Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Motorola kan en gaat daar ook weinig aan veranderen, en ik denk dat Apple nu met verschillende partijen aan de tafel zit om hiervoor een oplossing te verzinnen. De low-end en lage middensegment van Apple's produkten zullen waarschijnlijk nog wel gewoon Motorola processors blijven gebruiken, maar de powerusers die vaak een stevige workstation vereisen voor krachtig design werk willen meer performance, en Apple kan deze zeer belangrijke groep niet in de steek laten. Door hen is Apple immers groot geworden.
||
Citaat:
|
Ik begrijp een screenshot niet helmaal. Natuurlijk ziet 'ie er lekker uit, maar wat voegt dat toe aan de discussie? Ik denk niet dat er meningsverschil is dat er voor zowel PC als Mac mooie achtergronden te downloaden zijn. Bovendien moet dat niet uitmaken, Mac OSX ondersteunt voor zover ik weet ook gewoon JPEG backgrounds.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar veel bedrijven zitten denk ik toch al wel te twijfelen, zeker aangezien de performance van de Apple's zo ver achterblijft, en ze een stuk duurder zijn. Voor een goedkope PC render je 3x zo snel dan een 2x zo dure Apple. Bij bedrijven waar dit een rol speelt, zal er een afweging plaatsvinden om over te stappen op het PC-platform. Ik zeg niet dat over 2 jaar de grafische industrie Apple-af is, maar ik denk wel dat steeds meer bedrijven die performance nodig hebben, zich door Apple in de steek gelaten zullen voelen, en over zullen stappen naar de goedkope en zeer snelle PC's. En adviezen van Abobe om hun produkten op PC ipv Apple te gebruiken doet natuurlijk ook niet veel goeds voor de traditionele positie van Apple in de grafische sector.
||
Citaat:
Mac wérkt gewoon fijner en veel stabieler voor grafisch werk. Men kijkt dus niet alleen naar snelheid.
|||
Citaat:
Citaat:
En 'stabieler' mag je me toch eens uitleggen. Wat bedoel je daarmee, dat grafisch werk op een Apple-computer 'stabieler' is?
|
Verwijderd
|
hmmm leuke topic
![]() ik ben van plan een laptop te kopen, gebruik hem alleen voor wat projecten/internet enzovoort. Wil de volgende dingen: -informatie (dus alle bestanden die mensen veel gebruiken uit microsoft office) kunnen ontvangen/bewerken en dat mensen dat ook kunnen doen met alles wat ik op mijn laptop doe. -licht (ivm reizen) -mooi (sorry ben nu eenmaal zo oppervlakkig) en wil ook internet kunnen delen via een 'normale' pc. kan dit allemaal met een apple (die witte ibook is namelijk wel schitterend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
'Windows' is ook niet specifiek genoeg, Windows 98 of ME is namelijk een hele andere familie dan de NT-familie, waaronder NT4, 2000 en XP. De Windows 9x-familie is erg onstabiel, en als je Windows 98 zou vergelijken met Mac OS 9 of OS X zou ik je gelijk geven dat de laatste een stuk stabieler is. Maar van de NT-versies is dit moeilijk te zeggen, deze zijn allebei erg stabiel, mits goed gebruikt en met stabiele hardware. Dan het 2e punt: je OS kan nog wel stabiel zijn, maar als de applicatie bugs heeft, gaat je programma (b.v. Adobe Photoshop) nog steeds crashen. Ik kan me echter een crash van Adobe Photoshop niet herinneren, dus wat dat betreft heeft Adobe enig verstand van programmeren. Ik vind het dan ook redelijk veilig om te zeggen dat grafisch-werk zowel op PC als Mac perfect stabiel is, mits de juiste omstandigheden aanwezig zijn.
|
Quicktime sucks btw
![]() Gamen idd windos en verder is mac idd wat duurder maar wel cool spul. En het heeft BSD kernel Darwin ofzo toch? iig je kan meeste Linux shit ook gewoon er op compilen en hatsikidee ![]() Heb je weinig geld en gamen sucks => PC met linux ![]()
||||
Citaat:
dit zijn de nieuwen... ![]() exclusief 23" wide screen display natuurlijk ![]() Citaat:
Citaat:
Met de muis zal het wel wat meevallen, maar Windows is pas sinds XP wat meer in de buurt van plug & play gekomen. Iets wat Mac OS "altijd" al is geweest. Windows 98 moest ook plug & play voorstellen maar dat was meer plug -> driver zoeken, driver installeren -> rebooten -> play ![]() Ik kon vroeger gewoon een scsi drive aan de Mac hangen en het OS herkende 'm meteen bij het opstarten zonder dat je ook maar iets hoefde te installeren. PC gebruikers noemden Mac OS toen kinderachtig met z'n grafische interface en z'n gebruikersgemak en nu zweren ze zelf bij Windows XP. ![]()
Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 22:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Maar de eigenlijke vraag van de topicstarter was of ze een Mac of een Windowsapparaat moet kopen als ze op kot gaat.
Ik, als MacFanaat, neem volgend jaar mijn trouwe Macje mee op kot. Maar of je er een zou moeten kopen weet ik niet. Het ligt er denk ik aan welke studie je gaat doen en wat je ermee wil doen. Als je er alleen spelletjes mee wil doen hoef je er geen te kopen, maar voor bijvoorbeeld grafisch ontwerpen is een Mac een must. Het enige nadeel is denk ik toch dat het klote is als je op school met Windows werkt en programma's die alleen op een pc draaien en je thuis met een Mac zit. Volg op school informatica, maar daar werken we met Windows, waardoor ik thuis nooit aan projecten kan werken. Nou ben ik natuurlijk van mening dat we op school gewoon over moeten stappen naar Mac, maar daar denkt mijn leraar anders over. Goed, je kunt op je Mac wel Windowsprogramma's draaien met VirtualPC, maar dat is ook niet je-van-het. Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik zou nu natuurlijk moeten zeggen: 'Koop een Mac! Niks werkt zo makkelijk en goed!', maar zal me inhouden... Leuke site: www.macfundamentalist.nl
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind dat er wel erg veel gezeik is over de rechtermuisknop.
Een actieve mac fanaat zou zeggen: "De verkeerde muisknop" Maar als je gewoon ctrl indrukt en je klikt op je mac krijg je gewoon een menutje dat verdomd veel lijkt op een rechtermuisknop menutje. Apple heeft een tijd geleden bewust gekozen voor de 1-knops muis omdat toetsenbord combinaties nou eenmaal sneller zijn. Het enige punt is dat je ze wel moet weten. Ik gebruik zelf ook gewoon een p4, maar ben wel voorstander van de mac. Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen en denk erover om een g5 te nemen en mijn huidige p4 alleen voor games te gebruiken. Wat ik nog steeds het enige hakkelpunt vind van een mac is dat het surfen op internet verschrikkelijk langzaam is.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het gebrek van rechtermuisknop is inderdaad irrelevant, ctrl+klik levert inderdaad precies hetzelfde effect. Ik gebruik nu zelf trouwens wel een tweeknops+wiel-muis bij mijn eMac G4-800, maar de reden dat ik die heb gekocht is echt puur het muiswieltje, het ontbreken van een rechtermuisknop maakt me eigenlijk totaal niets uit. |
![]() |
|
![]() |
Verder is voor mij een heel belangrijk voordeel van Mac OS t.o.v. Windows dat je zonder meer Posix/Unix compatibiliteit hebt, zonder dat je daarvoor Cygwin o.i.d. hoeft te installeren. En ook, zonder al te veel problemen (alhoewel ) kun je heel eenvoudig veel high-quality Linux/Unix-software (hier bijvoorbeeld: GIMP, TeTeX en mySQL) installeren en direct gebruiken. Ergens heeft het ook wel iets, met een knop switchen tussen je vertrouwde Mac OS X/Aqua desktop, en een X11/KDE desktop
![]() True, natuurlijk is er Linux als alternatief voor Windows, wat je op elke Intel/Intel-compatible bak kan installeren, een prachtig operating system, maar als het op zaken aankomt zoals plug- and play/GUI-design is het natuurlijk nergens. In Linux heb je bijvoorbeeld niet eens een consequente indeling van de menubalken (kun je zelfs dingen krijgen, als menubalken/scrollbars die er per programma verschillend uitzien), terwijl dat bij Mac OS prima en heel consequent geregeld is. Erger nog, bij Linux is er zelfs geen universele toetsencombinatie voor iets simpels als copy/paste, veel programma's ondersteunen zelfs helemaal geen copy/paste afgezien van de middelste muisknop-truc. |
![]() |
|||
Citaat:
Wil je nooit meer X-Windows zeggen: Code:
The X Consortium requests that the following names be used when referring to this software: X X Window System X Version 11 X Window System, Version 11 X11 ![]() *Desje mept Vrouwe Enl. met een OpenVMS box die alleen DIRECTORY begrijpt* Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 19:58. |
![]() |
|
een mac is wel veel stabieler dan windows (iedereen kent "Billy's Blue Screen" wel). Ook vind ik zelf dat de mac een fijnere resolutie heeft dan windows (hoewel dit ook veel van je videokaart en monitor afhangt).
Maar omdat bijna alle software op de markt voor windows is, is het verleidelijker om een windows pc te halen. Het hangt er van af wat je wilt gaan doen. Als je hem wilt gaan gebruiken voor dingen zoals video-montage of beeldbewerlking, is een mac beter, maar als je allerlei verschillende dingen ermee wilt doen en ook nog spellen is windows beter (vooral voor spellen moet je haast wel windows installeren). Ikzelf werk met Windows en op school met windows en mac, maar één ding is wel zeker: waar windows al 10 keer is vastgelopen, loopt jouw mac nog soepel als shit. ![]()
|
...en wat maakt design nou uit???
mijn kast is gewoon een rechthoekige metalen met plastic kast, vol met stickers, en die staat onder mijn bureau waar niemand hem ooit ziet! Ik snap wel, voor een televisie show of zo, dat ze dan zo'n iMac of zo neerzetten, maar voor op je kamer... tsss... dat hoeft toch helemaal niet?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
DoS "Smurf" en "Ping of Death" meldingen firewall Verwijderd | 9 | 27-02-2010 21:46 | |
Software & Hardware |
Voor- en nadelen van een Ibook *gaapt* | 45 | 05-02-2006 18:29 | |
Software & Hardware |
[OS] Mac OS X 10.4: Tiger MacArt | 10 | 29-04-2005 21:25 | |
Software & Hardware |
iTunes voor Windows NielZ | 2 | 17-10-2003 15:34 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Software & Hardware |
win XP VS Mac OS X 10.1 smelley | 8 | 30-11-2001 07:06 |