Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 22:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 11-09-2003 @ 23:09:
eindelijk goed nieuws
slecht nieuws voor jouw is dat je argumenten ontbreken
Oud 11-09-2003, 22:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-09-2003 @ 23:14:
slecht nieuws voor jouw is dat je argumenten ontbreken
hoezo? ik ben er blij mee zoadat ik kan blijven roken in cafés, daarom is het voor mij goed nieuws?
dat er mensen zijn die niks beters te doen hebben dan andere mensen hun pleziertjes te ontnemen en hier dus minder blij mee zijn. kan ik ook niks aan doen.
Oud 11-09-2003, 22:23
Verwijderd
Er moeten gewoon cafes voor rokers komen en cafes voor niet rokers, voor ieder wat wils
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-09-2003 @ 23:14:
In de VS is t nu toch op vele plekken verboden? (...)
Met alle gevolgen van dien. Mensen zijn er zeer ontevreden over en hoewel het natuurlijk niet het acht-uurjournaal haalt, is het zeker iets wat de Amerikanen bezighoudt.

Je moet ook niet vergeten dat in Amerika de instelling van rokers heel anders. In Amerika is roken al decennia lang eigenlijk een taboe. Dat komt niet alleen door het feit dat de Amerikaanse samenleving sowieso een soort obsessie heeft met gezondheid en sport, maar ook door het feit dat het Amerikaanse recht veel eerder de schadelijke gevolgen van roken heeft erkend door hoge schadevergoedingen toe te kennen aan mensen die longkanker hebben of iemand aan longkanker hebben verloren.

De hele mentaliteit is daar anders. De enige manier om het echt terug te dringen is ervoor zorgen dat roken weer voor losers wordt. Je bent dom als je rookt, je vermoordt jezelf langzaam, je stinkt en mensen vinden je vies. Allemaal redenen waarom je het niet moet doen, maar mensen leven overheidsbeleid in deze pas na als ze het er zelf mee eens zijn. En dat kan in Nederland dus nog wel een tijdje duren.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:52
Verwijderd
Kortom, roken moet weer naar binnenshuis worden teruggedrongen. Ik persoonlijk zou daar geen moeite mee hebben om eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:55
Verwijderd
Dat vind ik prima, zolang er maar cafés blijven waar je mag roken. Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is de geur van oude rook en verschaald bier onlosmakelijk verbonden met een goede studentenkroeg en is een sigaretje onlosmakelijk verbonden met een goede pot bier. Dat moet zo blijven, ondanks dat het slecht is, dat is traditie die bewaard moet blijven.

Vo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 11-09-2003 @ 23:20:
hoezo? ik ben er blij mee zoadat ik kan blijven roken in cafés, daarom is het voor mij goed nieuws?
dat er mensen zijn die niks beters te doen hebben dan andere mensen hun pleziertjes te ontnemen en hier dus minder blij mee zijn. kan ik ook niks aan doen.
Nuja, het is alleen dat hiermee geen discussie op gang komt.
Oud 11-09-2003, 23:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2003 @ 23:42:
Met alle gevolgen van dien. Mensen zijn er zeer ontevreden over en hoewel het natuurlijk niet het acht-uurjournaal haalt, is het zeker iets wat de Amerikanen bezighoudt.

Je moet ook niet vergeten dat in Amerika de instelling van rokers heel anders. In Amerika is roken al decennia lang eigenlijk een taboe. Dat komt niet alleen door het feit dat de Amerikaanse samenleving sowieso een soort obsessie heeft met gezondheid en sport, maar ook door het feit dat het Amerikaanse recht veel eerder de schadelijke gevolgen van roken heeft erkend door hoge schadevergoedingen toe te kennen aan mensen die longkanker hebben of iemand aan longkanker hebben verloren.

Ik kijk persoonlijk ook liever naar Zuid-Afrika wat t antirookbeleid betreft dan naar de VS; omdat ik de mentaliteit van "je bent een sukkel en daarom help ik je niet" verafschuw (niet dat ik het niet ontzettend stom en dom vind van rokers, maar ik zie ze gewoon meer als slachtoffers van een verslaving).

Citaat:

De hele mentaliteit is daar anders. De enige manier om het echt terug te dringen is ervoor zorgen dat roken weer voor losers wordt. Je bent dom als je rookt, je vermoordt jezelf langzaam, je stinkt en mensen vinden je vies. Allemaal redenen waarom je het niet moet doen, maar mensen leven overheidsbeleid in deze pas na als ze het er zelf mee eens zijn. En dat kan in Nederland dus nog wel een tijdje duren.
Maar als de overheid helemaal niks doet dan blijft deze verslaving maatschappelijk geaccepteerd. Verslaafden verharden en volharden en niet-verslaafden kunnen dan beter zwijgen.
Oud 11-09-2003, 23:25
Verwijderd
Mag ik jullie erop wijzen dat rokers een flinke smak geld opleveren voor de overheid en dat jullie daar ook weer van mee profiteren, dus wij doen genoeg terug in verhouding.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-09-2003 @ 00:25:
Mag ik jullie erop wijzen dat rokers een flinke smak geld opleveren voor de overheid en dat jullie daar ook weer van mee profiteren, dus wij doen genoeg terug in verhouding.
En de maatschappij ontzettend veel kosten.

(werkverzuim door vaker ziek te zijn; pauzes (vaker genomen door rokers); kosten ernstige ziekte, etc.))
Oud 11-09-2003, 23:46
Verwijderd
Citaat:
En de maatschappij ontzettend veel kosten.

(werkverzuim door vaker ziek te zijn; pauzes (vaker genomen door rokers); kosten ernstige ziekte, etc.))
Nee, kan ik het niet mee eens zijn, weet je wie vaak ziek zijn: mensen die sporten, die kosten de maatschappij ook handen vol geld. Deze sporters hebben vaak ernstige blesures die ook handen vol geld kosten in de behandeling en waardoor ze niet kunnen werken. Daarbij komt ook nog eens dat ze geen cent opleveren, absoluut niets.

Over die pauzes, tja, rokers nemen er idd meer.

Nee het enige waar hje rokers echt op kunt pakken is overlast, en ook terecht eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-09-2003 @ 00:46:
Nee, kan ik het niet mee eens zijn, weet je wie vaak ziek zijn: mensen die sporten, die kosten de maatschappij ook handen vol geld. Deze sporters hebben vaak ernstige blesures die ook handen vol geld kosten in de behandeling en waardoor ze niet kunnen werken. Daarbij komt ook nog eens dat ze geen cent opleveren, absoluut niets.

Over die pauzes, tja, rokers nemen er idd meer.

Nee het enige waar hje rokers echt op kunt pakken is overlast, en ook terecht eigenlijk
Bij sommige topsporters zet ik ook mijn vraagtekens neer. Maar dat is irrelevant voor deze discussie. (sporten is gezond, hoor...topsport en onverantwoord sporten niet)

Het gaat idd om overlast.
Oud 12-09-2003, 07:05
Isa
Isa is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 11-09-2003 @ 20:54:
?
als je zo'n vrouw naast je hebt zitten die even van een sigaret wl genieten omdat ze in de probs zit wat is dan egoistischer haar in de stress laten zitten omdat jij niet in rook wil zitten of haar dat gunnen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:42
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
n lekker aparte cafe's voor niet rokers (zou zeker vollopen ), zijn we ook eens van dat gezeur af.
De rede dat het om de werknemers gaat vind ik gewoon slap, als je er niet tegen kan zoek je lekker een ander baantje, niet iedereen is namelijk geschikt voor elke baan.
Als je roken zou verbieden in cafe's en disco's e.d. zouden er heel veel minder klanten komen, wat weer leidt tot verlies en eventuele ontslagenen (dat kunnen we op dit moment al helemaal niet hebben.) Wat niet weg neemt is dat er genoeg mensen zijn die niet roken, maar bij het uitgaan wel eens een sigaretje opsteken.
Oud 12-09-2003, 10:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-09-2003 @ 08:05:
als je zo'n vrouw naast je hebt zitten die even van een sigaret wl genieten omdat ze in de probs zit wat is dan egoistischer haar in de stress laten zitten omdat jij niet in rook wil zitten of haar dat gunnen?
Jaaa,.. laat ik ook dan maar even toelaten dat alle junkies in mijn portiek gaan liggen spuiten en daar vooral niks over zeggen. Want wie is nu egoistischer? Ik die gewoon zonder overlast mijn huis in en uit durf te gaan zonder bang te zijn geld afgeperst te krijgen of te trappen in een spuit, of die junk die zijn shot zet om daar te van genieten omdat ie anders flipt?

(m.a.w. wie laat zichzelf in een onnatuurlijke situatie belanden (lees: gedrogeerd)?)
Oud 12-09-2003, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 12-09-2003 @ 10:42:
n lekker aparte cafe's voor niet rokers (zou zeker vollopen ), zijn we ook eens van dat gezeur af.
De rede dat het om de werknemers gaat vind ik gewoon slap, als je er niet tegen kan zoek je lekker een ander baantje, niet iedereen is namelijk geschikt voor elke baan.
Ik ben heel geschikt voor een dergelijke baan. Als er geen rook zou hangen.
Oud 12-09-2003, 12:20
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 11:11:
Maar die hangt er wel.. shit happens. Mocht er onder de 'niet-rokenden' toch de veronderstelling leven dat een niet-rook-café een toekomst heeft, van mij mogen ze het proberen.

En in het grootste deel van de restaurants is een niet-rokers gedeelte, en daar zou je volgens mij best kunnen werken. Als afwasser of als kok kan je natuurlijk ook in de horeca werken. Maar al wil je per se barman/vrouw of in de bediening in een kroeg, dan weet je dat je blootgesteld wordt aan grote hoeveelheden rook.
Oud 12-09-2003, 12:44
De Veroorzaker
Citaat:
Ja en ik ben geschikt als bouwvakker als ze de bakstenen wat minder zwaar zouden maken
Oud 12-09-2003, 13:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 12-09-2003 @ 13:44:
Ja en ik ben geschikt als bouwvakker als ze de bakstenen wat minder zwaar zouden maken
Verschil is dat de in aanraking komen met rook best uit het werk kan verdwijnen, maar dat met bakstenen niet het geval is.
Oud 12-09-2003, 13:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Als je niet tegen rook kunt moet je ook niet in de horeca willen werken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 13:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 12-09-2003 @ 14:16:
zucht
lees jij nu maar eens de thread door
Oud 12-09-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Daar dacht ik dus ookal aan
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:46
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 11:10:
Jaaa,.. laat ik ook dan maar even toelaten dat alle junkies in mijn portiek gaan liggen spuiten en daar vooral niks over zeggen. Want wie is nu egoistischer? Ik die gewoon zonder overlast mijn huis in en uit durf te gaan zonder bang te zijn geld afgeperst te krijgen of te trappen in een spuit, of die junk die zijn shot zet om daar te van genieten omdat ie anders flipt?

(m.a.w. wie laat zichzelf in een onnatuurlijke situatie belanden (lees: gedrogeerd)?)
what the fuck hefet een rokende bijstandmoeder in een bushok die door haar vriend geslagen is in haar buik (ik dacht dat jij als feministe dat belangrijk vond niet dus o ja ik weet het al je haat moeders zo erg iedere vrouw moet maar lekker hardnekkig lage begeertes volgen feministes aann de macht)
gemeen met een junk die in jouw portiek slaapt???
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-09-2003 @ 14:13:
Verschil is dat de in aanraking komen met rook best uit het werk kan verdwijnen, maar dat met bakstenen niet het geval is.
Dat is m.i. geen verschil althans slechts een marginaal verschil. Als jij dolgraag bouwvakker wilt worden, maar je bent te slap om stenen te tillen, dan is er ander werk voor je te doen (misschien met lichtere stenen? ).

Ik ben van mening dat rook zo onlosmakelijk verbonden is met een bruin café dat het scheiden ervan omwille van het aantrekken van personeel niet wenselijk is. Daarvoor is een mentaliteitsomslag nodig en die laat nog wel even op zich wachten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 15:37
eddys
eddys is offline
Echt wel mooi zo. Want waar moet je anders gaan roken als je het verder nergens mag??????
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:50
De Veroorzaker
Citaat:
eddys schreef op 12-09-2003 @ 16:37:
Echt wel mooi zo. Want waar moet je anders gaan roken als je het verder nergens mag??????

thuis, op straat in je boomhut
Oud 12-09-2003, 18:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 11-09-2003 @ 23:20:
Volgensmij is t ook andersom hoor snoes, dankzij jullie rokertjes kan ik niet uit want zit in smerige omgeving nee dankjewel je ontneemt mijn plezier.
Oud 12-09-2003, 18:26
De Veroorzaker
Citaat:
kaasstaafje schreef op 12-09-2003 @ 19:24:
Volgensmij is t ook andersom hoor snoes, dankzij jullie rokertjes kan ik niet uit want zit in smerige omgeving nee dankjewel je ontneemt mijn plezier.
nou moppie, ga gewoon naar een café waar toch nooit iemand is, daar zitten ook geen rokers, is ook nog gezelliger voor mij

en ik had het niet over mensen die het niet leuk vinden om in sigarettenrook te zitten (die noem ik gewoon zeikerds) ik had het meer over mensen die een anti-rook clubje oprichten
Oud 12-09-2003, 18:37
Kazanka
Kazanka is offline
Wat een prachtige discussie Brilliant gewoon

Sommige argumenten zijn best wel grappig. Dat rokers bijvoorbeeld zeer veel geld zouden kosten. In de vorige topic had ik al een kleine aanzet gegeven als tegenargumentatie, maar dat heeft waarschijnlijk toch niemand gelezen, anywayz, ga zo door mensen. Top!!
Oud 12-09-2003, 18:47
De Veroorzaker
Citaat:
Kazanka schreef op 12-09-2003 @ 19:37:

Sommige argumenten zijn best wel grappig. Dat rokers bijvoorbeeld zeer veel geld zouden kosten. In de vorige topic had ik al een kleine aanzet gegeven als tegenargumentatie, maar dat heeft waarschijnlijk toch niemand gelezen, anywayz, ga zo door mensen. Top!!

psst...dat willen ze niet geloven...dan moeten ze iets nieuws zoeken om op te zeveren
Oud 12-09-2003, 19:20
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 12-09-2003 @ 19:47:

psst...dat willen ze niet geloven...dan moeten ze iets nieuws zoeken om op te zeveren
Och, er zijn ook nog wel andere dingen hoor, het meerook gedoe om mar wat te noemen
Oud 13-09-2003, 10:08
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Jammer, een van mijn grootste irritaties zijn rokers in restaurants. Ze verzieken mijn eten. Het liefst zou ik zien dat mensen zo wijs waren om van die troep af te blijven, maar dat gaat niet. Misschien is een compromis mogelijk, dat het in restaurants verboden wordt of dat er rokersruimten zijn/speciale rokersrestaurants. Disco's en kroegen kom ik bijna toch nooit.
Oud 13-09-2003, 10:48
Verwijderd
Roken in restaurants mag wat mij betreft liever vandaag dan morgen afgeschaft worden. Niet alleen omdat ik het smerig vind ruiken in een restaurant (vreemd genoeg vind ik dat niet in een café of als ik zelf rook) maar het verziekt ook de smaak van mijn eten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 11:39
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
restaurants ben ik het helemaal met je eens, ik als roker vind het ook vervelend als iemand naast me zit te roken terwijl ik eet.

Maar over werken in een cafe als je er niet tegen kan, ja jammer dan, of je moet gaan werken in een rookvrij cafe als die er ooit komen, ook niet iedereen kan politie, piloot of dokter worden, ja toch.
Oud 13-09-2003, 12:24
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Ik word zo ongeloooflijk moe van al die mensen die het hebben over rokers. Die VINDEN dat ze vaker ziek zijn, anderen ziek maken, vrijheid innemen blablabla.
Nu we het toch over vrijheid hebben: Je moet rekening houden MET ELKAAR! Dus rokers met niet-rokers, maar niet-rokers ook met rokers (en dat schijnt nogal niet mee te vallen)
Gewooon rekening houden met elkaar...dan is er niet eens een probleem, en laat de over heid zich alsjeblieft eens gaan bezighouden met belangrijke dingen. Bah..wat word ik moedloos van die Balkenende.
Oud 13-09-2003, 14:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 13-09-2003 @ 13:24:
Ik word zo ongeloooflijk moe van al die mensen die het hebben over rokers. Die VINDEN dat ze vaker ziek zijn, anderen ziek maken, vrijheid innemen blablabla.
Nu we het toch over vrijheid hebben: Je moet rekening houden MET ELKAAR! Dus rokers met niet-rokers, maar niet-rokers ook met rokers (en dat schijnt nogal niet mee te vallen)
Gewooon rekening houden met elkaar...dan is er niet eens een probleem, en laat de over heid zich alsjeblieft eens gaan bezighouden met belangrijke dingen. Bah..wat word ik moedloos van die Balkenende.
Inderdaad. Alleen valt het rekening houden met niet-rokers door rokers vies tegen.
Oud 13-09-2003, 14:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-09-2003 @ 15:46:
what the fuck hefet een rokende bijstandmoeder in een bushok die door haar vriend geslagen is in haar buik (ik dacht dat jij als feministe dat belangrijk vond niet dus o ja ik weet het al je haat moeders zo erg iedere vrouw moet maar lekker hardnekkig lage begeertes volgen feministes aann de macht)
gemeen met een junk die in jouw portiek slaapt???
Die junk kan net zo goed een verrot leven hebben.
Wat in godsnaam heeft dat te maken met het mishandeld zijn door iemand?
Je haalt er iets bij wat totaal niet relevant is voor deze discussie.
Oud 13-09-2003, 16:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-09-2003 @ 15:37:
Die junk kan net zo goed een verrot leven hebben.
Wat in godsnaam heeft dat te maken met het mishandeld zijn door iemand?
Je haalt er iets bij wat totaal niet relevant is voor deze discussie.
het is heel relevant voor de discussie om eens een keer niet aso te zijn en een nietrokers plek voor je asozelf te willen scheppen maar ook te bedenken dat er dat soort mensen in veel meer problemen als ik zijn en dan mag je jezelf best wel opofferen door haar of hem die sigaret te gunnen ben je nou zo'n werkelijke psychopaat dat je dat niet snapt ofzow?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:37
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-09-2003 @ 15:34:
Inderdaad. Alleen valt het rekening houden met niet-rokers door rokers vies tegen.
Ik heb je maar weinig zo kinderachtig zien discussiëren. Kennelijk gaat je dit meer aan het hart

ff ontopic: In restaurants die iets te betekenen hebben is er altijd wel een niet-rokers ruimte en een rokers-ruimte. Dus dat argument gaat niet op. Gelijk een voorbeeld waar rekening gehouden wordt met niet-rokers, Gatara. Als je niet wilt meeroken, dan is er weinig moeite voor nodig om dat ook niet te doen. Alleen in cafés op uitgaansavonden en in discotheken wordt het moeilijk. Als je daar zo'n moeite mee hebt dat je jezelf verplicht ziet thuis te blijven, dan moet je dat zelf weten. Er komt geen verandering in.
Oud 13-09-2003, 21:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
En dat is de point, moeten mensen die slecht tegen roken kunnen thuisblijven door mensen die graag willen roken :/

Kijk, ik heb helemaal niks tegen rokers, maar persoonlijk vind ik het verbannen van roken uit publieke ruimtes een goede zaak.
Oud 13-09-2003, 22:17
Verwijderd
Blegh, wéér deze discussie.

Sja, als jouw leven echt zo'n godvergetes tranendal is, Gatara, vind ik dat heel vervelend. Maar egoisme? Wie is er nou egoistisch? Miljoenen mensen moeten hun gewoontes aanpassen omdat er een paar duizend zijn die een miserabel leven hebben? Vreemde definitie van egoisme, me dunkt.

Nee, ik zeg niet dat het recht van de sterkste of de mening van de meesten goed is of geldt. Waar ik me enigszins aan irriteer is de houding van "ik heb een ellendig leven door rokers, DUS fuck them all zo hard als we kunnen". Zo werkt 't niet, Gatara. Ik ben me er terdege van bewust dat 't voor niet-rokers soms best geen pretje zal zijn. Maar ik heb ook sterk de indruk dat jij je niet laat lijden door lichamelijke klachten, maar puur drang om van een mug een olifant te maken vanwege het principe. En daarin streef je redelijkheid ruim voorbij.

Want waarom een algeheel verbod op roken in openbare ruimtes? Waarom niet een percentage, als het op horeca aankomt? Waarom gaan de klachten over sigarettenrook, terwijl er zoveel andere slechte dingen zijn waar je óók mee geconfronteerd wordt? Waarom het gezeur dat rokers de staat geld kosten (wat trouwens absoluut niet waar is), en waarom geen gezeur tegen mensen met ernstig overgewicht (in het kader van lichamelijke gezondheid/kosten)? Waarom moet het allemaal zo extreem anti-rokers? Dat zet alleen maar kwaad bloed bij "de massa".

Ik denk dat niemand er bezwaar op heeft als er, wat horeca betreft, rookvrije café's en dergelijke komen. Maar het moet niet louter rookvrij zijn. Het is heel vervelend dat jij niet kunt werken in de horeca, maar er zijn voldoende alternatieven voorhanden, me dunkt. Dan ga je maar niet het sexy barmeisje spelen; ik neem aan dat het niet bijzonder moeilijk is om bijvoorbeeld een baantje als caissière te vinden. Of is dat werk niet goed genoeg voor je?

Ik vind de slachtofferrol, waar je je zo nadrukkelijk in propt, tamelijk vervelend, de bijkomende bijna fascistische meningen onrealistisch en egoistisch. Wanneer jij je een beetje zou matigen (of dat nou oprecht is of niet zal me absoluut worst wezen), net als de rest van de anti-rook gestapo, liggen er genoeg goede, haalbare oplossingen in 't verschiet. Daar ben ik van overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vrees dat ik het hier eens moet zijn met Dobermann, Gauloises, Tweety2k e.a. Waarom zouden ALLE cafés in Nederland rookvrij moeten worden omdat een DEEL van de niet-rokers last heeft van sigarettenrook? Waarom kan er niet worden volstaan met een DEEL van de cafés? En als je in de horeca wil werken en niet tegen rook kunt, kun je in van die rookvrije cafés werken. Makkelijk zat, lijkt me.
Oud 13-09-2003, 23:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 00:26:
Ik vrees dat ik het hier eens moet zijn met Dobermann, Gauloises, Tweety2k e.a. Waarom zouden ALLE cafés in Nederland rookvrij moeten worden omdat een DEEL van de niet-rokers last heeft van sigarettenrook? Waarom kan er niet worden volstaan met een DEEL van de cafés? En als je in de horeca wil werken en niet tegen rook kunt, kun je in van die rookvrije cafés werken. Makkelijk zat, lijkt me.
Maar die zijn er nu niet
Oud 13-09-2003, 23:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
M n M schreef op 13-09-2003 @ 22:37:
ff ontopic: In restaurants die iets te betekenen hebben is er altijd wel een niet-rokers ruimte en een rokers-ruimte. Dus dat argument gaat niet op.
Wat moet ik in godsnaam verstaan onder "restaurants die iets te betekenen hebben"

Oud 13-09-2003, 23:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 17:39:
het is heel relevant voor de discussie om eens een keer niet aso te zijn en een nietrokers plek voor je asozelf te willen scheppen maar ook te bedenken dat er dat soort mensen in veel meer problemen als ik zijn en dan mag je jezelf best wel opofferen door haar of hem die sigaret te gunnen ben je nou zo'n werkelijke psychopaat dat je dat niet snapt ofzow?
*kuch*
Oud 13-09-2003, 23:40
Verwijderd
*steekt sigaret op*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2003 @ 00:40:
*steekt sigaret op*
Nu kuch ik nog meer, maar dan vanwege een andere reden.
Oud 13-09-2003, 23:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-09-2003 @ 00:37:
Maar die zijn er nu niet
Die moeten er dus komen.
Oud 13-09-2003, 23:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 00:48:
Die moeten er dus komen.
HOE?
Oud 13-09-2003, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-09-2003 @ 00:45:
Nu kuch ik nog meer, maar dan vanwege een andere reden.
Ik kan zo uit het blote hoofd een flink aantal redenen bedenken, maar die oxideren mij werkelijk aan bepaalde lichaamsdelen

Maar je blijft lief hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten