik 'oh maar oke, gewoon X jaar hard werken en dan kan ik dat ook wel' en dan is het weer goed.
Oud 04-08-2012, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, omdat ik er nu ben zeker???!!
/huil /snij

Citaat:
@ Absinthe: Ja, ik dacht nog aan je!

dat jij het vast ook wel chill had gevonden.
Aww!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, dit vind ik al een stuk leuker. Of die gele restaurantscène in Princess and the Frog. Ze kúnnen het allemaal prima. Ik zie gewoon zoveel weggegooid potentieel bij hedendaagse animatiefilms.

Nou moet ik trouwens wel zeggen, nog even over character design, dat vind ik bij oude Disney eigenlijk ook vaak niet veel soeps. Sneeuwwitje en Pinokkio zien er ook niet heel bijzonder uit, en Cindarella is echt een luie film op dat gebied. Maar goed, die hadden dan weer anderen dingen.
Ja, die Princess and the Frog-scene was ook geweldig.

Cinderella is idd ook om te huilen zo slecht met hun nietszeggende personages. The Sleeping Beauty had ook een saaie prinses, maar dan weer prachtige achtergronden en een toffe heks.
Carn
Carn is offline
Ik vond Cloudy With A Chance Of Meatballs verrassend leuk
Oud 04-08-2012, 17:10
Verwijderd
Citaat:

Cinderella is idd ook om te huilen zo slecht met hun nietszeggende personages. The Sleeping Beauty had ook een saaie prinses, maar dan weer prachtige achtergronden en een toffe heks.
... en Tschaikovsky <3
Oud 04-08-2012, 17:10
Verwijderd
Ja, ik ben volgens mij nog geen enkel Disney-personage tegengekomen waarvan ik zoiets had van 'ha, dat is nou een personage om u tegen te zeggen'. Ze zijn er niet goed in.
Oud 04-08-2012, 17:13
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

En de enige Disneyfilms over vrouwen van middelbare leeftijd.

Ik kwam trouwens dit plaatje tegen:

Weet iemand wat dat is? Hebben ze het opnieuw ingekleurd ofzo? Ziet er niet uit. Hopelijk is dat alleen voor het promotiemateriaal.
Oud 04-08-2012, 17:15
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, ik ben volgens mij nog geen enkel Disney-personage tegengekomen waarvan ik zoiets had van 'ha, dat is nou een personage om u tegen te zeggen'. Ze zijn er niet goed in.
Ik vind Donald wel een personage om U tegen te zeggen, en Goofy heeft ook wel wat.

En wat betreft hun films vind ik de heksen uit Sneeuwwitje en Sleeping Beauty heel sterk in hun eenvoud.
Oud 04-08-2012, 17:16
Turk February
Turk February is offline
En Merlijn de Tovenaar en Basil (Sherlock Holmuis) hebben ook zo hun kracht.
Oud 04-08-2012, 17:19
Verwijderd

HHNNGGG
Oud 04-08-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
En de enige Disneyfilms over vrouwen van middelbare leeftijd.

Ik kwam trouwens dit plaatje tegen:

[afbeelding]

Weet iemand wat dat is? Hebben ze het opnieuw ingekleurd ofzo? Ziet er niet uit. Hopelijk is dat alleen voor het promotiemateriaal.
Ik kwam net meerdere van zulke scenes tegen. Ik hoop niet dat ze 'm opnieuw aan het inkleuren zijn Maar het is een beetje een trend om mooie, evenwichtige kleurenschema's te verkrachten met opgeschroefde verzadigdheid, zodat iedereen geel haar en oranje huid heeft. Het zou me niet verbazen.

Citaat:
Ik vind Donald wel een personage om U tegen te zeggen, en Goofy heeft ook wel wat.

En wat betreft hun films vind ik de heksen uit Sneeuwwitje en Sleeping Beauty heel sterk in hun eenvoud.
Oja, Donald is ook van Disney. Ja, dat vind ik ook wel een U-personage. Goofy vind ik matig, maar dat komt deels ook door zijn persoonlijkheid, wat al beter is dan nietszeggendheid.

Eenvoud, mm. Ik zou de films nog eens moeten kijken om te zien of ik het daar mee eens ben.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten