Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 13:21
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Ik heb dus een nieuwe computer gekocht maar ik heb nog geld over computer is geweldig en kei goed maar omdat ik een budget heb wat op moet . Ik geef ff de specs;

processor: P4 2000Mhz
Geheugen: 512 MB DDR
Mobo; MSI 645 Ultra
Monitor: Liteon 17''
Geluidskaart; Hercules gamessuround F2 5,1
CD - Schrijver; Philips 48x24x48
DVD: samsung 16x48
Vidkrt; Abit GF4 TI 4200
HD: 40 GB IBM 7200 RTM
MS WIN XP Prf

Dit alles koste me dus maar Euro 1200 =

Ik wil eigenlijk wel een mooie kast erbij (als da wel kan voor 120 Euro )
Wat raden jullie me aan

MGM
Oud 23-02-2003, 13:49
niemand
niemand is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
...
MS WIN XP Prf
...
Wat raden jullie me aan

MGM
ik raad je aan om geen windhoos te gebruiken

maar ik zag laatst van die kasten die links plexiglas hebben met daarin een cooler en een neon lampie, die vind ik wel wat maar ik heb hier al genoeg kasten
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 14:49
Phreak
Phreak is offline
Thermaltake kastjes zijn stoer, Xaser 5000+
Oud 23-02-2003, 14:54
Atje85
Atje85 is offline
www.sallandautomatisering.nl
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:55
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
SGI Fuel kasten , *das* het echte werk
Oud 23-02-2003, 21:17
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
SGI Fuel kasten , *das* het echte werk
Centjes op voor een Cray X1 ?

Oud 23-02-2003, 22:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
FCC heeft mooie kasten. En gistron ook wel.

Alleen 40GB vind ik wel weinig qua HDD. 120GB IBM 180GXP 2MB is €140 bij FCC.

Verder is 17" CRT monitor niet veel. Of 19" CRT of 17" TFT.

CRT is niet zo duur hoor. €250 voor een goede 19". Kun je reviews voor opzoeken op www.tomshardware.com

Ohja, als je dan toch voor Intel gaat ( dom dom ), ga dan voor een Northwood en niet een Willamette. Die P4 moet dan dus "P4 2.0A GHz" zijn. Vraag dit even bij de shop waar je hem koopt. Socket 478.

Have fun
Oud 24-02-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
FCC heeft mooie kasten. En gistron ook wel.
Verder is 17" CRT monitor niet veel. Of 19" CRT of 17" TFT.

CRT is niet zo duur hoor. €250 voor een goede 19". Kun je reviews voor opzoeken op www.tomshardware.com
Nou, toch heb ik liever een mooie platte 17" monitor dan een bolle 19".
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
PIE schreef:
Nou, toch heb ik liever een mooie platte 17" monitor dan een bolle 19".
CRT monitoren hebben nu bijna altijd ook een vlakke beeldbuis. Maar ik heb ook liever TFT ja. Maar een goede TFT met een lage responstijd (15ms) is nog erg goedkoop. Een goeie 17,1" LG TFT met 16ms kost zo'n €600 bij FCC (in nederland €700). Waar een goede 19" CRT voor zo'n €250 van eigenaar verwisseld.
Oud 24-02-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
CRT monitoren hebben nu bijna altijd ook een vlakke beeldbuis. Maar ik heb ook liever TFT ja. Maar een goede TFT met een lage responstijd (15ms) is nog erg goedkoop. Een goeie 17,1" LG TFT met 16ms kost zo'n ?600 bij FCC (in nederland ?700). Waar een goede 19" CRT voor zo'n ?250 van eigenaar verwisseld.
Ik geniet een Iiyama HM704UTC (en als je op zilver geilt, krijg je van deze kleurencombo helemaal een natte doos) en hoef dus echt geen TFT hè. 100% vlak strak mooi beeld; en hoef ook niet bang te zijn dat m'n FPS beperkt tot uiting komt (en van een VSync op 30Hz word je ook niet vrolijk) :>

Nee, geef mij maar lekker CRT. Maar goed; ik heb dan ook wel een tafelblad van 85cm breed
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik geniet een Iiyama HM704UTC (en als je op zilver geilt, krijg je van deze kleurencombo helemaal een natte doos)

Citaat:
en hoef dus echt geen TFT hè. 100% vlak strak mooi beeld; en hoef ook niet bang te zijn dat m'n FPS beperkt tot uiting komt (en van een VSync op 30Hz word je ook niet vrolijk) :>

Nee, geef mij maar lekker CRT. Maar goed; ik heb dan ook wel een tafelblad van 85cm breed
TFT-beeldschermen hebben nog zeker niet alle voordelen van CRT. Maar betere schermen zijn er al wel. En met 15fps refresh en 75Hz Vsync (hoe kom je aan 30? dat heb ik nog nooit gezien), heb je een heel mooi scherm, zonder ghosting.

TFT heeft ook voordelen. icm met DVI een digitale weergave, hoog contrast. En geen switching van resolutie. Mijn 19" IIYAMA doet er lang over om te switchen tussen resoluties. En soms 'pakt' ie em niet en blahh.. kutding

Daar wil ik wel vanaf. Maar ik wacht op een mooie 18,1" of 19,1" TFT, waar ik ook goed op kan gamen.

En over een tijdje komen de nieuwe OLED schermen uit. Die zijn pas yummie.
Oud 24-02-2003, 16:48
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
waar ik ook goed op kan gamen.
off-topic: verstand van computers...en gamen...je bent de vrouw van mijn dromen

maareh, ik zou (ook) voor een Xaser 5000+ van Thermaltake gaan, vind dat wel mooie kastjes
Oud 24-02-2003, 20:09
Studentje
Studentje is offline
120 Euro?

http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=36986
Oud 25-02-2003, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
En met 15fps refresh en 75Hz Vsync (hoe kom je aan 30? dat heb ik nog nooit gezien), heb je een heel mooi scherm, zonder ghosting.

Hoe ik aan 30 kom? Simpel! Je neemt een willekeurig laag getal :> -- 15fps refresh en 75Hz Vsync? Dat is toch useless? Of ik moet die 15fps verkeerd lezen. FPS is toch in feite gelijk aan Hz (als in refreshrate). Of je alle FPS te zien krijgt hangt af van of je niet 170FPS draait op een scherm wat op 85Hz draait (je mist dan de helft van de FPS waardoor je een soort van clipping krijgt zonder Vsync).

Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 05:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Hoe ik aan 30 kom? Simpel! Je neemt een willekeurig laag getal :> -- 15fps refresh en 75Hz Vsync? Dat is toch useless? Of ik moet die 15fps verkeerd lezen. FPS is toch in feite gelijk aan Hz (als in refreshrate). Of je alle FPS te zien krijgt hangt af van of je niet 170FPS draait op een scherm wat op 85Hz draait (je mist dan de helft van de FPS waardoor je een soort van clipping krijgt zonder Vsync).
De responsetijd (wat jij refresh noemt) gaat in ms, milliseconden, niet in fps. Dit is de tijd dat een beeldpunt zijn kleur vast blijft houden. Dus 15ms zou overeenkomen met 1000 / 15 = 66,7fps.

De Vsync is hoeveel keer per seconde het beeld wordt opgebouwd. Of een hoger aantal FPS dan de Vsync nut heeft, durf ik niet te zeggen. FPS zijn de hoeveelheid beelden die de computer uitrekent, Vsync is hoeveel beelden de monitor per seconde weergeeft. In depth: hoeveel keer er een VRetrace per seconde is.

Maar met een goede TFT valt uitstekend te gamen hoor. En die lage Vsync (t.o.v. CRT) is helemaal niet erg, omdat het beeld niet flikkert zoals bij CRT.

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 05:48.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
De responsetijd (wat jij refresh noemt) gaat in ms, milliseconden, niet in fps. Dit is de tijd dat een beeldpunt zijn kleur vast blijft houden. Dus 15ms zou overeenkomen met 1000 / 15 = 66,7fps.

De Vsync is hoeveel keer per seconde het beeld wordt opgebouwd. Of een hoger aantal FPS dan de Vsync nut heeft, durf ik niet te zeggen. FPS zijn de hoeveelheid beelden die de computer uitrekent, Vsync is hoeveel beelden de monitor per seconde weergeeft. In depth: hoeveel keer er een VRetrace per seconde is.

Maar met een goede TFT valt uitstekend te gamen hoor. En die lage Vsync (t.o.v. CRT) is helemaal niet erg, omdat het beeld niet flikkert zoals bij CRT.
Ach ja; het was al laat. Natuurlijk is 15ms 66,7FPS -- waar weldegelijk goed mee te gamen is. Een hoger FPS dan de Vsync is m.i. alleen nuttig tijdens het benchmarken. Grappig altijd; mensen die trots zeggen 300FPS te halen tijdens hun spelletje Quake, en dan op 60Hz spelen :> -- Die missen 4/5e van de frames
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ach ja; het was al laat. Natuurlijk is 15ms 66,7FPS -- waar weldegelijk goed mee te gamen is. Een hoger FPS dan de Vsync is m.i. alleen nuttig tijdens het benchmarken. Grappig altijd; mensen die trots zeggen 300FPS te halen tijdens hun spelletje Quake, en dan op 60Hz spelen :> -- Die missen 4/5e van de frames
Mijn IIyama kan 1280x1024x32 @ 120Hz
Maar ik zet em op 100Hz. Lekker rustig het beeld, en fijn gamen.

Maar zodra TFTs goedkoper worden, ga ik er opzeker een komen, een goede 18,1" het liefst. Ook voor gamen dus.
Oud 27-02-2003, 16:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Mijn IIyama kan 1280x1024x32 @ 120Hz
Maar ik zet em op 100Hz. Lekker rustig het beeld, en fijn gamen.

Maar zodra TFTs goedkoper worden, ga ik er opzeker een komen, een goede 18,1" het liefst. Ook voor gamen dus.
[oftopic] ging het topic niet over computerkasten en dat als forumbaas (feli btw). [/oftopic]

ontopic: ga voor een mooie chieftec/ antec variant afhandelijke van voeding of niet kosten die zo'n 75 á 110 euro voor een midi tower. je hebt ze in verschillende motiefjes en kleurtjes dus er zit vast iets bij

-de postbode-
Reageren

Regels voor berichten