Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 19:41
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
nou, heb voor 6 januari een afspraak met de KNO-arts.
Nu heb ik een nieuw vraagje: hoe lang duurt het na die eerste afspraak voordat je echt geopereerd wordt? Hoeveel afspraken hebben jullie gehad? Ben gewoon benieuwd.
En, en, en, en???????? Hoe ging het?
Oud 20-01-2003, 20:41
coecie
coecie is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Als ik uit het ziekenhuis ben dan laat ik weten hoe het was, okay?
Ik wil even reageren op dit stukje van coecie:

Als ik wakker word krijg ik dus echt géén ijsje. En de operatie duurt een half uur á 3 kwartier! Bij kleine kinderen is dat zo van dat ijsje en dat ze er naar 5 minuten uit zijn. Naarmate je ouder word is het dus veel erger.
ik had het hier over de methode die mijn vader samen met de kno arts van zijn ziekenhuis heeft onworpen en dus de methode die mij overkomt... over twee weken.. aaah
Oud 20-01-2003, 21:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
En, en, en, en???????? Hoe ging het?
nou, ze moeten eruit. Maar dat kan waarschijnlijk pas eind april/begin mei! nou ja. Afwachten dan maar.
Ik had 's ochtends een afspraak met de K.N.O.-arts, dus ik had atletiek gemist. Maar 's middags was ik wel weer op school. Vertelde ik aan een jongen uit m'n klas dat de K.N.O.-arts had gezegd dat het helemaal geen pijn deed. Zegt-ie: "En? Deed het pijn?" die dacht dat ik even 's ochtends m'n amandelen eruit had laten halen en 's middags alweer op school was!
Oud 20-01-2003, 21:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
coecie schreef:
ik had het hier over de methode die mijn vader samen met de kno arts van zijn ziekenhuis heeft onworpen en dus de methode die mij overkomt... over twee weken.. aaah
sterkte. Oh ja, jij vroeg ook in welk ziekenhuis ik geopereerd zou worden. Dat is het O.L.V.G. in Amsterdam geworden. Schrijf jij ook jouw ervaring op, als het zover is? Kben wel benieuwd.
Oud 21-01-2003, 19:17
coecie
coecie is offline
natuurlijk! ik heb nu keelpijn, da's een beetje kloterig, als ik maar geen ontsteking heb als ik straks in het ziekenhuis lig, dan moet t weer uitgesteld worden... Ik wordt geopereerd in het SFG in rotterdam.
Oud 21-01-2003, 21:10
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
nou, ze moeten eruit. Maar dat kan waarschijnlijk pas eind april/begin mei! nou ja. Afwachten dan maar.
Ik had 's ochtends een afspraak met de K.N.O.-arts, dus ik had atletiek gemist. Maar 's middags was ik wel weer op school. Vertelde ik aan een jongen uit m'n klas dat de K.N.O.-arts had gezegd dat het helemaal geen pijn deed. Zegt-ie: "En? Deed het pijn?" die dacht dat ik even 's ochtends m'n amandelen eruit had laten halen en 's middags alweer op school was!
Whahahaha vervelend zulke mensen! Die kan ik niet uitstaan!
En je zult zien, je gaat ook de mensen haten die zeggen: 'lekker ijsjes eten' MENS! Kon ik toen maar lekker ijsjes eten! Grrr...
Kon ik toen maar lekker alles eten haha
Nou meis ik hoor het wel van je?

Als iemand vraagjes heeft, wil ik die graag beantwoorden hoor
Oud 22-01-2003, 13:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Whahahaha vervelend zulke mensen! Die kan ik niet uitstaan!
En je zult zien, je gaat ook de mensen haten die zeggen: 'lekker ijsjes eten' MENS! Kon ik toen maar lekker ijsjes eten! Grrr...
Kon ik toen maar lekker alles eten haha
Nou meis ik hoor het wel van je?

Als iemand vraagjes heeft, wil ik die graag beantwoorden hoor
idd. Er zijn ook mensen die dan tegen me zeggen: "oh, nou ik heb m'n amandelen er ook uit laten halen toen ik 3 was. Doet bijna geen pijn"
Oud 22-01-2003, 14:49
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
idd. Er zijn ook mensen die dan tegen me zeggen: "oh, nou ik heb m'n amandelen er ook uit laten halen toen ik 3 was. Doet bijna geen pijn"
Hhahahaha zo herkenbaar! Dan wil het liefst de ingewanden van die persoon eruit slaan.
En dan maar weer uitleggen, nee het zit zo...blabla
Oud 22-01-2003, 21:40
Pompompom
Pompompom is offline
Ik heb mijn amandelen 12 december 2002 eruit laten halen... ik had een paar weken eerder een keel abces.. en heb heleboel antibiotica gehad. Bij mij deed het echt pijn (je krijgt narcose tijdens operatie) en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Het is echt geen pretje. Ik heb veel pijnstllers genomen, en af en toe werd ik echt helemaal gek van de pijn... maar er bleek ook alweer een abces aan te komen, dus mmijn bek hadden ze helemaal schoongeschraapt zeg maar.... 2 weken later kon ik weer alles eten ongeveer. En nu voel ik me helemaal goed, khad afgelopen maandag controle: alles zag er goed uit. Ik zou ze eruit laten halen als ik jou was.. (als je er veel last van hebt tenminste) Mijn ouders wouden geen operatie.. maar was mijn keuze, en ik heb de goede gemaakt.. succes!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:40
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Pompompom schreef:
Ik heb mijn amandelen 12 december 2002 eruit laten halen... ik had een paar weken eerder een keel abces.. en heb heleboel antibiotica gehad. Bij mij deed het echt pijn (je krijgt narcose tijdens operatie) en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Het is echt geen pretje. Ik heb veel pijnstllers genomen, en af en toe werd ik echt helemaal gek van de pijn... maar er bleek ook alweer een abces aan te komen, dus mmijn bek hadden ze helemaal schoongeschraapt zeg maar.... 2 weken later kon ik weer alles eten ongeveer. En nu voel ik me helemaal goed, khad afgelopen maandag controle: alles zag er goed uit. Ik zou ze eruit laten halen als ik jou was.. (als je er veel last van hebt tenminste) Mijn ouders wouden geen operatie.. maar was mijn keuze, en ik heb de goede gemaakt.. succes!
Ja erg is het he? Vooral snachts is het verschrikkelijk
Dan word je gewoon wakker van de pijn
Maarja het is uiteindelijk veel beter dan daarvoor na een tijdje! Geen keelpijn
Oud 23-01-2003, 22:14
coecie
coecie is offline
aaaaah
een vriendinnetje van mij heeft haar amandelen laten knippen en haar stem is veranderd hij is veel zwaarder geworden...
dat wil ik eeecht niet
Oud 24-01-2003, 16:08
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
coecie schreef:
aaaaah
een vriendinnetje van mij heeft haar amandelen laten knippen en haar stem is veranderd hij is veel zwaarder geworden...
dat wil ik eeecht niet
IEEEEH! wil ik ook niet, hoor!
Oud 26-01-2003, 21:26
kleine wicca
kleine wicca is offline
Helluuuup, ik moet ook afspraak gaan maken met et ziekenhuis. ben pas naar de KNO-arts geweest en die reactie van hem alleen al: Ja die zijn rijp om dr uit gehaald te worden. En dat wasset dan. nah jah kep nu eerst repetitieweek en dan nog een dr vlak achteraan en dan moete we afspraak maken. mn oma is dr vet tegen maar ik hep gewoon geen zin meer om steeds met keelpijn te lopen, omdat ik dr verder ook ziek van wordt, et is nie heel erg en ook niet heel lang alsik et heb maar in de winter soms wel twee keer per maand. duss.......mis te veel van school .....hmmzz kzie wel.
Oud 26-01-2003, 21:33
kleine wicca
kleine wicca is offline
Bij de weg: hoelang na de operatie kan je weer normaal praten? (kan niet zo bar lang mn smoel houden)
Oud 26-01-2003, 22:10
Ilona1
Ilona1 is offline
Ongeveer 2,5 week daarna...
Oud 27-01-2003, 18:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
NEE! SERIEUS? dat ga ik dus niet overleven hmz
Oud 28-01-2003, 20:50
Ilona1
Ilona1 is offline
Ach kom op, je kan altijd nog gebarentaal gebruiken
Oud 30-01-2003, 18:24
kleine wicca
kleine wicca is offline
Haha, zal et proberen
Oud 06-02-2003, 11:00
coecie
coecie is offline
mijn amandelen zijn afgelopen maandag geknipt, maar eigenlijk valt het allemaal reuze mee... zolang ik aan de morfine en diclofenac ben... als ik sochtends wakker wordt heb ik reuze veel pijn en kan ik helemaal niet praten of slikken of wat dan ook.
maar nu bijvoorbeeld, werken die pijnstillers en kan ik gewoon normaal alles doen.
je moet een nachtje in het ziekenhuis slapen, maar da's okee, je wordt harstikke goed verzorgd en krijgt goede pijnstilling. het is allemaal wel kut ofzo, maar eigenlijk valt het mee. ik kon gister al macaroni met kaar en spekjes uit de oven eten, en eens tuk slagroomtaart. heb zelfs dinsdagavond toastjes met brie gegeten. je moet gewoon goed kauwen ofzo.
Oud 06-02-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:
... maar eigenlijk valt het allemaal reuze mee... zolang ik aan de morfine en diclofenac ben....

Hoe kan het dat je als je ouder bent er zo veel meer last van hebt? Als vierjarige hoef je niet aan de morfine...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:56
coecie
coecie is offline
1 omdat een vierjarige niet kan zeggen hoeveel pijn het doet
2 omdat een vierjarige doodgaat als hij de hoeveelheden morfine in zijn lichaam krijgt die je als volwassene krijgt

het is niet bewezen dat je er meer las van hebt als jen ouder bent, het wordt aangenomen omdat kinderen niet kunnen duidelijk maken wat ze hebben
Oud 06-02-2003, 19:02
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
coecie schreef:
2 omdat een vierjarige doodgaat als hij de hoeveelheden morfine in zijn lichaam krijgt die je als volwassene krijgt

het is niet bewezen dat je er meer las van hebt als jen ouder bent, het wordt aangenomen omdat kinderen niet kunnen duidelijk maken wat ze hebben
sorry hoor,...maaruh,..een kind van vier kan toch echt wel zeggen of die pijn heeft,...nie dan???
maar bij kleine kinderen geneest het ook veel sneller,....waarom weet ik ook nie
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:39
snoopy
snoopy is offline
ik geloof dat het toch echt bewezen was, dat je er als klein kind veel minder last van hebt, dan als volwassene....
Oud 08-02-2003, 18:48
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
coecie schreef:
1. een vierjarige kan duidelijk meer laten merken dan jij denkt...
2. gelukkig kennen we ook doseringen voor kinderen...

Regels voor berichten