|
|
Bekijk resultaten poll: Moet Israel blijven bestaan? | |||
Nee, het moet opgedoekt worden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 30.43% |
Ja, het moet blijven bestaan - westbank en gaza incluis |
4 | 8.70% |
Ja, het moet blijven bestaan - zonder westbank en Gaza (dat wordt Palestina) |
26 | 56.52% |
weet niet/ geen mening |
2 | 4.35% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
ik symphatiseer trouwens met de palestijnen en erken de staat israel eigenlijk niet maar uit practische overwegingen ga ik voor optie 3, want waar laat je al die joden zonder die zandbak genaamd israel
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als er vrij reizen mogelijk wordt wanneer het geweld afneemt zal een Palestijnse staat in twee delen prima werken denk ik. Eventueel een vrijhandelszone erbij tussen Israël en Palestina en finito.
|||
Citaat:
Citaat:
of alternatief bv ipv de gaza en westbank een ander stuk land van dezelfde grootte aan 1 van de 2 "geplakt" maar dan zit je met een volksverhuizing (wat een troep hebben ze er daar van gemaakt)
||
![]() |
Citaat:
Wij gaan ook nog meemaken dat we als blanke Nederlanders in de minderheid zijn. Maar is dat erg? Is Nederland Nederland dan niet meer? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Israel mag dan natuurlijk de mensen die van Gaza naar Westbank reizen niet controleren. Ze blijven als het ware in Palestijns gebied. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zeer mee oneens. Amerika + Europa + democratieen moeten China duidelijk maken dat ze maar een keuze hebben: Westerse systeem onarmen. Niks Chinese weg. Gewoon democratie worden.... |
![]() |
||
Citaat:
wat wou je doen als ze niet luisteren china binnenvallen nou succes jongen maar ik help je niet daarbij ziet china ook veel heil in de westerse wereld als handelspartner en wenst evengoed vreedzaam samen te werken
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en die vn man dan zegt; then we will be very angry and write you a letter telling you how angry we are
||
Citaat:
wie doen dat ook al weer, dictators toch? en china lijkt vooral in de steden tegenwoordig erg veel op amerika, alleen de dorpen lopen daar nog achter nee verre aziaten staan erg positief tegenover het westen (niet gek aangezien wij hun grootste klant zijn op gebied van electronica autos en nog wat andere dingen)
||
![]() |
Citaat:
De fout die jij steeds maakt is: een dictator heeft even veel recht van spreken als democraat. NATUURLIJK NIET! Kom nou, zou mooie wereld worden!! |
![]() |
||
Citaat:
volgens de democratie: ja volgens geloof: ja volgens mij: ja zolang ze niet vijandig tegenover mij staan zie ik geen rede mij te bemoeien met hun beleid, dat is de fout die bush maakt als jij je als democraat beter voelt dan iemand met een andere visie ben je niets beter dan hitler, ceasar, sadam o.a. superioriteitsgevoel ![]()
||
Citaat:
Het idee dat democratie altijd zal zegenvieren is onzin, wij vinden op t moment democratie de beste vorm van regeren voor ons. Maar dat wil zeker niet zeggen dat dat overal het geval is. China zou nooit werken onder een democratie. Net als rusland. Daarvoor zijn de landen simpel weg te groot. Zie je in zekere mate ook in de VS, democratie, zolang je het maar eens bent met de gevestigde orde, anders werd je gewoon het stemrecht ontnomen en meer van dat soort geintjes, signing statements, nog zoiets, whatever that may be. China zal nooit ons na gaan bootsen, ze hebben ook geen enkele reden om net als ons te willen zijn. Ze redden het toch wel, en vliegen velen malen sneller vooruit dan dat wij doen. Hell, hier zie je nouwelijks meer vooruitgang vergeleken bij china. China is deels al democratie aan het omarmen, maar niet tot in de schaal jij zou willen zien. Dt is ook geen realistische gedachte denk ik. En ik denk niet dat dat een slecht iets is. |
![]() |
||
Citaat:
maar zullen we het weer over de staat israel hebben?
||
![]() |
Citaat:
Je haalt niveau's door elkaar: democraat: alles mag niet-democraat: niet alles mag Maar op het bovenliggende niveau (meta-niveau) kun je dat 'alles mag' van de democraat niet toepassen. Want dat zou betekenen dat het 'niet alles mag' van de niet-democraat zou mogen, en dan mag weer niet alles. Vergelijk flauwe grap: dit spel kent geen regels; ja, maar dat is dan regel. Nee, dat is een meta-regel! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
En het gaat niet alleen om 'beste' systeem. Democratie heeft ook intrinsieke waarde! Het is goed 'op zich'. Door wat het 'is'. Citaat:
Europeaan 'mag' meer dan Chinees? Heel raar!! |
![]() |
||
Citaat:
Denk je nou die intrinsieke waarde even in, en geef volgens dat idee, dus vrijheid, eens aan waarom jij vind het recht te hebben een ander land jouw ideologie door de strot te douwen, terwijl het in dat land ontzettend goed gaat en we dagelijks progressie zien? Dat is toch helemaal niks raars? De nederlander mag meer dan de schot, een joint roken bijvoorbeeld, een duitser mag meer dan een amerikaan, met 200 over de snelweg rijden bijvoorbeeld. Vrijheid is niet ultiem, en dat zal het nooit worden ook, altijd zullen er regels en strafmaatregelen blijven. Daar is ook helemaal niks mis meer. Een chinees heeft net zoveel recht als jij hebt om binnen de kaders van de wet iets te doen. Dat het regime daar anders is dan hier is dan wel zo, maar dat dat regime dagelijks stappen de goede richting op blijft nemen, dat is een feit volgens mij. Zoals altijd, wil je dat het doden van anderen stopt? Zorg dat het volk rijk is. Is het dat niet, dan heb je moord en doodslag. Die stappen naar welvaart kunnen in beide richtingen genomen worden, in de USA zie je degeneratie van welvaart, een forse teruggang, zonder reeel beeld op een goed toekomstperspectief eigenlijk (qua economie), in china zie je precies het tegenovergestelde, die rennen zo hard vooruit dat wij het nog wel mee gaan maken dat we niet meer naar t westen kijken, maar naar t oosten. |
![]() |
||
Citaat:
Communisme is niet per definitie in strijd met democratie. Het heeft ook weleens de naam volksdemocratie, niet zonder reden, zie cuba bijvoorbeeld, het is dan wel communistisch dictatoriaal, maar alsnog zeer welvarend (voor zover mogelijk door alle boycotten) en met recht een volksdemocratie. Wat jij ook vergeet is de vooruitgang die we al jaren zien mee te rekenen. Verwachten dat patsboem de wereld verandert is niet realistisch, constateren dat de afgelopen jaren china enorme stappen vooruit gemaakt heeft op eigenlijk alle gebieden, van relatieve democratie, tot steeds meer richting het delen van de internationale mensenrechten komen. Wat ik probeer te zeggen is dat de communisten in China geen enkel probleem zijn. Zij vormen geen gevaar voor ons, wij niet voor hun, het gaat daar erg goed, en wie zijn wij, om ondanks hun enorme groei in welvaart te roepen dat het daar slecht gaat, want communisme, en dat terwijl het in onze democratische naties niet bijster goed gaat? Intressant artikel: http://weblog.leidenuniv.nl/let/cnws..._en_china.html |
![]() |
||
Citaat:
Saddam Hoessein heeft een einde gemaakt aan vele jaren bloedige oorlog. Dat vergaten de Amerikanen (olie-indisch blind), en nu is het weer hetzelfde als voor Saddam, met een vooruitzicht van nog vele jaren bloedigge oorlog. Totdat we er weer een land lord gaan steunen die de meeste macht lijkt te hebben, en voila, een nieuwe Saddam is aan de macht. History repeating. Communisme is ook een kader, hell, het is binnen het kader van democratie goed modelijk een dictatuur te vestigen. Zo is Hitler immers ook aan zn macht gekomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
stiekem begin ik je hilarisch te vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 7 T_ID | 500 | 21-09-2006 18:07 | |
Israël/PA: het heden en de toekomst Gatara | 81 | 22-11-2004 20:45 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
Het grote Israel/PA topic - deel IV Gatara | 100 | 02-12-2003 14:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |