Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2011, 23:27
arPos
arPos is offline
Citaat:
Jij reageerde vóór Mr.Mark al dat ik volgens jou verdacht was... Bovendien is het een beetje raar om mij als laatstemmer te bestempelen, terwijl je zelf als laatste stemde, of niet?
ik kan me voorstellen dat mensen mij daarom ook verdacht vinden, alleen jullie (EoS jij en een enkele andere) hadden de mogelijkheid de stemmen wat meer te verdelen in ronde 1, dan hadden we nu al 2 keer zo ver geweest.
Oud 20-06-2011, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Verder nog wensen, soija op mij uice op BB en Syori op interglot of misschien anders?
Syori op BB, Uice maakt me niet zoveel uit, die is beetje te stil aan het worden. Eerlijk gezegd zie ik er liever Interglot of BB uitgaan dan jou nog.
Oud 20-06-2011, 23:29
Verwijderd
Stemlijst hangronde 4:

DISCLAIMER: DIT IS VANAF DE EETRONDE, DAARVOOR ZIJN VOOR ZOVER IK ZO SNEL GEZIEN HEB GEEN DEFINTIEVE STEMMEN DOORGEGEVEN. BEN JE VAN MENING VAN WEL LAAT ME DIT DAN EVEN WETEN!

Interglot
1 Schrodinger
3 ArPos*
9 Eye of Sauron

Bright Blue
2 Michelangelo
6 sann*

Arpos
4 Fantome
5 Absinthe
8 Interglot
10 Onait Sirch

Fantome
7 Onait Sirch

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 00:55.
Oud 21-06-2011, 00:53
Verwijderd
Pfft, ik ben bereid om dan op 1 van de 3 te stemmen.
Daar voor mij minstens 2 verdachten onder arPos staan, ga ik voor hem. Ben benieuwd of dit groepje door de mand valt.

Ik zal overigens morgen pas bijlezen.
Oud 21-06-2011, 01:11
Verwijderd
FF de vorige pagina snel op mn naam gescand.
Citaat:
Ongelofelijk Soija, ik weet dat je vaak ietswat dwars wilt doen maar wij zitten zeker op een goed spoor als je nu Fantome gaat stemmen val je behoorlijk negatief op bij mij. Wat is er mis met Arpos, interglot of BB te stemmen? Je ziet toch hopelijk ook wel hoeveel info wij hiervoor krijgen?
Ja stel je ff niet aan, ik zeg toch dat ik nog niet heb bijgelezen. En sinds wanneer moet ik ueberhaupt stemmen wat anderen willen? Ik zou er haast van terugkomen op mn beslissing.
Oud 21-06-2011, 07:03
Verwijderd
Okay, heb alles bijgelezen en mijn site weer up to date gemaakt. Allereerst wil ik even zeggen dat ik het helemaal 1000% eens ben met de monsterpost van .sann:
Citaat:
Spoiler

2) Onait is me veel te lief, bevalt me niks.
Behalve het zinnetje dat ik niet in de spoiler heb gezet (spoiler want: teveel tekst om te quoten). Ik word een beetje gek van dat 'Soija speelt te lief'-gezeur, no offense, want zoals ik al eerder zei wordt dit al meerdere spellen geroepen (ook over Michelangelo trouwens), en dat betekent dat hij dus al heel lang 'lief' speelt (anders zou het niet iedere keer aangehaald worden) en ik vind daarom niet dat we dit nog als 'argument' aan kunnen slepen. Volgens mij heeft Soija de afgelopen tien weerwolfspellen niet alleen maar slechte rollen gehad, terwijl hij wel steeds beschuldigd werd van 'lief spelen'.

Ik zeg dus niet dat hij per definitie geen slechte rol heeft, maar het heeft niets te maken met lief zijn.

Citaat:
Ik neem aan dat ArPos, als we dit doen, op Interglot stemt en Syori had de vorige ronde ook op Interglot gestemd net als EOS dus misschien kunnen zij dat weer doen?
Dan wil ik nu wel voor ArPos gaan (geef hierbij mijn stem vast door).
Dit komt misschien weer 'pusherig' over, maar ik wil echt alleen een voorstel doen en verklaren waarom ik switch van Interglot naar ArPos.
Ik stem Interglot. Ik vond haar vorige ronde verdacht en nu nog steeds.

Citaat:
Ik vind het eigenlijk ook best een heel goed idee om het tussen die 3 te laten gaan. Dus Bright Blue, Arpos en Interglot. Er zijn 4 wolven, dus qua verdeling is dat niet te doen voor ze, dan moet er wat uit te halen zijn. Als we het tussen twee laten gaan kunnen ze 2/2 verdelen.
Weer eens.

Citaat:
FF de vorige pagina snel op mn naam gescand.Ja stel je ff niet aan, ik zeg toch dat ik nog niet heb bijgelezen. En sinds wanneer moet ik ueberhaupt stemmen wat anderen willen? Ik zou er haast van terugkomen op mn beslissing.
Doe maar niet, want de stem op arPos geeft meer duidelijkheid dan een zinloze stem op Fantôme.
Oud 21-06-2011, 07:16
Verwijderd
Ik heb het lijstje even bijgehouden vanaf deze post van .sann, dus als zij er al een fout in heeft zitten heb ik die meegenomen. Daarom alvast excuses voor eventuele foutjes.

Hangronde 4.

Interglot
Schrödinger1
arPos3
Eye of Sauron9
Syori11

Bright Blue
Michelangelo2
.sann6

arPos
Fantôme4
Absinthe5
Interglot8
Onait Sirch10

Fantôme
Onait Sirch7

Niet gestemd
Uice
Bright Blue
Heksjuh

Edit: Ik zag dat .sann ook op de laatste pagina een lijstje had en blijkbaar zijn onze lijstjes hetzelfde. Dus waarschijnlijk geen fouten.
Oud 21-06-2011, 07:37
Verwijderd
Oh en ik wilde nog even zeggen dat ik Uice eigenlijk ook 'verdacht' vind, maar ik kan niet zo goed uitleggen waarom. Hij is heel stil en heel onopvallend. Ook als je naar de lijstjes kijkt. Hij stemt niet (te) vroeg, maar ook niet (te) laat. Eigenlijk steeds een beetje in het midden. Ook staat hij steeds in de 'goede lijstjes' (hoewel dat in ronde 1 niet zo heel vreemd was, want bijna iedereen stond onder Sabir).

Maar ervan uitgaande dat Uice wolf is:
Ronde 1: Sabir. Tja, tegen die tijd hadden de wolven wel door dat Sabir eruit zou gaan, dus natuurlijk ging hij onder Sabir staan (en niet als laatste, dus hij viel niet op).
Ronde 2: Mr.Mark. Ik heb even teruggelezen en volgens mij heeft Mr.Mark helemaal niet zo slim gespeeld dus er is een grote kans dat de wolven niet eens wisten dat hij verrader was. Dus ja, natuurlijk stemt hij Mr.Mark. Er was namelijk genoeg reden om hem te 'verdenken' en niet op hem stemmen zou juist opvallen, en het kwam de wolven (lees: Uice) dus gewoon goed uit.
Ronde 3: snoopy. Eigenlijk hetzelfde verhaal als in ronde 2. Weer helemaal niet opvallend. Niet als laatste gestemd. Vrij weinig toegevoegd.

Hij fietst er zo lekker makkelijk doorheen zonder dat iemand hem opmerkt. De enige reden waarom ik überhaupt over hem ging nadenken was dat Michelangelo hem in deze post noemde.

Zelf ben ik trouwens ook niet heel erg actief dit spel (ben veel weggeweest), maar Uice heeft in het eerste topic maar acht posts en in dit topic pas vier:

Spoiler

Vrij nietszeggend, eigenlijk.

Het is dus niet dat hij verdachte dingen heeft gezegd en/of gedaan. Het gaat er vooral om dat hij eigenlijk helemaal niets zegt en/of doet dat ook maar een beetje opvalt. Ik kan er natuurlijk ook keihard naast zitten, maar het zit me gewoon niet lekker.

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 08:34.
Oud 21-06-2011, 08:33
Verwijderd
Heksjuh nog op BB? Is goed voor de stemlijstjes en dan kunnen Uice en BB nog altijd kijken wat ze doen.

Precies Syori, we kunnen er helemaal naast zitten maar ik hou hem in mijn vizier voor de laatste en 4e wolf.

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 08:46.
Oud 21-06-2011, 08:49
Verwijderd
Ik ga vanavond hospiteren (wish me luck) en daarvoor moet ik helaas werken. Vanaf 10 uur ongeveer ga ik dan ook sowieso niet reageren, en ik vermoed dat ik ook pas heel laat thuis ben, en ik weet niet of ik dan nog überhaupt de energie heb om te kijken/reageren. Ik meld het maar even .
Oud 21-06-2011, 08:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
knip
Dat is me ook wat.

Ik ga vandaag trouwens nog even goed lezen, had daar gisteren geen tijd voor omdat ik aan een paper moest werken.

En wat betreft mijn stemgedrag: ik bepaal doorgaans zo laat mogelijk (dus: vlak voordat ik verwacht wellicht niet meer terug naar het forum te komen) op wie ik ga stemmen, zodat ik alles in overweging kan nemen. Mijn stem bekend maken vóór de eetronde doe ik sowieso niet.
Oud 21-06-2011, 12:05
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
En wat betreft mijn stemgedrag: ik bepaal doorgaans zo laat mogelijk (dus: vlak voordat ik verwacht wellicht niet meer terug naar het forum te komen) op wie ik ga stemmen, zodat ik alles in overweging kan nemen. Mijn stem bekend maken vóór de eetronde doe ik sowieso niet.
Da's wel lekker makkelijk, om als wolf te zorgen dat je altijd in het juiste rijtje komt te staan
Oud 21-06-2011, 13:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Da's wel lekker makkelijk, om als wolf te zorgen dat je altijd in het juiste rijtje komt te staan
Het is ook vrij logisch voor een dorpeling, omdat ik 1. geen uitspraken over leven en dood wil doen als ik niet alle beschikbare informatie heb gezien, en 2. de wolven niet teveel wil helpen bij het maken van hun eetkeuze.
Oud 21-06-2011, 14:05
Heksjuh
Heksjuh is offline
Interglot: succes!

Ik denk dat het qua stemlijstje het slimst is als ik op Bright Blue stem, toch?
Ik weet niet of ik vandaag nog ga bijlezen (ik ben niet zo lekker en heb last van mijn rug, dus ik zit liever niet heel lang achter de computer), maar wat ik zo snel las was het de bedoeling om de stemmen tactisch te verdelen.
Overigens zie ik het liefst Interglot of Bright Blue eruit gaan. Interglot vanwege de beruchte post van Mr. Mark, Bright Blue omdat ze niet zo actief speelt.
Oud 21-06-2011, 16:47
Spelleider
Spelleider is offline
Sorry, maar vanavond komt de uitslag wat later. Ik denk dat hij ergens tussen kwart over negen en half tien hier verschijnt.

Veel oprecht liefs en duizend kusjes voor wie ze wil van jullie Spelleiders.
Oud 21-06-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Interglot: succes!

Ik denk dat het qua stemlijstje het slimst is als ik op Bright Blue stem, toch?
Ik weet niet of ik vandaag nog ga bijlezen (ik ben niet zo lekker en heb last van mijn rug, dus ik zit liever niet heel lang achter de computer), maar wat ik zo snel las was het de bedoeling om de stemmen tactisch te verdelen.
Overigens zie ik het liefst Interglot of Bright Blue eruit gaan. Interglot vanwege de beruchte post van Mr. Mark, Bright Blue omdat ze niet zo actief speelt.
Ja klopt, dat zou ideaal zijn.

Wat BB en Uice dan nog doen maakt mij niet zo heel veel uit.
Oud 21-06-2011, 18:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat BB en Uice dan nog doen maakt mij niet zo heel veel uit.
Wat maakt het nou weer uit hoeveel het jou uitmaakt?

Ik stem op BB, om de constructie te steunen.
Oud 21-06-2011, 18:02
Verwijderd
Goed ik moet zo naar Eindhoven voor een voorstelling van Absinthe dus ik post niet meer en switch ook niet meer, stem is doorgegeven op Bright Blue. Zeer benieuwd wat hier uit gaat komen
Oud 21-06-2011, 18:07
Fantôme
Fantôme is offline
Interglot
Schrödinger1
arPos3
Eye of Sauron9
Syori11

Bright Blue
Michelangelo2
.sann6
Uice
Heksjuh (voorlopig)

arPos
Fantôme4
Absinthe5
Interglot8
Onait Sirch10

Fantôme
Onait Sirch7

Niet gestemd
Bright Blue

Nou hier moet info uit te halen zijn.
Ik hoop dat ArPos, van dit lijstje eraan gaat en anders Interglot (maar liever arPos, daar ben ik wel zekerder van dat hij wolf is). Maargoed, Onait Sirch en Interglot staan onder ArPos, ik verwacht dat minimaal één van die stemmen ongeldig is en misschien wel beide. dus 2 of 3 stemmen over. Op Interglot verwacht ik dat iig ArPos's stem ongeldig is en misschien nog wel één, dus ook 2 of 3 stemmen over. De mensen onder Bright Blue verdenk ik allemaal niet echt erg (alleen dat Sann ineens met me meedoet ipv verdacht vind... tja ) dus ik schat in dat áls er iemand zonder tussenkomst van de wolven uitvliegt, dit Bright Blue gaat zijn. Hopelijk is ze dan idd slecht...

[edit] oja, de verrader kan nog roet in het eten gooien mensen al ideeen over wie onze llverrader is? ik heb zelf onderbuikgevoelens bij Syori, maargoed, echt overtuigd ben ik niet...[/edit]
Oud 21-06-2011, 18:16
Heksjuh
Heksjuh is offline
Oke, ik stem op Bright Blue. Ik ben ook benieuwd wat eruit komt!
Oud 21-06-2011, 18:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nou, ik vind echt dat jullie niet slim bezig zijn. Want ik geloof namelijk dat al jullie stemmen onder mij echt zijn, en ik verwacht dat de (4?) wolven onder de anderen zijn verdeeld. Oh, en dan hebben we ook nog een verrader. Ik vind het belachelijk en een te groot risico. Weet iemand hoeveel wolven er uberhoupht zijn?
Oud 21-06-2011, 19:06
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oke, ik weet op wie ik ga stemmen. Ik ga het jullie alleen pas om 1 over half 9 vertellen (hee, waar ken ik die tactiek van?) omdat ik niet wil dat de verrader er wat aan heeft.
Oud 21-06-2011, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind echt dat jullie niet slim bezig zijn. Want ik geloof namelijk dat al jullie stemmen onder mij echt zijn, en ik verwacht dat de (4?) wolven onder de anderen zijn verdeeld. Oh, en dan hebben we ook nog een verrader. Ik vind het belachelijk en een te groot risico. Weet iemand hoeveel wolven er uberhoupht zijn?
Praat niet zo'n onzin en ga gewoon lezen.

Citaat:
Oke, ik weet op wie ik ga stemmen. Ik ga het jullie alleen pas om 1 over half 9 vertellen (hee, waar ken ik die tactiek van?) omdat ik niet wil dat de verrader er wat aan heeft.
Prima
Oud 21-06-2011, 19:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Trouwens, over dat stemmen he, ik vind dat iedereen hier veel te makkelijk mee schaapt met de 'leiders'. (de mensen die het meest naar mensen wijzen.) Maargoed, jullie zullen deze post ook wel nutteloos of onzin vinden maar ik wou het toch even laten weten.
Oud 21-06-2011, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, over dat stemmen he, ik vind dat iedereen hier veel te makkelijk mee schaapt met de 'leiders'. (de mensen die het meest naar mensen wijzen.) Maargoed, jullie zullen deze post ook wel nutteloos of onzin vinden maar ik wou het toch even laten weten.
Nou ik ga mijn stem iig niet meer veranderen en dit levert ontzettend veel info op en naar mijn weten ook een wolf, dus sorry dat ik zo kortaf reageer want ik begrijp best dat het frustrerend kan zijn dat niemand niks zegt.
Oud 21-06-2011, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het eigenlijk wel meevalt. Zo zijn er drie mensen die vorige ronde al op Interglot stemden en dat nu weer deden. Ik vond haar vorige ronde al verdacht en er is niets gebeurd dat haar minder verdacht heeft gemaakt. Dat mijn stem toevallig samenvalt met hun spelletje is dan leuk meegenomen. Maar ook waren jij en arPos sowieso al door heel veel mensen genoemd. Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van meeschapen, maar is het vooral tactisch met verdachten omgaan.

@Fantôme: Heb je ook redenen? Ik vraag me af wat ik heb gedaan dat zo verraderig is.
Oud 21-06-2011, 20:31
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb Interglot gestemd.
Oud 21-06-2011, 20:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou, ik vind echt dat jullie niet slim bezig zijn. Want ik geloof namelijk dat al jullie stemmen onder mij echt zijn, en ik verwacht dat de (4?) wolven onder de anderen zijn verdeeld. Oh, en dan hebben we ook nog een verrader. Ik vind het belachelijk en een te groot risico.
Hoezo een te groot risico? Een dooie valt er sowieso. Dat lijkt het me het beste als we daar nog iets aan hebben.
Citaat:
Weet iemand hoeveel wolven er uberhoupht zijn?
Vier. Lees je wel?
Oud 21-06-2011, 20:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Hoezo een te groot risico? Een dooie valt er sowieso. Dat lijkt het me het beste als we daar nog iets aan hebben. Vier. Lees je wel?
Tja, maar liever een wolf dan een onschuldige, niet? Hm, lees jij wel? Ik heb een tijdje geleden een reden genoemd waarom ik misschien niet alles lees.
Oud 21-06-2011, 21:03
Spelleider
Spelleider is offline
Vodkaregen (of: Kindergebeden worden gehoord)

De regen viel en viel en viel en viel. Sann, die in de kerktoren wol aan het spinnen was, keek peinzend naar buiten. Als ze het nu eens vodka kon laten regenen...! Dat zou mooi zijn. Misschien zou zelfs Arpos dan leren drinken, het watje. Ze keek op de klok. De antieke klok liep nog steeds. Binnen nu en een uur zou Arpos komen. Vlug toetste Sann een vertrouwd nummer in op haar telefoon. (die had ze, ja.)
"Ja ik luister!"
"Het is Sann hier. Spreek ik met Interglot?"
"Kggggggggk. Ja. Wat is er, lieve Sann?"
"Weet jij misschien een manier om het hier vodka te laten regenen?"
"Kgggggkkk..."

"Luister, Onait." Bright Blue keek haar kind kwaad aan. "Jij eet nu je kasha op, of je krijgt geen spiritus vanavond."
Er blonken tranen in zijn zwarte ogen. "Maar mama! Ik kan echt niet meer. Helemaal niet meer!"
"Wil jij later soldaat worden of niet? Tfu! Wat heeft het moederland zo aan jou, hè? Helemaal, helemaal niks! Met je lelijke xuj en je vieze zhopa! Je nooit ingedaalde jajca! Eten bitch!"
Onait slikte en stak trillend een lepel kasha in zijn mond. Bright Blue keek hem strak aan. "Kan dat niet wat sneller?"
Dus Onait at, steeds sneller, steeds grotere happen steeds verder zijn keel in. Zijn moeder stond glimlachend bij de schouw, aanmoedigingen zeggend: "Eet! Eet! Eet! Eet! Eet! Eet!"
Toen zijn bord leeg was: "De spiritus is op. Sorry schatje. Je moet maar wachten tot het vodka gaat regelen!" Gna-gna-gna.

Interglot keek naar de hemel, nam monsters van de wolken en vergeleek hun chemische samenstelling met die van de vodka die Schrödinger haar een tijdje geleden had geleverd.
"Zo... ja... Hmmm! Interessant." Ze duwde haar brilletje verder op haar voorhoofd en wreef door haar baard. Ze giechelde zenuwachtig. "Ik zal ze eens wat laten zien! Ik, Interglot, de grote, sterke professor! Eens hebben ze me miskend... nu zal ik ze mijn genialiteit bewijzen!" Grijnzend rende ze door de verlaten gangen van de Centrale en deed een bommetje in het koelwater.

"Arposik!" Sann rende hem tegemoet en sloeg haar armen stevig om hem heen. Wat was dat met Arpos, dat ze zo van hem hield, ondanks zijn rare gewoonten en aparte uiterlijk? Wat voor gave was dat, dat hij haar hart zo deed kloppen en haar zich zo onzeker en oneindig veilig tegelijk deed voelen?
Hij kuste haar kort op haar haren. "Sannochka."
Ze glimlachte naar hem. "Ik heb een verrassing voor je."
"O?"
"Wacht maar."
Hij keek op zijn horloge. "O. Ik moet even weg. Zo weer terug." Hij trok een kompas uit zijn zak, keek naar de zon, naar het kompas, zocht een richting en rende weg. Sann keek hem verbaasd na. Wat was er toch met hem?

"Doe het dan." Michelangelo schopte tegen het geitenlijk dat in zijn woonkamer lag. "Verdomme, kutbeest. Ik zeg, doe het dan! Arwa! Aaarwa! Arwa, kom op!" Maar de geit zag er niet uit alsof ze ooit in haar leven nog iets ging doen. Uit haar anus kropen dieren die in hun leven nog nooit daglicht gezien hadden, en haar ogen deden denken aan Heksjuhs vagina na een nieuwe abortus.
Michelangelo knielde neer en trok de bek open. Een gele geitentand viel op de grond. Hij probeerde er vodka in de keel te gieten, maar zelfs de slikreflexen leken niet meer intact te zijn. Grommend kwam hij overeind.
"En toch", mompelde hij, "en toch. Er moet toch een manier zijn om haar weer te laten lopen! Ze reageert niet meer op seks, niet meer op alcohol, niet meer op haar naam..."
Een idee kwam in hem op. Hij, Michelangelo, was trouw. Niemand in Vzryv was nog trouw aan Interglot, die een paar jaar geleden uit het dorp verdreven was nadat ze perongeluk een kind in een emmer zoutzuur had laten vallen, alleen Sann en hij. Interglot kon de geit weer tot leven brengen. Hij laadde de geit op zijn schouders en ging aan op de Centrale, waar Interglot zich verschool.

"Lieve God." Onait zat op zijn knieën voor het haardvuur te bidden. "Lieve God. Wilt u alstublieft zorgen dat het vodka gaat regenen en dat mijn moeder doodgaat? Dan zal ik nooit meer dronken zijn in de kerk en mijn tiende verjaardag in het klooster vieren. Vindt U dat goed, God? En Isos Xristos. Amen." Hij sloeg een onbeholpen kruis en glimlachte naar de vlammen.
Bright Blue kwam de kamer ingelopen. "Onait! Het is tijd om te gaan slapen."
Hij schudde zijn hoofd. "Ik wil niet, mama. Ik wil binnen blijven."
"Wat moet ik nou met zo'n zoon? Is het al niet genoeg voor me dat mijn dochter en kleinkind dood zijn? Moet ik ook nog een slechte zoon hebben? Chërt voz'mi. Ach, ach, God mag me wel tot zich nemen..." Ze schudde droevig het hoofd.
"Ja, dat mag God wel ja!"
"Onait!" Daar had hij een klap te pakken. "Zo spreek je niet over je moeder! Ga naar buiten!"
Onait trok zijn bovenlip op en stapte weemoedig naar buiten. Maar - wat was dat? Waar kwam die vertrouwde geur vandaan, wat maakte zijn mouwen nat?
"Vodka!" schreeuwde hij. "Mama, mama, het regent vodka!"
Bright Blue kwam naar buiten rennen en - en hieruit blijkt maar weer eens, hoe groot God is en hoezeer wij vertrouwen in Hem moeten hebben! - aan de hemel verscheen een bliksemflits en een grote, stralend groene hand. Bright Blue en Onait staarden in opperste verbazing naar boven. De hand strekte zich uit naar de oude vrouw, pakte haar vast en kneep haar fijn. Toch, en dit bewijst het ware wonder, bleven er geen hersendraadjes of snotpegels aan de groene Hand hangen. Na een kleine minuut liet de Hand los om weer terug te gaan naar de hemel waar Hij vandaan kwam.
Onait bleef achter. Hij staarde naar de restjes van zijn moeder voor de voordeur en sloeg een kruisje.

Interglot:

--

Helaas, domme dorpelingen, jullie hebben de tovenaar opgehangen.

Deelnemerslijst:

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir (weerwolf)
4. Uice
5. arPos
6. .sann
7. Onait Sirch
8. Little Phoebe (dorpeling/geliefde)
9. snoopy (dorpeling/geliefde)
10. Michelangelo
11. Röps (evilziener)
12. Eye of Sauron
13. Interglot
14. Mr.Mark (verrader)
15. Bright Blue (tovenaar)
16. Fantôme
17. Furby Feeder (dorpeling)
18. Vegs (dorpeling)
19. Absinthe
20. Heksjuh

Blauw = opgehangen.

Rood = opgegeten
Groen = gestorven van liefdesverdriet
Oud 21-06-2011, 21:04
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nou, ik hoop dat het je waard was, michelangelo.

Veel plezier met dit spel nog!
Oud 21-06-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik hoop dat het je waard was, michelangelo.

Veel plezier met dit spel nog!
Tja jammer, ik zit er een keertje naast. Maar het geeft veel info en mij beschermen had toch niet zoveel nut.
Oud 21-06-2011, 21:10
Verwijderd
Interglot
Schrödinger1
arPos3
Eye of Sauron9
Syori11
Bright Blue

Bright Blue
Michelangelo2
.sann6
Uice
Heksjuh (voorlopig)

arPos
Fantôme4
Absinthe5
Interglot8
Onait Sirch10

Oke de verrader onder Bright Blue dus in het rijtje arpos of interglot. Of écht 4 echte stemmers onder Bright Blue.

Maar ik neem aan 2 wolven onder Interglot? En 1 of 2 onder Arpos. Dat zou betekenen dat tussen deze mensen:

Schrödinger1
arPos3
Eye of Sauron9
Syori11

2 wolven zitten. ArPos lijkt mij duidelijk maar wie dan nog meer?

Arpos zeker. Schrodinger de stille? Arpos express EoS aanvallen, fijne tactiek zie ik ze wel voor aan, of is het toch Syori die gisteravond tot laat lekker aan het posten was in WSZ maar heel laat haar stem doorgaf. Dit met reden, ik vond het vrij verdacht.

En dan missen we er nog 1? Ik ga hier even heel goed over nadenken.

edit: toch 1 wolf onder bb en gecoverd door verrader? Betekent dat ArPos en Interglot zeker wolven zijn. Onder interglot sowieso 2 wolven. Dat lijkt mij logisch.

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 21:16.
Oud 21-06-2011, 21:11
Verwijderd
Oeh, die had ik niet aan zien komen.
Okay, sowieso twee slechteriken onder Interglot dus. arPos lijkt me er daar sowieso één van.

Interglot vind ik nog steeds verdacht.

Het is dan natuurlijk ook geen wonder dat de enige niet-wolf uit de drie eruit is gegaan, ervan uitgaande dat arPos en Interglot allebei wolf zijn. Hmm.
Oud 21-06-2011, 21:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hmm! Nou, dan denk ik dat er onder Interglot wel minstens één wolf staat... arPos lijkt me dan een logische keuze.
Oud 21-06-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Hmm! Nou, dan denk ik dat er onder Interglot wel minstens één wolf staat... arPos lijkt me dan een logische keuze.
Minstens 2, rare opmerking dit.
Oud 21-06-2011, 21:20
Verwijderd
@Michelangelo: Ga je nou echt het feit dat ik in Saai aan het posten was aanhalen om me te verdenken? Come on, you can do better than that. Even voor de duidelijkheid: Toen jij mij aansprak in Saai moest ik bijna weg en ik heb mijn stem doorgegeven direct nadat ik thuiskwam.
Oud 21-06-2011, 21:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Minstens 2, rare opmerking dit.
Dat hoeft niet per se, je hebt ook nog een verrader. Maar twee zou ook goed kunnen ja.
Oud 21-06-2011, 21:21
arPos
arPos is offline
Zonde

Duidelijk genoeg het wordt voor mij dan wel interglot dan wel EoS
Oud 21-06-2011, 21:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
bah dat zuigt :/
Oud 21-06-2011, 21:33
Verwijderd
Jammer van BB.

Een ding staat iig vast: de wolven zijn verspreid, dus onder elk rijtje staat 1 wolf.
Dan, moet er onder Interglot of onder arPos een 2e wolf staan.

Zonder de wolven, was de stand dus (van boven naar beneden) 3-3-3 of 4-3-2.
In het eerste geval staat de verrader of onder Interglot of onder arPos, en die stemt dan op BB.
In het tweede geval staat de verrader onder Interglot, en die stemt dan dus op BB.

Grootste kans op aantreffen slechterik is dus onder het rijtje van Interglot.
ArPos moet wel wolf zijn, en ik denk dat Interglot er ook één is.
Ik denk dat ook Hesjuh een wolf is.
Mijn idee is dan ook om op te hangen in de volgorde van:
1. arPos
2. Interglot
3. Heksjuh

Fantôme is de verrader.
Oud 21-06-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
@Michelangelo: Ga je nou echt het feit dat ik in Saai aan het posten was aanhalen om me te verdenken? Come on, you can do better than that. Even voor de duidelijkheid: Toen jij mij aansprak in Saai moest ik bijna weg en ik heb mijn stem doorgegeven direct nadat ik thuiskwam.
Prima, ik ga toch nog al jullie posts nachecken.
Oud 21-06-2011, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Prima, ik ga toch nog al jullie posts nachecken.
Jullie?
Oud 21-06-2011, 21:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jullie?
Pluralis majestatis.
Oud 21-06-2011, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Jullie?
4 onder Interglot.

En ik ga even kijken wie Interglot verdacht maakt/heeft gemaakt want daar ben ik ook niet meer van overtuigt. Eerlijk gezegd ben ik daar enkel in meegegaan door jullie.

Maar ik weet niet of mij dit nog vanavond gaat lukken
Oud 21-06-2011, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Pluralis majestatis.
Oud 21-06-2011, 21:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fantôme is de verrader.
You wish

maar idd minimaal één wolf per rijtje.
Onder Interglot is dat Arpos
Onder Arpos ben jij het (Onait)
Onder Bright Blue weet ik nog niet, even lijstjes vergelijken.

Verder staat of de verrader onder Interglot (en dan ben ik dus geen verrader, zoals jij beweerd ) of een tweede wolf.
Ik denk dat Syori misschien de verrader is.
Oud 21-06-2011, 22:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
En ik ga even kijken wie Interglot verdacht maakt/heeft gemaakt want daar ben ik ook niet meer van overtuigt. Eerlijk gezegd ben ik daar enkel in meegegaan door jullie.
Dat begon een beetje serieuze vormen aan te nemen nadat Röps wees op een opmerking van Mr Mark:

Citaat:
"Het kan natuurlijk ook zijn dat Uice, .sann, Onait of Michelangelo wolf is en dan VeGs opeten omdat ze later een gevaarlijke speler kan zijn?"

Precies vier namen. Lijkt me véél te obvious, maar iets om te onthouden voor later. Hij praat ook direct tegen Interglot "misschien ben jij wel wolf", ook opvallend.
Ik meen me te herinneren dat VeGs al eerder een opmerking over haar maakte, dat ze zo opvallend benadrukte haar functie-pm later gekregen te hebben dan Sabir, maar die kan ik nergens vinden; weet iemand dat nog? In ieder geval, als dat zo is, moet de eting van VeGs en Röps wellicht ook nog in de overweging meegenomen worden.
Oud 21-06-2011, 22:47
Fantôme
Fantôme is offline
Oke, volgens mij kan het niet anders dan dat er twee wolven onder Interglot staan + de verrader, er géén wolven onder bright blue staan en er dan ook twee wolven onder ArPos staan. Mijn verdachten zijn dan Arpos als wolf, Onait als wolf, Interglot als wolf en EOS als verrader of als wolf en Syori als verrader of als wolf.
Mensen die dan vrijgesproken zijn, zijn Michelangelo, Sann, Uice en Heksjuh.
Ik zal het proberen uit te leggen. (misschien kan het wel anders, help me dan even, misschien is er wel een waarschijnlijker scenario )

Interglot had, volgens het lijstje 5 stemmen.
Bright Blue 4 en Arpos ook 4.
In dat geval had Interglot eruit gelegen. Dit is niet gebeurd want Bright Blue ging eruit.

Het is niet mogelijk dat er twee wolven onder Interglot staan, 1 wolf onder BB en 1 onder Arpos en de verrader niet heeft geknoeid.
Dan was de uitslag namelijk 3 - 3 - 3 geweest en hadden we geweten dat het gelijkspel was.

Het is ook niet mogelijk dat er onder Arpos geen wolven staan. Dan zouden de wovlen onder Interglot en BB verdeeld moeten zijn, maar dan had Arpos er gewoon uitgelegen en dat is niet gebeurd.
Het kan ook niet dat er onder Arpos maar één wolf staan. Dan waren er drie stemmen op Arpos geweest en hadden de andere wolven zich over Interglot en BB moeten verdelen. 2 onder BB en 1 onder Interglot had betekent dat Interglot eruit had gelegen en 1 onder BB en 2 onder Interglot had gelijkspel tussen die twee betekent. Allemaal scenario's die niet zijn gebeurd.

Wat wel kan is dat er twee wolven onder Interglot staan en één verrader Arpos is dan hoofdverdachte nummer één als wolfzijnde. Dan houden we EOS, Syori en Schrodinger over. Als ik kijk naar de ronde waar het tussen Snoopy en Interglot ging (wat gelijskpel had moeten zijn maar waar Snoopy eruitvloog) waren er dus méér echte stemmen op Snoopy dan op Interglot. Om die reden vind ik Schrodinger (die toen Snoopy stemde) minder verdacht en EOS en Syori (die toen Interglot stemden) verdachter.
Ik denk dus dat ArPos wolf is en óf EOS de andere wolf is en Syori verrader of precies omgekeerd. De verrader zou dan geswitcht moeten hebben naar Bright Blue. Dit maakt dat er op Bright Blue 5 stemmen zijn. Stel dat er onder Bright Blue een wolf zou staan, zou dat overhouden 3 voor Interglot, 4 voor BB en 4 voor Arpos. dan was het dus gelijkspel geweest. Dat kan dus niet: vandaar dat ik denk dat er géén wolven onder BB staan en er dus ook twee wolven onder Arpos staan. Hiervan verdenk ik (uiteraard) Onait en Interglot dan maar. Dit omdat ik mezelf niet verdenk en Absinthe eigenlijk ook helemaal niet.

Ehh, is het te volgen?
Oud 21-06-2011, 22:56
Verwijderd
Het is anders heel goed mogelijk dat er een wolf onder BB staat, hoor.
Als er twee wolven en een verrader onder Interglot staan en de verrader stiekem toch BB heeft gestemd, dan heeft BB nog steeds vier stemmen. Interglot heeft er dan maar twee en arPos heeft dan drie stemmen.

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik vind het wel erg raar dat je die optie zomaar van tafel veegt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten