Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 18:41
Tsu
Tsu is offline
Veel drinken en ijsjes eten
Oud 15-08-2006, 09:27
Verwijderd
Ik ben net thuis gekomen. Eigenlijk mocht ik gisteren avond al naar huis toe. Maar op weg naar de uitgang van het ziekenhuis had ik lift ondergekotst. Al het oude bloed kwam er toen uit. Het gaat nu stukken beter, en tot nu toe is alles enorm meegevallen.

ik duik nu mijn bed weer in. Ik houdt jullie de komende dagen wel op de hoogte..
Oud 16-08-2006, 08:22
nl2suzy
nl2suzy is offline
Dat oude bloed zit vaak even dwars.. als dat eenmaal weg is voel jeje al stukken beter..

Nou uhmm beterschap En het komt allemaal echt wel goed
Oud 20-08-2006, 13:15
Verwijderd
Ik ben nu 6 dagen verder na de operatie. En het is allemaal verschrikkelijk meegevallen. Ik begin nu wel een beetje moe te worden van de voortdurende pijn en het feit dat ik niks lekkers kan eten

Hoelang duurde het bij jullie voordat het helemaal genezen was? Ik had eigenlijk op een week gerekend, maar ik ben bang dat dat misschien té positief is geweest.

ik ben benieuwd .
Oud 21-08-2006, 11:51
nl2suzy
nl2suzy is offline
k ben nu 4wkn verder..e n ikkan nog steeds bepaalde dingen niet eten!!.. En daar word ik ook moedeloos van.. maar gewoon blijven prberen.. dan gaat het het snelste wel weer werken
Oud 21-08-2006, 13:59
Verwijderd
Omg .. Dan heb ik nog een lange weg te gaan

Ik heb ondertussen al zoveel zin in pizza en een frietje speciaal, dat wordt dan nog even afzien ..
Oud 21-08-2006, 17:33
_charlotjeh_
_charlotjeh_ is offline
mijn amandelen zijn er vorige week uitgehaald...
heel veel pijn gehad en veel overgeven
maar nu gaat het toch al wat beter.
eten gaat nog altijd niet perfect maar waar ik me het
meeste zorgen om maak is dat ik nog altijd niet deftig kan spreken...
veel meer dan gebrabbel enzo komt er niet uit...
weet iemand hoe dit komt?
Oud 21-08-2006, 21:25
nl2suzy
nl2suzy is offline
Dat praten gaat echt weer over.. Ik had daar ook onwijze last van
Oud 22-08-2006, 14:31
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-08-2006 @ 14:15 :
Ik ben nu 6 dagen verder na de operatie. En het is allemaal verschrikkelijk meegevallen. Ik begin nu wel een beetje moe te worden van de voortdurende pijn en het feit dat ik niks lekkers kan eten

Hoelang duurde het bij jullie voordat het helemaal genezen was? Ik had eigenlijk op een week gerekend, maar ik ben bang dat dat misschien té positief is geweest.

ik ben benieuwd .
Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen,
daar hield ik geen eten binnen. Toen ik thuis was bouillion gegeten met stukjes vlees en wortels, dan voel je je niet meer zo leeg.. kleine stukjes brood (zonder korstjes)..
En zo ben ik langzaam gaan eten...
Na een aantal dagen wilde ik weer gebakken aardappeltjes eten, met appelmoes..
Zo at ik 2 weken lang alles met appelmoes omdat het gewoon teveel pijn deed..
Gewoon zachte dingen pakken..

Hoe voel je je nu??

Bij mij heeft het er zo'n 2 weken over gedaan om weer een beetje aan te sterken en wat normalere dingen te gaan eten
Hoop dat het daar mee valt
Oud 22-08-2006, 14:32
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
_charlotjeh_ schreef op 21-08-2006 @ 18:33 :
mijn amandelen zijn er vorige week uitgehaald...
heel veel pijn gehad en veel overgeven
maar nu gaat het toch al wat beter.
eten gaat nog altijd niet perfect maar waar ik me het
meeste zorgen om maak is dat ik nog altijd niet deftig kan spreken...
veel meer dan gebrabbel enzo komt er niet uit...
weet iemand hoe dit komt?
Dan vroeg ik me in het ziekenhuis ook af.
Wat ze mij zeiden was, je amandelen verwijderen zit in de buurt van je stembanden en die kunnen geirriteerd zijn...
Duurde bij mij 2 weken voordat ik weer normaal kon praten dus... Maar je stem komt weer helemaal normaal terug hoor
Oud 26-08-2006, 12:03
Mariskaaaatje
Mariskaaaatje is offline
Bij mij zijn mijn amandelen er afgelopen donderdag uitgehaald. Ik heb na de operatie pijnstilling gekregen (naproxen geloof ik) en ik heb niet erg veel pijn gehad. De constante pijn wordt nu nog onderdrukt door paracetamol
Verder doet het slikken nog hartstikke zeer... En slijm! Niet normaal... Pff.. Soms stik je bijna van al het slijm dat ik in mn mond heb...

Vandaag trouwens wel 2 boterhammetjes zonder korst naar binnen gewerkt, als ik kleine hapjes neem dan lukt het Jaaa!
Verder allen water en ijsjes... Ooeh en een honger dat ik heb...
Nouja, maar hopen dat het snel geneest....
Oud 31-08-2006, 20:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoop dat het snel beter gaat
Oud 01-09-2006, 14:16
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Mariskaaaatje schreef op 26-08-2006 @ 13:03 :
Bij mij zijn mijn amandelen er afgelopen donderdag uitgehaald. Ik heb na de operatie pijnstilling gekregen (naproxen geloof ik) en ik heb niet erg veel pijn gehad. De constante pijn wordt nu nog onderdrukt door paracetamol
Verder doet het slikken nog hartstikke zeer... En slijm! Niet normaal... Pff.. Soms stik je bijna van al het slijm dat ik in mn mond heb...

Vandaag trouwens wel 2 boterhammetjes zonder korst naar binnen gewerkt, als ik kleine hapjes neem dan lukt het Jaaa!
Verder allen water en ijsjes... Ooeh en een honger dat ik heb...
Nouja, maar hopen dat het snel geneest....
Naproxen werkt echt goed, die had ik ook
Oud 02-09-2006, 17:01
Lientje17
Lientje17 is offline
Ik heb een vraagje. Afgelopen maandag ben ik aan mijn amandelen geopereerd. Het gaat op zich best redelijk allemaal. Moest één nachtje blijven, maar was dan ook pas om 5 uur terug op de verpleegafdeling, en kon niets drinken door de misselijkheid. Vond t bovendien niet erg, lang leve de morfine. Ook de afgelopen dagen thuis, vooral donderdag en vrijdag, ging t een stuk beter. Heb mezelf vandaag zelfs gedouchd, aangekleed en ben naar buiten gegaan.
De pijn aan de wonden zelf valt ook nog wel mee. Tis alleen dat ik mn mond niet meer ver openkrijg, mn kaken doen enorm veel pijn. Heeft iemand anders dit ook ervaren? Verder doet de achterkant van mn tong ook zeer... En heb vandaag veel last van oorpijn..

groetjes, Evelien
Oud 02-09-2006, 17:10
gurl19
gurl19 is offline
Oorpijn had ik ook. Volgens de dokter straalde de keelpijn naar de oren. Ik kon mijn mond ook niet meer zo ver open krijgen, en de kaken deden bij mij zeer door een wat krampachtige houden. En ik heb heel lang met mijn tong mijn neus niet meer kunnen aanraken.. Maar naar een paar weken kon ik ook dat weer

De klachten zijn dus heel normaal.
Oud 02-09-2006, 19:09
remy476
remy476 is offline
Ik heb sinds een halve week pijn aan mijn keel. Ik kan niet slikken en niet praten. Nu keer ik vandaag in de spiegel en zag ik achter in mijn keel allemaal witte puntjes. Kan dit een ontsteking van de amandelen zijn? Ik heb deze namelijk nog.
Oud 06-09-2006, 17:30
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
remy476 schreef op 02-09-2006 @ 20:09 :
Ik heb sinds een halve week pijn aan mijn keel. Ik kan niet slikken en niet praten. Nu keer ik vandaag in de spiegel en zag ik achter in mijn keel allemaal witte puntjes. Kan dit een ontsteking van de amandelen zijn? Ik heb deze namelijk nog.
Ik denk dat het angina is Dan gaat alles opzetten en komen er witte vlekjes op je keelamandelen, heel naar. Moet je ff naar de dokter, dan krijg je waarschijnlijk een antibiotica.
Oud 06-09-2006, 18:10
remy476
remy476 is offline
t is alweer over de top heen volgens de dokter. dus geen antibiotica maar toch bedankt
Oud 07-09-2006, 08:13
Verwijderd
Het is inmiddels alweer ruim een week geleden dat ik geopereerd ben, en mijn keelpijn is wel te verdragen. Toch leef ik nog wel van pijnstiller naar pijnstiller omdat mijn oren zo'n pijn doen. Hadden jullie dit ook en wat deden jullie er dan aan?
Oud 07-09-2006, 08:26
Lientje17
Lientje17 is offline
Ik ben vorige week maandag geopereerd, dus ook al ruim een week geleden. En ja, ik heb ook oorpijn. Dat is de pijn van je keel die uitstraalt naar je oren. Je doet er umm.. niets aan helaas.. (tenminste, niet dat ik weet..) Volgens mij is het enige wat je kan doen rechtop zitten/lopen, ik merk dat als ik slaap (en dus plat lig) veel mee last heb.
Oud 07-09-2006, 13:25
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik had vooral snachts onzettende oorpijn links.. en dan ging ik er maar opliggen.. Ik had wel hele sterke pijnstillers.. en als dat bijna uitgewerkt was da voelde je het weer....en dand acht ik echt jaa.. het is weer tijd, maar inmiddels ben ik 6wkn verder.. en gaat het met mij afgezien van snoep eten best wel goed
Oud 07-09-2006, 17:01
Verwijderd
Oke dankjewel voor jullie reacties, dan is het nog maar even doorzetten!
Oud 11-09-2006, 15:31
JFFRY-
JFFRY- is offline
waar zien jullie die blaasjes dan ..?
aan de binnenkant of aan de buiten kant.. ?

buiten kant lijkt me een beetje raar..
maar binnenkant zie je toch ook geen *******..?
Oud 15-12-2007, 19:46
Arthur1987
Arthur1987 is offline
Hey,

Ik ben een jongen van 20 en ben 8 dagen geleden geholpen.. nou het is een hell.. ik heb pijn voor het leven en nu nog steeds. paracetamol helpt niet en diclofenac helpt een beetje.. ik heb nu in die 8 dagen 3 broodjes gegeten zonderkorsten en ik geloof dat ik er bij elkaar een dag over gedaan heb.. nee als iemand dit in het vervolg gaat doen bereid je dan maar goed voor..

Inmiddels heb ik een opiaat van de huisarts voorgeschreven gekregen(Tramal).. dit is een erg sterke pijnmedicatie.. dit helpt enigzins..

Nou ja in ieder geval ben ik blij als ik weer een heeerlijk patatje kan eten want ik eet nu helemaal niks haha..

Nou de groeten allemaal.. Arthur
Oud 15-12-2007, 19:52
Arthur1987
Arthur1987 is offline
waar zien jullie die blaasjes dan ..?
aan de binnenkant of aan de buiten kant.. ?

buiten kant lijkt me een beetje raar..
maar binnenkant zie je toch ook geen *******..?

Als je angina hebt dan heb je als je je mond helemaal opendoet achter in je keel wit beslag op je amandelen zitten.. dit zit aan de binnenkant van je keel.. aan de buitenkant kan je het wel voelen door zachtjes te drukken op je amandelen.. als deze zijn opgezet voel je dit dus ook direct.. en aan de pijn kan je een hele hoop merken

De groeten..Arthur
Oud 15-12-2007, 19:53
Arthur1987
Arthur1987 is offline
ik merk alleen dat dit uit 2006 is hahahahhaa
Oud 15-12-2007, 19:53
Arthur1987
Arthur1987 is offline
het is bijna 2008 !!!!
L0000000000000000000L
Oud 09-09-2009, 10:34
Melaa_18
Melaa_18 is offline
hayhay
nou me zusje heeft ze er uit laten halen
ennee die had 2 weken ongveeer last van dat slijm
maar het kan ook een dag of 3 of 1 weekje duren
licht aan je lichaam
maar die is dan al 2 jaar geleden geopereerd
en die heeft nog steeds hoest buien en of keel pijn hoor
ik moet vrijdag naar de KNO arts
ik rook te veel en dus steeds last van me amandelen maar
ik wil niet geopereerd worden ben onwijs bang
vandaar
en dus ja ga ik zeggen ik stop wel emt roken inplaats van dat ze er uit moeten
gr melanie
Oud 09-09-2009, 11:27
Pluis
Pluis is offline
Het uppen van een topic waar 2 jaar geleden voor het laatst op is gereageerd, lijkt me niet nodig. Als die amandelen er al uit moesten, is dat inmiddels vast al gebeurd.
Oud 16-09-2010, 13:43
lis938
lis938 is offline
Ik heb eergister mijn amandelen laten knippen (pellen).
Ik heb de eerste dag eigenlijk bijna geen pijn gehad.
Eten lukte gisteren al. (croissantje en plakje cake)
Gister was ik wel ontzettend ziek van de narcose.
Dus was net thuis en heb flink moeten spugen.
Maar nu is vanacht de misselijkheid afgenomen.
Jammer genoeg is de pijn wel iets erger geworden.
Maar ik moet zeggen ik vind het allemaal reuze meevallen!
Oud 17-09-2010, 09:52
Pluis
Pluis is offline
Oei, ik dacht dat ik deze bij de eerste up vorig jaar al gesloten had.

Als je nog wil praten over het knippen van amandelen, mag je een nieuw topic openen.

Regels voor berichten